1.263 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Syn, forsikring og plader.. rækkefølge. Syn, forsikring og plader.. rækkefølge.

Er blevet ejer af en dejlig maskine som har været afmeldt.
Der skal selvfølgeligt plader på og det er så her mit spm er.

Skal maskinen synes inden jeg tager hen til skat eller kan gøre det efter?

På skats hjemmeside står der intet om at man skal medbringe synspapirere, kun registreringsattest og forsikrings papirer, men har spurgt et par venner som har ejet en del maskiner igennem tiden og de holder alle hårdt på at den skal synes først.

mvh.
Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn, forsikring og plader.. rækkefølge.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   16. mar 2014 Et syn holder max et år - dvs er den synet for mere end et år siden, skal den igen før du kan registrere den.

• #3   16. mar 2014 Dvs. prøveplader - syn - skat - plader?

Jeg er helt med på at den skal synes, jeg er bare i tvivle om hvorvidt jeg skal syne den inden jeg tager hen til skat.

• #4   16. mar 2014 Ja den skal synes hvis det er mere end et år siden, med minder den er forholdsvis ny.
    Mener desuden at du kan få pladen i synshallen nu om dage, så slipper du for at stå i kø på motor kontoret. Men se dig for først, de tager hvis nok forskellige priser rundt omkring.
    Hvis du skal betale noget afgift, så mener jeg at du skal forbi skat.
    Når du køre til syn skal du have en prøveplade på geden, det er åbenbart ikke nok bare at komme med dyret på en trailer, men det kan tænkes at du kan snakke lidt med den lokale synsmand, så du slipper uden om det, men ellers skal du have en på skats hjemmeside, man kan, så vidt vides, ikke få dem på motorkontoret mere.

• #5   16. mar 2014 Hvis det er mere end et år siden sidste syn, skal du syne FØRST, ofte kan de ordne det hele for dig i synshallen, bare du ved, hvilken forsikring du vil bruge! Dog skal du bruge en prøveplade for at ku få synet, men kan så få en ny nummerplade med hjem, med mindre reg. att. er stemplet"ny afgift skal betales ved registrering" typisk afmeldt pga forsikringsskade.

• #6   16. mar 2014 Kort og godt så skal du ikke forbi skat hvis der er afgift på.

• #7   16. mar 2014 Hvis den er under 5år gammel skal den ikke synes, er den mellem 5 og 10 år holder et syn 2 og og er den over 10 år holder et syn et år.

Du skal lige snakke med din forsikring, og så kan du klare både syn og nummerplader i synshallen.

• #8   16. mar 2014 Okay tak smiley

Der er afgift på. Så det må jo bare være ned til nærmeste synshal og få dem til at lave hele molevitten så jeg kan trille derfra smiley

Den er fra 1982 så den skal helt klart synes

• #9   16. mar 2014 Som det allerede er skrevet, så skal den til syn, hvis den har været afmeldt i mere end et år.
    Og så er det ligegyldigt hvor gammel cyklen er.

• #10   16. mar 2014 Nej, hvis cyklen er under 5 år skal den ikke synes og mellem 5 og 10 år holder synet 2 år.

• #11   16. mar 2014 Nix, Jesper.
    Det du skriver gælder ved omregistrering af en cykel der har plader på.
    Ingen plader på i mere end et år er lig med nyt syn.

• #12   16. mar 2014 Ja matthias. Men stadig ikke hvis den er under 5 år. Men det er rigtigt ellers. Det er først når den er over 5år at den skal synes første gang. Efter det er det så de to år der gælder, men den må max stå et år uden plader som du skriver. Men under 5 år, så skal den ikke synes.
    Men det er jo irrelevant når cyklen er fra 80'erne.

• #13   17. mar 2014 Den sag har været fremme flere gange.
    I tager fejl!
    Uanset cyklens alder, så skal den til syn, når den ikke har været indregistreret i mere end 12 måneder.
    Læs her og bliv lidt klogere. smiley
    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Registreringssyn/Registreringssyn-hvornaar.aspx

Reglerne for motorcykler står nederst på siden.

• #14   17. mar 2014 Matthias:
    Ja det står der sgu. smiley My bad.

• #15   18. mar 2014 Ja undskyld, det er faktisk rigtigt. Tænkte ikke lige på der ingen plade var på smiley

• #16   11. nov 2014 Så man kan få plader udleveret i synshallen ude at den er forsikret endnu?

Kan de ordne forsikringen for en i synsbixen?

Eller udleverer de dem bare ?

Og laver de pladen omme i baglokalet i en maskine, eller får man bare en med et andet registreringsnummer?

Har altid fået et køretøj med plader, kørt i 3 uger og så betalt forsikringen og kørt på motorkontoret og med reg attest og kvittering på betaling til forsikringsselskabet.

Hvis nogen kender til processen og kan oplyse min vej vil jeg blive et bedre menneske smiley så please... Someone..

Hvordan foregår det anno 2014?

• #17   11. nov 2014 Måske jeg sku ringe og høre en synshal ad smiley

• #18   11. nov 2014 Som før nævnt: du kører til syn, med en prøveplade på, får du synet, nævner du hvilket Forsikringsselskab, du vil benytte og du får en nummerplade med hjem!

Kommentér på:
Syn, forsikring og plader.. rækkefølge.

Annonce