Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FDM - Her må du parkere din MC
  • #1   20. mar 2014 Nogen der kan se hvilken chopper der er på billedet?

• nicki r
    nicki r Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 66
    #2   20. mar 2014 ligner shadow

• #3   20. mar 2014 Hvis der er tale om tidsbegrænset parkering, er udgangspunktet, at en motorcykel ikke må parkere på stedet.

Så er man pludselig blevet dårligere stillet end bilerne, da mc'en derved er henvist til betaligspladserne.. smiley

• #4   20. mar 2014 Yes, tak for det.

• #5   20. mar 2014 Ja den så jeg også lige, tak for lorten, det er jo nærmest alle Brugsen/Fakta, Kvikly, biografer, indkøbs centre, by midter mv

• #6   20. mar 2014 Ja og mange andre parkeringspladser langs vejene i centrum af større byer, 30 min og 1 times parkering..
    Er der ingen interesse organisationer der kan tale vores sag, det ser jo ud til at FDM har koncentreret sig om bilisterne smiley det er da i hvert fald lidt at tage røven på folk der har mc som primær transportmiddel smiley

• #7   20. mar 2014 Det lugter lidt af en demonstration ... Forestil jer en kæmpe flok MC'er, der cirkler rundt og rundt om Christiansborg for at lede efter en parkeringsplads - i myldretiden vel at mærke smiley Det skal bare udføres et par gange om ugen, indtil politikerne fatter, at her er et reelt problem smiley

• #8   20. mar 2014 I øvrigt har jeg fået kig på denne løsning,der ville kunne indeholde en p-skive (og, formoder jeg, give adgang til tidsbegrænsede p-pladser). Jeg er i gang med at skrive med producenten, og det er vist noget med, at man skal hive en stor ordre hjem, før de vil sende ud af USA, men er det noget, der ville være interesse for?

profilbillede
  • #9   20. mar 2014 Vi gider da ikke betale for det, og først betale for at få lov at betale, nej nej nej!

• #10   20. mar 2014 jeg vil da lige komme med et par ord her , selv om jeg ikke er synderlig stolt af situationen så står jeg ved det efter idag at have truet parkering Kbh , for de nye regler må da være et anfald af momentan sindsyge, bindegalt.

Udover at de vil at vi skal betale parkerings biletter er det jo ikke muligt at sikre en billet på mc, uanset hvad kan den blæse væk eller være fjernet med vold og magt som rendyrkede drenge streger ! sms betaling er ikke muligt hvis ikke man har en tlf og det vil jeg ikke have i sådan en situation. udover det, står der noget modstridende volapyk i det nye regelsæt pga tidligere hvor bilbåse var optegnet med maling eller fliser,sten etc. og nu må vi gerne parkere i optegnede bilbåse men det er ikke beskrevet så der ingen tvivl er, samt vil vi fremover få bøde for hensigtsmæssig parkering på fortov , Det skriger jo til himlen ? skal vi så alle få sat en lille metalplade bagpå med velcro , og så tage nr plade med os fremover ? og så altid have et dækken med ? og så bare et enkelt hul til en bolt når man skal på motorvej bare for en sikkerheds skyld ? jeg er rede til at starte en krig hvis nødvendigt , de kan hæve vægtafgiften som det passer dem men de bør dæleme holde nalderne fra alt det andet ? grrrrrrrrrrrrrr

• #11   20. mar 2014 Det har lige været i tv. Der udstedes ikke p. bøder til motorcykler. Netop pga at det ikke er muligt at anbringe en p. skive nogen steder og p. vagterne har ingen steder at anbringe bødeforelægget. Så vidt jeg opfattede det smiley

• #12   20. mar 2014 De arbejder på en betalingsløsning.... er åbenbart vedtaget af selveste Folketinget.... i Guder...... og jo bødeforlæg hvis de har dit reg.nr bliver lagt i plastic chartek og rullet om håndtaget med en elastik......surprise smiley

• #13   20. mar 2014 Det skulle vist kun gælde de p pladser hvor man køber en billet.

• #14   21. mar 2014 Så må man fremover fjerne sin nr plade for at slippe for p-afgift.

Pudsigt at der kun forringes på områder hvor tingets medlemmer ingen interesse har, prøveplader umulige at få fat i fra time til time som før, motorkontorer ekstremt decimeret, alt for få betjente synlige, forsøg på at få syn indført på mc som for biler.
    Det er fordi tinget ikke mere er et bredt udvalg af danskere, men en snæversynet flok bureaukrater.

• #16   21. mar 2014 Kære Søren.

Tak for din henvendelse til Københavns Borgerservice, der har videresendt dine spørgsmål til Center for Parkering.

Som udgangspunkt er det op til parkanten af køretøjet at sikre sig, at dette holder lovligt og korrekt parkeret. Det fremgår af bekendtgørelse om anvendelse af parkeringsbilletter, parkeringslicenser mv., at en parkeringsbillet skal placeres synligt inden for forruden, se § 2, stk. 2. Af samme bestemmelse fremgår det, at man også kan benytte en fastmonteret holder til p-billetten. Det fremgår endvidere af § 6, at såfremt man benytter elektronisk betaling (mobilbetaling), så kan dette erstatte en p-billet.

Det er altså op til bilisten at sikre sig, at der enten er placeret en synlig p-billet inden for forruden eventuelt ved brug af en fastmonteret holder eller, at der er benyttet elektronisk betaling.

Når det gælder motorcykler kan der af åbenlyse årsager ikke placeres en p-billet inden for forruden, hvorfor Center for Parkering på nuværende tidspunkt ikke har mulighed for at håndhæve kravet om betaling for motorcykler i Københavns Kommune.

Vi arbejder på, at finde en tilfredsstillende løsning for motorcykler, der er ligeså smidig og fleksibel som for biler - når dette er tilfældet vil vi i rimelig tid annoncere dette på kommunens hjemmeside, herefter vil kravet om betaling blive håndhævet.

Med venlig hilsen

Jesper Borch
    Specialkonsulent
    P-Klager

Islands Brygge 37
    Postboks 446
    2300 København S

Direkte 3366 3651
    Fax 3366 7086
    Email jesbor@tmf.kk.dk
    Web www.kk.dk/tmf
    EAN 5798009493149

• #17   25. mar 2014 Nå, som beskrevet tidligere har jeg brugt en masse krudt på borgerservice og Parkering Kbh , og er så blevet lidt klogere idag efter at have talt med en chef , men tilfreds er jeg sku ikke. Det er det rene galmandsværk.

Men som det er blevet nu , 1. Vi må ikke holde på fortovet og det vil udløse en bøde uanset hvor hensigtsmæssigt der er Parkeret.

2.uanset hvordan der er optegnet parkerings bås til alm. bil med maling , skilt, fliser eller sten etc. etc. så skal og må vi nu holde der lovligt i modsætning til tidligere.

3. Det er så ikke blevet sådan at biler må holde på optegnede mc pladser smiley Hurrra, dygtigt. Og de skulle ikke blive nedlagt fordi der trods alt er så få og det vil være krævende at bruge midler på det, hurrra , i er dygtige.

4. Der er åbenbart nogle der godt kan se at det skriger til himlen ang. parkerings billet til mc, men det er vedtaget i folketinget fra justitsministeriets hånd og sådan skal det være. arghhh, de er vist nu opmærksomme på at hvis betaling via sms eller tlf app, så er vi pludselig mange der ikke ejer en tlf der kan andet end modtage et opkald så de er igang med system så vi skal indtaste vores reg.nr på betalings stander ,så der er ingen tvivl om at de vil gøre deres bedste for at kradse lidt mønt ind.

5. jeg vil hermed varmt anbefale selv at montere en rustfri stålplade bagpå med velcro og burrebånd og så når man er på udebane tage plade med sig hver gang , og dækken over mc, så kan os der bor i lejlighed med gade parkering , nøjes med en beboer licens , og så er det vel en ok økonomimodel med lidt besvær i forhold til hvis man er meget omkring med kunder og dagligdag så bliver det godt nok dyrt hvis man skal gøre det rigtigt som de lovgiver, Aldrig i livet smiley

Håber nogen kan bruge denne info smiley

• #18   25. mar 2014 Så nu skal billister og bikere deles om de pladser der er, det betyder dårligere forhold for alle og vel ikke flere bikere.

• #19   26. mar 2014 Ja det bliver jo så et af resultaterne , nævnte dit skriv med egne ord for hende chefen og fik at vide at når nu det havde været under udarbejdelse i flere år så kunne man ikke bare lige , og igen vredt fik jeg hende afbrudt med et hvad ? og vi kan da bare med info og pennestrøg gå tilbage til tidligere men næ nej !!! Håber der trods alt er nogen i de forskellige instanser der godt kan se at dette er en OMMER !

Kommentér på:
FDM - Her må du parkere din MC

Annonce