1.872 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

XT660X Wannabe motard XT660X Wannabe motard

Hej hej

Jeg er blevet lun på Yamaha XT 660 X. Nok primært pga dens fede udseende, men jeg er også tiltalt af trækket og karakteren fra 1 cyl. Jeg er også tiltalt af det faktum at fun-factor'en finder sted ved lavere hastigheder end på min gixxer.
Jeg er dog i tvivl om der er andre mc'er jeg overser hvis det er typer som xt'eren jeg går efter. Jeg har også kigget på Aprilia Pegaso, men kan ikke helt blive klog på hvilken karakteristik sådan en har? Findes der andre modeller jeg overser? Måske MT03? Kan mærke jeg er ved at være færdig med topfart, så det har ingen betydning.

Og vedr XT 660 X - er der nogen der ved om der er en forhandler omkring kolding der har en stående (KS har vist ikke).

På forhånd tak for jeres input.

Mvh Esben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XT660X Wannabe motard
  • #1   20. mar 2014 Hvis det er en Pegaso 660 strada/trail du har i tankerne, så kører den med samme motor som XT660/MT-03. De ældre Pegaso 650 kører med en rotax motor, som er i familie med den BMW brugte på deres tidligere f650/G650.

MT-03 er mere legetøj end XT660. Den er en smule kvikkere i styringen, og man kan også mærke på siddestillingen, at den er klar til leg. Fælles for dem begge er at de har ret mange vibrationer, så er man forkælet af en R4 motor, så er de hårde at køre på.
    Jeg mindes ikke der var ligeså mange vibrationer på den Pegaso Strada jeg også var ret lun på.

Og ellers kan jeg godt forstå du kigger i det segment. Min egen TR650 er spot-on smiley

• #3   20. mar 2014 Har mt03 med powercommander og akrapovic potter. Den er PISSE sjov men forvent ikke meget af motorvejskørsel. Savner nogle gange lidt flere heste, men det er kun indtil man finder de små veje

• #4   20. mar 2014 Den nye MT-07 er vel også værd at nævne. 75.000kr i nypris.

• #5   20. mar 2014 En XT660 er en wannabe motard i mine øjne. Den er stor, tung og mangler kræfter.
    Men du skal gøre dig den overvejelse om det skal være vedligeholdelsesfrit, bekvemt og lidt slapt. ELLER om det skal være noget mere krævende på vedligehold, u-bekvemt og voldsomt underholdende.. Har du overvejet noget KTM, Husaberg, Husqvarna?

• #6   20. mar 2014 at nævne en mt01 i denne tråd,giver vel ikke mening ???

• #7   20. mar 2014 Hehe, njaa det gør den nok ikke helt smiley
    Så kan vi lige så godt anbefale en Virago 535 smiley

• #8   20. mar 2014 Det skal helt klar være wannabe det jeg skal ha. Ikke noget af det hardcore. Skal helt sikkert prøve en MT03, men synes bare dens udseende er en smule fesent... Jeg er vildt med XT'erens "højbenede" look. Det er også et noget større udvalg af brugte MT03'ere at vælge imellem. Nogen der ved hvordan temperamentet er på en Pegaso Strada ift XT og MT03?. Tror godt jeg kan udelukke MT07 og 09. De har for meget streek fighter look over sig til min smag.

• #9   20. mar 2014 Er personligt helt vild med udseendet på mt03, og kunne godt tænke mig at prøve en en dag, og så kan en 1 stamper få den fedeste lyd......den måtte dog gerne lige have haft 20 hk mere

• #10   20. mar 2014 jeg kører selv GPZ1000RX og er helt enig, morskaben kræver som regl at hastigheden er noget for høj.. jeg har ikke kørt noget vild motard, men jeg har kørt gran canaria rundt et par gange på en XT660 og DER er morskab på de små snoede bjergveje!! men som det også allerede står skrevet så er motorvej noget kedeligt, der mangler den kræfter.

• #11   20. mar 2014 Det er mig helt ligegyldigt hvordan en mc opfører sig på motorvejen. Der kører jeg stort set aldrig. Hvordan ser det ud med mt03 og xt når vi snakker langfart? Er der en af dem der er at foretrække her?

• #12   20. mar 2014 Når det gælder temperament i forbindelse med motoren, så er XT, MT-03 og Pegaso helt ens.

Hvis du alligevel ikke skal køre i motardstil, men gerne noget der er sjovt og praktisk, så kig på en Pegaso 660 Trail

• #14   20. mar 2014 Jeg har haft en for et par år siden(se evt profil), og var rigtig glad for den.
    Nej den kan selvfølgelig ikke sammenlignes med en rigtig motard, men semi-modard synes jeg passer meget godt til den.

- Den er kanon til lange ture da man sidder perfekt på den.
    - Du kan tage den med væk fra asfaltvejen, da den jo er en XT.
    - Masser af sjov i den trods dens lidt tunge vægt, men kan nemt tages op på koblingen i 2.gear og derud af smiley
    - Rigtig fed lyd med et par akrapovic potter eller ligende.
    - Du kan tage en ekstra tur i solskinnet, imens de andre på KTM'er, Husa'er osv osv, skifter olie for hver meter smiley (XT'en har jo normal olieskift's interval).

Alt i alt, en RIGTIG god og solid allrounder.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #15   21. mar 2014 Har en XT660X - og den er ikke så slap som folk gerne vil have den til at være. Med en anden udstødning og et par andre modifikationer, får den lidt mere karakter og taber lidt vægt.
    Min er nede omkring 165 kilo (+benzin) og har knap 46hk på hjulet.

MT03'eren valgte jeg fra, da den er grim og kluntet i mine øjne, og så sidder jeg af pis på den.
    Jeg HAR prøvet et par "rigtige" motard'er, så jeg er klar over hvad man får som alternativ, men jeg vil ikke betale for cyklen 6-8 gange i dens levetid bare for at holde den kørende. Jeg vægter lang levetid og driftsikkerhed fremfor "pure race" til hver en tid.

Jeg købte min XTX (overgemt 2012) i august sidste år, og nåede at køre 6100 km på den før sæsonen sluttede, inklusive en langtur til Harzen og retur. Det ingen problem, men man skal have lidt tålmodighed.

Jeg er udmærket klar over at det ikke er en ekstrem motard, men jeg har allerede en Enduro cykel som kræver rigeligt opmærksomhed - og det bliver en kold dag i helvede før jeg køber noget lignende til gadebrug.
    10.000 km på et olieskift, 20.000 mellem ventilkontrol og langt på literen - det kan sagtens opveje de 10hk og 15-20 kilo der er til forskel fra en XT og noget der skal splittes ad hele tiden.

Mit smil er bredere end nogensinde. smiley

• #16   21. mar 2014 Godt at høre nogen der har noget godt at sige om xt'eren. Det er klart den jeg hælder mest til. Udseendet på mt03 tiltaler heller ikke mig så meget, men prøves det skal den. Det er straks sværere at finde xtx'ere til salg synes jeg, me. Mon ikke markedet snart kommer lidt mere i gang. Skal jo også ha skudt gixxeren af først.

• #17   21. mar 2014 Der er da en her
    (link fjernet)

• #18   21. mar 2014 ja det er rigtigt. Der er den og en enkelt eller to mere. Men det er jo også rigeligt når jeg kun skal bruge én smiley

• #19   21. mar 2014 Jeg kørte rundt på En Xtxer på Gran Canaria i bjergene, her til jul , og var overrasket over hvor frisk den var, jeg havde troede den var tungere og mere klodset, men en god balance, og vibrationerne var heller ikke slemme.

• #20   21. mar 2014 C-4 var det stadig den udkneppede blå, for hvis det er tilfældet, så er det den samme som både jeg og Sajmon har kørt øen tynd på, og vi blev også begge let forelskede smiley

• #21   21. mar 2014 Den var blå og viste at man kørte 199kmt hele tiden smiley
    Det var nu min makker som kørte mest på den, da han med sine 27 år og RR erfaring , slet ikke var moden nok til den GS650 som de havde ifølge ejer, så den nappede jeg.

• #22   21. mar 2014 Heh spedo virkede da jeg kørte den for tre år siden.. Men omdrejningstælleren gjorde ikke.. Det er helt sikkert den samme, den var sgu sjov smiley

• #23   24. mar 2014 Helt enig med Sajmon, en XT660X er virkelig en fed gade motard..

Men jeg fatter ikke de skal være så dyre..

jeg solgte en årg06 tilbage i 2012 som havde gået 7-8.000km (den havde stadig det org sæt dæk på fra 2005)

for hold nu fast 42.000kr ! Og det var med DNA stage 3 luftfilter og powercommander.. en XT660 skal ikke koste mere end 35-40k

• #24   24. mar 2014 Kan prisniveauet ikke ha noget med udbudet kontra efterspørgsel at gøre? Jeg mener, der er nærmest kun 1 til salg. Det gør det sku umuligt at hævde overfor sælger at hans mc er for dyr - der er jo ingen alternativer smiley er der i øvrigt slet ikke nogen med erfaringer med aprilia pegaso strada? Ved motoren er den samme, men hvad med helhedsindtrykket? Der er lidt flere strada'er at vælge imellem.

• #25   24. mar 2014 Aprilia'en er grim, men det er smag og behag.

Jo selvf har udbuddet meget at sige, dengang men altså jeg købte min i foråret i 2012 for 43k og solgte den ½ år senere for 2013, og den havde kørt nada.. så fatter de høje priser pt..

• #26   25. mar 2014 Jeg er sgu også blevet lidt vild med den xt'er..

Hvordan er benzin økonomien egentlig?

• #27   25. mar 2014 Jonas W:

Jeg mindes nemt at kunne holde den på de 20km/l, selvom man også legede på den.

• #28   25. mar 2014 Jeg kørte ikk ret ofte over 12 km/l smiley

• #29   25. mar 2014 Hvis du køber xt'eren (sikkert også de andre med samme motor??) skal du regne med at bruge 5.000+ på powercommander og få den kørt ind.. De hakker en del standard ved 50km/t.

• #30   25. mar 2014 Jeg går helt sikkert efter en brugt. Tror de fleste af dem er med pc.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #31   26. mar 2014 Spøjst - Jeg købte en lille variabel modstand til 40 kroner, så alt galleriet er væk på min.
    Det er sikkert ikke optimalt, men det virker. Man snyder temperaturføleren i indsugningen til at tro det er koldere end det er - vupti.

• #32   26. mar 2014 Okay, troede faktisk den havde en ekstremt god benz økonomi, drømmer om at besøge svenske skove med et telt fiskestang og en Xt'er.. Der kunne det være rart hvis den kunne lidt mere end 12 kml det er sgu ikke meget.. Men Mirza jeg kunne også godt forestille mig at håndtaget har været mere eller mindre i bund mens du kørte på den, hvis det foregår på samme måde som på cbr'en smiley

• #33   26. mar 2014 Det har det nok ja smiley halvdelen af tiden lå jeg rundt og kørte i industrikvarteret, så det var nok ikke så godt for økonomien. men synes alligevel den var tørstig, men den var også med åben luftfilter og PC, men var ikke kørt ind, så den var nok ekstra tørstig hehe.

• #34   26. mar 2014 Den kan sku ikke gå under 18km/l ved "normal" kørsel smiley
    Også selvom har DNA filter (1&2), PC, afkortede Akrapovic potter osv. Altså ikke std,

Så du skal ikke være bange for at den ikke kan klare lange ture MED god brændstofs-økonomi. Kunne godt finde på at købe en igen hvis det var. (savner min gamle lidt)

• #35   27. mar 2014 Savner også min ;-(

• #36   27. mar 2014 Mon ikke xt'eren officielt er den mest savnede mc i dk??? ?? Hvilken klub det ku være hvis alle der savner deres gamle, fik en igen smiley

• #37   27. mar 2014 Hej. Prøv en tur på en Husqvarna TR650 Strada. Den er sjov og der er ikke mange vibrationer. Hvis jeg skulle have en nr. 2 cykel kun til leg på små veje (og måske lidt udenfor vejene) var den valgt.

• #38   27. mar 2014 Helt enig med Bjarne L smiley

• #39   27. mar 2014 Ja nemlig - den gamle XT600E er nu også fed smiley
    De er tunge, men de holder! smiley Og billige i drift.

• #40   28. mar 2014 Esben K:
    Jeg har haft en Pegaso Strada 2008 i 3 sæsoner nu, og må konstatere, at når regnskabet opgøres efter hver sæson, har jeg faktisk kørt flere km på den end på min SV1000 K8 og min 06 Husaberg FE650 tilsammen.
    Og det siger jo egentlig en del smiley

• #41   28. mar 2014 #48: ja det må man da sige. Synes at jo mere jeg sidder og kigger, jo mere og mere synes jeg om stradaen. Den er måske ikke lige så rå at se på som xt'eren, men den er sku fin.

• #42   28. mar 2014 jeg synes da den ser ok fed ud smiley ærgeligt jeg hverken har råd til så "ny" en cykel, eller cykel nr. to smiley

Kommentér på:
XT660X Wannabe motard

Annonce