{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.093 visninger | Oprettet:

Droslet 110hk til A2 kort ? {{forumTopicSubject}}

Godaften..

Var nede og snakke med en Mc forhandler her forleden dag, da jeg gerne ville kigge på en Sv650.

Snakkede så lidt frem og tilbage, hvor vi kom ind på at en R6'er var min drømmecykel, men af hensyn til de nye regler så ville jeg ikke kunne køre på en "Lovligt" før jeg har det store kort.

De sagde så der nede at det ikke var noget problem at kunne gøre en R6'er lovlig til mig. Men ifølge loven så må man ikke drosle en cykel med mere ind 96Hk standart.

De forklarede mig så at de lige havde klartgjort en R1 med A2 droslingskit (TüV) fra en tyskforhandler, samt original information og papir blev ændret på den, da den blev synet.

Det vil sige at på papir og hvis man slog den op på computeren, så havde den kun 48Hk.

Se det var jeg godt klar over at man kunne; troede bare ikke det var lovligt ? De sagde så at der var ingen måde politiet ville kunne bevise at den havde mere ind de 96hk lovligt da alt var ændret og at jeg roligt ville kunne kører på en droslet R6'er uden problemer.

Hvad er jeres holdning til det ?

Go weekend


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Droslet 110hk til A2 kort ?
  • #1   22. mar 2014 Ups.. rettelse R6eren har selvfølgelig ikke 110hk.

  • #2   22. mar 2014 At det er løgn. Hvorfor skulle politi ikke kunne finde ud af at en R1 eller R6 har mere end 96 standard? Der er aldrig produceret en R1/R6 med den slags hk. Ligegyldigt hvor meget den så har været droslet i Tyskland før import, vil det stadig være ulovligt.
    Han vil sælge, og er ligeglad med sin kunde. Han gør ikke noget ulovligt ved at sælge den med 48 hk, det er ikke ulovligt at drosle den.


  • #3   22. mar 2014 Det ved jeg nu ikke, der står jo på registrerings attesten hvad den har inden, så tror den går. Det er vel også bare en forhandler der prøver at snyde systemet eller rettere kunderne.

  • #4   22. mar 2014 Altså politiet kan jo godt bevise, at den har haft over 96 før drosling (jeg ved ikke, om de ville gøre det, men de KAN). Hvis de fjerner droslingskittet og derefter ruller den, så får de jo beviset med det samme.

    Men hvordan er det med den, du snakker om? Har de lavet noget ved den, så den har 96 heste før drosling eller hvordan?


  • #5   22. mar 2014 Når en R6 har 120 hk fra fabrikken, så er det udgangspunktet. Ligegyldigt om den så først bliver droslet til 96 i Tyskland, importeret og yderligere droslet til 48. Ellers kunne man jo omgås reglerne som man vil.

  • #6   22. mar 2014 Mig bekendt er det typegodkendelsen af maskinen der bestemmer hvor mange heste den oprindeligt havde.. Så nej, jeg tror ikke at det er lovligt..

  • #7   22. mar 2014 Simon Ø: Ja, det har du egentlig ret i. Jeg tænkte bare, at hvis man skiftede nogle dele, som gav den lidt færre heste, og så brugte det som udgangspunkt, hvorefter man SÅ satte selve droslingskittet i. Men du har selvfølgelig ret - det er fra fabrikken.

  • #8   22. mar 2014 Altså der var lidt forvirring nede i butikken..
    Den ene sælger var slet ikke klar over at man ikke måtte kører på en maskine med over 96hk som var neddroslet..

    Efter 10mins snak kom der en anden, som der godt var klar over det.
    Men han snakkede noget om at de Kit som de kunne få hjem var TüV godkendte i hele Europa, og at de sagtens ville kunne gøre en R6'er lovlig med papir og det hele til mig.

    Det var noget med nogen regler i Europa, som gjorder det muligt at kunne kører på en maskine med mere ind 96hk, dog stadig neddroslet !

    Men lig så snart at motorcyklen var blevet synet og fået rettet papirerne, så ville de ikke kunne se eller bevise det.

    Han snakkede os noget om nogen nye registreringspapir hvor på der kun stod hvad de har, og ikke havde !


  • #9   22. mar 2014 Der er ingen problem i at godkende den til syn med 48 hk. når det er Tüv papirer på droslingen.
    Men den er ikke lovlig at køre på i DK med et A2 kort, men i Tyskland er det lovligt da de ikke har tilsluttet sig reglen om maks 96 hk. før drosling. Derfor kan man få 48 hk. drosselkit til stort set alle cykler med Tüv papirer.


  • #10   22. mar 2014 De kan jo stadig bevise det ved at pille droslingen af den og teste den. Papirerne ændrer jo ikke på dens oprindelige effekt smiley
    Tvivler dog på, at de nogensinde ville gå så langt for at bevise det...


  • #11   22. mar 2014 Jeg siger bare lige igen at det står på reg attesten hvad den har inden den bliver droslet så det er nemt at se at det ikke er lovligt

  • #12   22. mar 2014 Hvis du har kørekort til 48 HK - og MC'en har 48 HK - så har den betjent, der vil undersøge hvad den havde før simpelthen for lidt at lave.

  • #13   22. mar 2014 Syn er en ting og kørekort regler noget andet.
    Man tager udgangspunkt i den ydelse som cyklen er typegodkendt med og den vil man altid kunne finde eller få oplyst af fabrikanten


  • #14   22. mar 2014 Jeg tror nok man skal regne med at de tjekker de nu reglerne er så nye. alt andet ville da også være tåbeligt, man skal jo også køre rundt med drosel godkendelsen (TÜV), der står jo også hvad den har inden den bliver droslet.

  • #15   22. mar 2014 At køretøjet er synet betyder jo ikke at den nødvendigvis er lovlig smiley

  • #16   22. mar 2014 Andreas R : Er heller ikke det der bliver skrevet.

    Nogen der har info angående det med de nye registreringspapirene ?
    I mit hoved hvis det ikke står der, og når de slår den op på nr.pladen at den ikke har 120, men 48hk..
    Så er den eneste måde vel for dem at pille droslingen af og rulle den ?


  • #17   22. mar 2014 Lasse K - Nej, det er bare en søgning på en typegodkendelse af maskinen. Det er fuldstændig ligegyldigt hvad der så er gjort ved den enkelte maskine, det ændrer ikke specifikationerne for hele modelrækken. Typegodkendelsen på en R6 vil være registreret med 120(?) hk, det ændres der ikke på, selvom den er droslet.

  • #18   22. mar 2014 Lad os lige slå fast at det er ikke maskine der er ulovlig !
    Det er et spørgsmål om hvad man må køre på sit kort.


  • #19   22. mar 2014 Jeg er 100% enig i hvad i siger..
    Jeg kan heller ikke få det til at hænge sammen..

    De sagde bare at der var ingen måde for politiet at kunne bevise det.. Det var såden set bare det der gjorder mig nysgerrig..


  • #20   22. mar 2014 Det er lidt det samme som hvis du køber en maskine fra 1995 der oprindeligt havde 120 hk. Du får den rullet og den viser motoren kun yder 90 hk nu pga slid osv. Så må du stadig ikke køre på den, for typegodkendelsen til denne mc er stadig registreret med 120 hk. Det kan der ikke ændres på.

    #19 - Det kan jeg godt forstå. Man tror på det man får at vide, især når det så er en 'fagmand'. Det er bare surt når de hellere vil sælge, end vejlede korrekt.


  • #21   22. mar 2014 Som jeg skriver så skal man køre rundt med den TÛV på det kit der er på. På dette står stelnummeret, hvilken mc det er, hvad den er droslet til og der står så også hvad den har af KW inden den blev droslet.

  • #23   23. mar 2014 hvis det var muligt at fuske en maskine til 96hk når den kom til danmark, hvad så når droslingen måtte pilles af, og man forventer at må hive 120/180 hk ud af den.

    Må man så overstige de 96hk (som maskinen har "originat") med 20% eller sådan noget


  • #24   23. mar 2014 Det er ikke muligt at fuske med ved at hive en maskine med 96 hk hjem da der stadig står på drossel attesten hvad motorcyklen har fra farbrikken, man sætter jo ikke to drossel sæt sammen for at opnå de 48 hk.

  • #25   23. mar 2014 Klart MC forhandlerne er ude at skide når de ikke engang kender reglerne for deres egne maskiner. Hvad sker der for så lidt interesse i ens eget fag...

Kommentér på:
Droslet 110hk til A2 kort ?

Annonce