{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Drosling fra supersport til sportstouring {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har købt mig en CBR600RR fra 2008 her i weekenden og havde egentlig tænkt at jeg blot ville ansvarforsikre den da jeg er 23 år og derfor ikke kan kaskoforsikre den for et fornuftigt beløb om året.

Men efter at have undersøgt en helt masse muligheder og snakket med venner og bekendte, så fik jeg at vide af en kammerat at Kawasaki har droslingskit til deres ZX6R så den kommer ned på 98HK og derved kan kaskoforsikres af en 23-årig for under 10.000 om året.
Den mulighed lyder meget tiltalende for mig, men jeg kan ikke finde noget på nettet om denne type drosling. Måske her er nogen der kan hjælpe? Evt. nogen der har bedre evner angående søgen på nettet efter oplysninger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosling fra supersport til sportstouring
  • #1   24. mar 2014 Har godt nok aldrig hørt om at forsikringen bliver billigere af at den er droslet. Droslingen er jo et lovkrav, og det eneste forsikringen tænker på er at det skal være monteret hvis der sker noget, ellers tror jeg da de er ret ligeglade med det? smiley

• #2   24. mar 2014 Beklager, fik vist ikke forklaret det ordentligt.

Pointen med droslingen har intet med lovgivning at gøre. Der er intet problem i at jeg kører rundt på den uden drosling. Og så længe droslingen kun er ned til 98HK ved jeg heller ikke lige hvilken lov det skulle imødekomme. Men pointen er at denne motorcykelmodel er registreret som en Supersport og ved at drosle den ned til 98HK havner i en anden kategori som derved gør den billigere i forsikring smiley

• #3   24. mar 2014 Tror du skal tage snakken med dit eller et nyt forsikringsselskab. De ved nok mest om det, og så tager det ikke andet end 5-10 min. Om ikke andet kunne du jo også sende dem en email?

• #4   24. mar 2014 Kan godt se logikken i det du skriver smiley er det ikke bare at prøve og ringe til forsikringsselskabet og høre ad?

• #5   24. mar 2014 Okay, forstår hvad du mener nu. Men har klassificeringen noget med hestene at gøre så? Har ikke hørt om det før smiley

• #6   24. mar 2014 Jo en supersport går ikke under kategorien "supersport" hos et forsikrings selskab hvis maskinen drosles til eksempelvis 98 hk der vil den gå under sportstouring og derved være billigere. Jeg selv har en ZX6R droslet til 34 hk og den går under en helt trejde kategori grundet det lave antal hk. (Og den er derved mulig at kasko forsikre for mig (19år) for under 10 k årligt)

Og jeg ville ikke kunne få lov at forsikre selv samme cykel bare uden drosling, grundet min alder.
    Formentlig ikke de samme regler hos alle forsikrings selskaber men de findes ihvertfald dem som vil forsikre under anden kategori end supersport hvis du bare du drosler din cbr til 98 hk

• #7   24. mar 2014 Tak for indlægget David.
    Ved du så hvor man skaffer sådan en drosling til 98 HK? Er det blot hos en forhandler som så giver dig et certifikat efter at have monteret udstyret?

• #8   24. mar 2014 Hvis du vil gøre det så billigt som muligt, er det smarteste at finde et på nettet og montere selv og medbringe det TÜV bevis du får med kittet til syn (Cyklen skal synes ved drosling) Og ellers kan du gøre som jeg eksempelvis gjorde at smide cyklen til dit mc værksted og bede dem om at montere et godkendt drosling kit samt få cyklen synet hvilket klart er lettest :-))

• #9   24. mar 2014 Hvis det er en Honda CBR600RR PC40 model du har er det kit du skal bruge her http://shop.motofreakz.de/Leistungsaenderungen/Motorrad:::963_966/Drossel-Leistungsreduzierung-fuer-Honda-CBR600RR-auf-72-kw::7108.html

Med TÜV godkendelse vel og mærke

• #10   24. mar 2014 Alle tiders David, tusind tak. Et sidste spørgsmål. PC40... Hvilke andre typer er der? Og er der et kendetegn ud over stelnummeret ? smiley

• #11   24. mar 2014 Nu kender jeg ikke vildt godt til honda modellerne men af hvad jeg kunne finde er pc 40 årgan 07-09 og pc 41 er så 2011 til nuværende osv. :-)) Så din burde vel være en pc 40 hvis det er en 08.

Ellers kan du prøve og smide dit stelnummer ind i linket nedenfor og se om den siger noget om den specifikke model

http://www.cyclepedia.com/motorcycle-vin-decoder/

• #12   24. mar 2014 Hvad kostede det at få sådan et kit monteret hos en mekaniker for dig David?

• #13   24. mar 2014 Værkstedet skaffede kittet hjem og fik cyklen synet, og der skulle jeg af med 1800 for kittet og 1300 for at de monterede kittet og fik cyklen sendt til syn. (De 1300 lyder måske af meget, men der er muligvis også mere i det eftersom jeg sendte min cykel derned som var importeret så den blev også toldsynet, så det er muligvis ikke korrekt med de 1300)

Kommentér på:
Drosling fra supersport til sportstouring

Annonce