{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der har prøvet det?
  • #2   30. mar 2014 Hvor mange tråde vil du lave om det ??

  • #3   30. mar 2014 Som jeg læser reglere er det ligegyldigt om det er tyskland, sverige eller resten af Europa. Du skal bo der, før det er gyldigt i DK...?

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #4   30. mar 2014 Det kræver bare en fastsat adresse i landet. (Ifølge reglerne)

    Jeg har læst en masse om det, men endnu ikke om nogen som har prøvet det.
    Jeg har skrevet til trafikstyrelsen om det, der får jeg nok svar imorgen.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #5   30. mar 2014 Bo J, rolig. Det her er bare om der er nogen som har prøvet det...

  • #6   30. mar 2014 Er jo det samme du spørg om i din anden tråd

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #7   30. mar 2014 Der spørg jeg ind til hvordan det hele fungerer, nu spørger jeg om der er nogen, som rent faktisk har haft succes med det...

  • #8   30. mar 2014 Jonal L... Glæd dig nu bare over du er 18.... Drik dig fuld, gå med damer og ting jeg ikke vil nævne smiley du har tid nok.... Ja, surt du ikke kan få stort kort lige nu, men sådan er det...

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #9   30. mar 2014 hehe, jeg syntes bare at de nye regler er så åndsvage,
    jeg vil bare have A2 kørekort, altså til mellemmotorcykel, men det bliver mere og mere besværligt.
    Ellers så skal jeg vente 2 år endnu. smiley


  • #10   30. mar 2014 hvorfor ikke bare vente til du får svar på din mail

  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #11   30. mar 2014 Du kan da også bare være kold i røven, og køre med A1, på en stor MC?

    En æggeskal ved nok du skal have A2, men det er ikke sikkert en politibil ved det.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #12   30. mar 2014 Det kunne jeg ja, problemet er bare at hvis de ved det, så bliver den konfiskeret :).

    Bo J, jeg er da bare nysgerrig


  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #13   31. mar 2014 Efter 3. gang du bliver knaldet, ja.

    Og hvis du lader være med at køre på baghjul, er risikoen for at blive stoppet ikke særlig stor. Kender flere der har kørt mange år uden at blive stoppet én eneste gang.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #14   31. mar 2014 Som også er 18 år?

  • #15   31. mar 2014 Vent nu bare 2 år.. brug tiden på at spare op til en fin mc og noget godt beskyttelsesudstyr.

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #16   31. mar 2014 2 år er meget

  • #17   31. mar 2014 15hk kan man have massere af sjov med. Min XT250 har godt nok 17hk på papiret, men tvivler på at den smider mere mere end 10-11 stykker efterhånden.

    Og jeg har haft massere af sjov på den igennem de sidste par år, selvom jeg må køre 34hk.
    Faktisk tror jeg at den på sin måde er sjovere inde i byen end en større maskine, for man kan virkelig køre den helt ud i 1 og 2 gear uden egentlig at overskride fartgrænserne(den maxer ud ved 60km/t i 2. gear ved en 8.000rpm). Motoren skriger, motorcyklen ryster voldsomt, hele motorcyklen læner sig tilbage pga den bløde affjedring og folk på gaden vender hovedet for at se hvad det er for en maskine der virkelig bliver lukket op for.

    15hk kan man have massere af sjov på! smiley

    En helt anden ting er at det også bare er det at køre mc der er fornøjeligt. Da jeg tog kørekort kørte jeg for det meste på en CBF500 med 48hk, da min flinke kørelærer var ligeglad. Og jeg har også tøffet lidt rundt på min gamle Daddy's XV750 projektcykel med 50hk her i foråret.
    Men da jeg endelig fik fikset min XT250(som har været bagaksel-løs siden december), så kom min Daddy's XV'er ikke i nærheden af køreglæden smiley

    Min pointe er at selvom hestekræfter er sjove, så langt fra alt hvad der ved motorcykelkørsel smiley
    Så køb da en billig 15hk, hav det super fedt på den i et par år og køb noget større når du får A2 kortet smiley


  • #18   31. mar 2014 Op til 3,5 tons, 2,55 meter bred, uendelige hestekræfter, OTTE passagerer, en anhænger med flere større motorcykler
    For ikke at tale om lastbiler, busser, trailernes osv

    =

    45 kmt på en 49cc tohjuler med NUL passager...

    Samme alder.
    Samme pris for førerretten.


    Ja det kan sku godt være man kan være stolt over at være skabsnationalsocialist

    Men hvad fanden er der galt i at spørge om efter konkrete erfaringer


    Nu må i sku lige styre jeres Big sister tendenser


  • #19   31. mar 2014 Hvordan i alverden kan man læse den her tråd, og beslutte at skrive et på ud om "bare at vente to år"?

    For det første hvad har det med sagen at gøre?
    Ja, jeg kan godt se hvad, men er det så ikke en ualmindeligt tom ting at byde ind med smiley

    For ikke at tale om hvor udviklingsnedbrydende den type indholdsløse flokpåståelige kasten med rådne æg er..


  • #20   31. mar 2014 #18/19
    Antallet af 18 årige der kører galt i lastbil er antageligvis meget, meget lav. Derfor er det ikke et problem og man behøver ikke gøre noget ved det.
    Antallet af 18 årige der kører galt på motorcykel er ganske højt. Derfor er det et problem og man er nødt til at gøre noget ved det(sætte begrænsning på hk).

    Relativt simpelt og man behøver ikke fancy ord for at forklare det.


    Vi kunne sagtens lade være med at råde ham til at vente de 2 år, men så ville hans tråd jo få 0 svar, da der indtil videre ikke er nogen der har prøvet at tage kortet i udlandet.

    Det er jo ikke fordi at vi forsøger at trampe hans gåpåmod i jorden. Hvis han kan få taget kortet i udlandet, jamen så absolut fremragende. 15hk reglen er lige stram nok og 48hk passer betydeligt bedre som begrænsning for en 18 årig.
    Men hvis det ikke lykkes for ham, så er vores(mit i hvert fald) at vente de 2 år. 15hk kan være fremragende smiley


  • #21   31. mar 2014 #20 - har du mulighed for at angive en kilde angående antallet af 18 årige der kører galt på motorcykel kontra antallet af 18 årige der kører galt i lastbil? - Ikke for at være unødigt kritisk, det kunne bare være interessant at vide hvor mange 18 årige der rent faktisk kører galt på motorcykel - men endnu mere interessant at vide hvor mange 16 årige der kører galt på knallert kontra hvor mange 18 årige der kører galt på motorcykel, eftersom vores lovgivning burde være på linje med de andre EU lande, hvor man som 16 årig ikke er forpligtiget til at ligge og race ad sted med 50 km/t på en cykelsti (som ofte deler grænse med fortovet) hvor der færdes helt unge trafikanter.

  • #22   31. mar 2014 Det er dejligt vejr i dag.

  • #23   31. mar 2014 Jeg tog mit mc kort i Danmark, da jeg boede i tyskland, det krævede jeg var bosat og meldt til i en dansk kommune, da jeg skulle have dansk læge.

    Ved godt det omvendt hva du spørger til...


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #24   31. mar 2014 Så du boede i Tyskland men tog kørekort i Danmark

  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #26   31. mar 2014 Hans Henrik (Hjørring), brude du ikke bare besøge pensionist galleri, hvis du er så utilfreds?

  • #27   31. mar 2014 #20 der kan sikkert godt findes kilder, men jeg tror at det er ganske åbenlyst at der ikke er mange 18-årige der crasher fordi at de kører ræs i deres lastbil? smiley

    Og det med 16 årige på scooter er vi helt enige om. Jeg syntes også at 15hk reglen er temmelig åndsvag. Den gamle 34hk regel var sku ganske fornuftig. Og kunne vi få scooterne væk fra cykelstien så ville det jo også være en god ting.


  • #28   31. mar 2014 #16
    Det er også meget at gøre det der skal til for at kunne tage kørekort i et andet land i en alder af 18 år.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #29   31. mar 2014 #28

    Jeg har ringet rundt og snakket med en masse indenfor for det.
    Som det ser ud med reglerne nu, så kan jeg flytte min adresse til Sverige, derefter tage MC kørekort(i mit tilfælde, A2 kørekort), så flytte tilbage til Danmark.
    Og efter 2 år, få det lavet om til et dansk kørekort.

    Det vil gælde i 2 år i Danmark. På den måde kan man indhente 2 år. smiley


  • #30   31. mar 2014 Jamen det lyder jo som om du har regnet det hele ud... Så gør du bare det jo smiley

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #31   31. mar 2014 Jeps, jeg skal bare lige kontakte nogen venner i Sverige, og finde en kørelærer som snakker forståeligt dansk smiley

  • #32   31. mar 2014 Hvilken cykel skal du så have dig om man må spørger, hvis din plan den lykkedes? smiley

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #33   31. mar 2014 Hehe, hvis min plan lykkedes, så havde jeg tænkt på en Suzuki 650 V-Strom

  • #34   6. apr 2014 Noget af et projekt at kaste sig ud i.

    For at tage kørekort i Sverige skal visse krav opfyldes, både medicinske og andre. Kun den, der bor permanent i Sverige eller har studeret i Sverige i seks måneder kan tage kørekort i Sverige.

    Når dette er overstået, skal dit køretøj så være svensk indregistreret, og dermed kan du få et andet problem. Hvis du er flyttet og har folkeregisteradresse i Sverige må du godt køre til og fra dit arbejde i Danmark med din svensk indregistrerede køretøj. Du må dog højst overnatte i Danmark 185 dage om året, og du skal til hver en tid kunne bevise at du har reel bopæl i Sverige, ellers risikerer du en bøde. Du kan dermed ikke benytte din MC til kørsel for sjov i Danmark.
    Du er formentlig klar over, at du med svensk kørekort ikke må føre et dansk køretøj i Danmark.

    Men er du rede på at du er tvunget til at bo i Sverige og være derovre med din MC i et par år, så har du ret. Så har du sparet 2 år.

    Men alt i alt - held og lykke med projektet.
    Meld endelige tilbage her i forummet, om resultatet af, hvordan man omgås reglerne. Det kunne være interessant.




  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #35   6. apr 2014 Jeg har snakket med rigspolitiet og borgerservice (Står for flytning af kørekort)

    Jeg har fået bekræfter at man kan tage til Sverige. Sætte en permanent adresse derovre (Skal dog kunne bekræftes). Boligen skal bruges til at sende diverse ting med hensyn til kørekortet.
    Så kan man tage kørekortet på en køreskole i Sverige.
    Når det er taget, kan man flytte adressen tilbage til Danmark, så gælder det svenske kørekort i 2 år, efter de 2 år skal man søge om at få lavet det om til et dansk kørekort. Så længe du har famile i Danmark, så er det ikke noget problem.

    Dog kan alt dette kun lade sig gøre indtil de finder en regel, som kan stoppe det.


  • #36   6. apr 2014 #26

    Hans Henrik har jo ret, muligvis er både han og jeg en uddøende race i dise Facebook-karlsmart og jeg-skal-komme- efter dig tider, men dette er sgu da virkelig en tråd der underbygger scooterdrengenes fremmarch her på sitet!!!!!


  • #37   6. apr 2014 Vent nu bare de 2 år for hule helved, du har da ikk noget du skal nå!

  • #38   6. apr 2014 Aze:

    Jeg synes ikke han skal vente. Jeg synes han skal flytte til Sverige, finde sig en bolig der, fnde noget beskæftigelse, erhverve sig et svensk kørekort, rejse tilbage hertil efter den behørige tid. flytte ind i en anden bolig, får overført sit svenske kørekort hertil, indregistrere en dansk cykel og så se, hvor meget tid og hvor mange penge han har sparet - Prøv det - det suger så man bliver helt tør i halsen!

    rend mig i r....


  • #39   6. apr 2014 Synes da han skulle blive i den smukke idyl Sverige nu engang er med deres meget bedre regler, man kan næsten høre naturen kalde på ham!

  • #40   6. apr 2014 va så da du var 16 ? var 2 år også mega lang tid til du kunne få kørekort ? de 2 år går præsis lige så hurtigt som fra 16 til 18, så tag du bare en slapper og se tiden an, til den tid vil du være mere moden og klogere ( nogen bliver det så aldrig) med mindre du har travlt med at skulle ud og køre dig ihjel på en 1200 kodyl maskine

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #41   6. apr 2014 Rolig alle....

    Jeg spurgte ikke efter alles mening omkring det? smiley


  • #42   6. apr 2014 Det er et forum, vi lever i et frit land med ytringsfrihed, what did you expect?

  • #43   6. apr 2014 Når du opretter et emne her på galleriet, så spørger du alle her, det er ikke sikkert du bryder dig om nogle af de svar du får, men hey sådan er det jo også i den virkelige verden. Men gør du bare som du vil, det gør du nok aligevel, forum eller ej, så har du jo en plan om en Suzuki 650 V-Strom, Jeg syntes du skulle gå efter en GSXR 1000 eller måske en Busa, hvorfor vente yderligere ? du bliver sikkert træt af den 650ér på ingen tid.

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #44   7. apr 2014 #43

    Jeg er da ligeglad med hvad folk mener om det, som du siger, jeg gør det bare alligevel smiley


    Grænsen for et A2 kørekort ligger på 650cc.

    Men jeg leder efter en MC, som er god til lange ture, men ikke ligner en stor flyder. Og som man sidder op på.
    I er velkommen til at komme med forslag smiley


  • #45   7. apr 2014 Der er ingen cc grænse på A2 i DK

  • #46   7. apr 2014 Skulle undre mig en del, hvis du finder flere her der gider bruge mere energi på dig.

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #47   7. apr 2014 Tak Knud, vær glad for at jeg bruger tid på at skrive til dig...


    Tommy: kan du bekræfte det med et link? smiley


  • #48   7. apr 2014 Sådan en ung fyr burde nok selv kunne finde ud af at bruge internettet.

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #49   7. apr 2014 Hehe, det kan jeg da. Det ligner at der er en begrænsning på Hk.


    § 10. Kørekort til kategori A2 (mellemstor motorcykel) giver ret til at føre:
    1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med en maksimal motoreffekt på 35 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt.


  • #50   7. apr 2014 Det er da godt at du kan finde ud af at sætte "syntes godt om" på dine egne indslag.

    Det her kunne godt gå hen og blive næsten lige så sjovt som "DK Night Rider"
    smiley


  • #52   7. apr 2014 Man skl sgu da erkende det, når man har fundet et guldkorn:

    God Gået Knægt-Klap Dig Selv På Skulderen!


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #53   7. apr 2014 God gået?

  • #54   7. apr 2014 Læs alle indlæggene - især # 50


    og så har du måske ikke bemærket det, men du har for lang tid siden gjort dig selv til mål for en del ironi og sarkasme;-)


  • #55   7. apr 2014 Søgte lidt på det med 650 cc - Det er sjovt, for det er faktisk angivet i en artikel fra MC Touring Club hvor der står "Hører man under kategorien lille kørekort (A1), må motorcyklen maksimalt være 125 kubik og yde 15 hk, mellemkørekort (A2) maksimalt 650 kubik og 48 hk"

    Link til artiklen: http://www.mctc.dk/?id=18307

    Jeg har en anelse om at skrønen kommer fra en som har totalt misfortolket bekendtgørelsen for køretøjer, der anvendes til øvelseskørsel og praktisk prøve, hvor der står:
    "Kategori A2

    En tohjulet motorcykel, kategori A2, uden sidevogn med en slagvolumen på mindst 400 cm3 og en effekt på mindst 25 kW i henhold til køretøjets standardtypegodkendelse. Tophastigheden skal være mindst 130 km i timen i henhold til køretøjets standardtypegodkendelse."

    Og lidt længere nede står "600 cm3" som mindste cm3 for motorcykler som benyttes til kørekort kategori A.



  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #56   7. apr 2014 Det er det sikkert, men som jeg kan læse det i "bekendtsgørelsen af kørekort". Så er det bare max motoreffekt på 35 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg.

  • #57   7. apr 2014 Der er da ingen 18 årige der kører lastbil, så den statistik er vel nem nok at udregne smiley Man kan slet ikke tage kortet til lastbil før man er 22, medmindre det er en del af ens uddanelse smiley

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #58   7. apr 2014 "hullet" i reglerne er også kun omkring motorcykler.

    Ellers kunne man jo tage bilkørekort når man var 16 :D.


    Det hele er blevet bekræftet, så det er muligt at gøre. Jeg har bare ikke råd til motorcykel før om 2 år, og så kan jeg jo ligeså godt tage det her i Danmark smiley


  • #59   7. apr 2014 Marcus der er risiko for at jeg er på herrens mark her, men jeg troooooooooooooooooooooooooooooor det var en joke.

Kommentér på:
Nogen der har prøvet det?

Annonce