1.929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

manglende postion lys ved syn manglende postion lys ved syn

Hej,
Sidder her hjemme og koger pt. Har lige været til syn med min mc.
Og det første synsmanden sagde, at han ikke kunne syne den pga manglende postionslys på min xv 700 virago fra 85.
lyset har aldrig været på maskinen, men han mente hårdnakket at det kunne han ikke syne den.
Så hvad er den nemmeste løsning pt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  manglende postion lys ved syn
  • #1   3. apr 2014 få etableret positionslys på den! det er så vidt jeg ved lovpligtigt, så du kan ikke slippe udenom..

• #2   3. apr 2014 Gøre ligesom de forrige ejere , som sikkert har eftermonteret en mindre ekstern lampe som er blevet smidt i skuffen efter synet ...
    US modeller /import har sjældent denne lille lampe .. men den er altid krav i danmark

• #3   3. apr 2014 der må være andet galt siden han ik vil syne den uden positionslys, det vil som max give dig en anmærkning i forbindelse med synet...

Men føler med dig, har selv lige været til syn med en gammel GS´er hvor synsmanden og jeg ikke er helt enige om hvordan man skal tolke minimums målet på en bremseskive....

• #4   3. apr 2014 Han NÅEDE ikke andet ... smiley og så diskuterede vi resten af tiden

• #5   3. apr 2014 Men kunne have kværket den lille gnom smiley

• #6   3. apr 2014 jeg tror det giver en anmærkning hvis pæren er sprunget, hvis lampen mangler tror jeg den er god nok med at den ikke kan synes..

• #7   3. apr 2014 Alts min spritnye VFR fra 2011 er født uden positionslys når nøglen fjernes. Sådan er den typegodkendt!

Jeg har købt to små diodecykellygter og smidt under sadlen, fordi jeg ikke selv kan lide at gå fra en helt mørklagt ged på mørk vej!

Ring dog til synsmanden og spørg om det er en acceptabel løsning!

• #8   3. apr 2014 knud men den har vel en positionslygte der lyser sammen med nærlyset?

• #9   3. apr 2014 Min CBF fra 2010 er også født uden positionslys og uden advarselsblink som funktion. Den må vel være godkendt, eftersom den handles i landet, er dog ikke meget inde på emnet..

• #10   3. apr 2014 hvis lyset ikke virker er den betinget godkendt men hvis lygten mangler så giver det omsyn.

• #11   3. apr 2014 Nu er pos.lysets funktion ikke kun at virke som parkeringslys når man holder stille. Men som navnet siger, skal det kunne vise køretøjets position på kørebanen. Meget nyttigt for en modkørende hvis nærlyspæren springer, at man ikke bliver helt mørkelagt !
    Har de fleste ikke prøvet at møde en bil hvor både nærlys og pos.lys mangler i den ene side. Hvis det er mørkt, kan det godt være svært at se hvad det er man møder og hvorhenne på kørebanen det befinder sig før i sidste øjeblik !

Pos.lyset er en lovpligtig lygte som skal være der, at den mangler helt er ikke det samme som hvis pæren er sprunget.
    Mangler tit på US modeller og sjovt nok ofte også på cykler fra Holland

• #12   3. apr 2014 Lad os få sluttet indlægget med at dagen endte alligevel ved med godkendt syn smiley . Kørte om i T-hansen og satte en cykel lygte på. Kørte der om i synshallen igen, gav synsmanden en trutmund-kys og vi alle var glade. smiley <3 smiley smiley

• #13   3. apr 2014 Tillykke!!!

Kommentér på:
manglende postion lys ved syn

Annonce