{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.749 visninger | Oprettet:

Mindre vibrationer? (Kineser Pit bike) {{forumTopicSubject}}

Jeg fik købt mig noget lille sjovt legetøj til den kommende sæson (ja den er indregistreret som en motorcykel smiley )

Nu vil jeg høre om I har nogle tip og tricks hvordan man kan fjerne / formindre nogle af alle de vibrationer der kommer fra min Shineray 125 GY Viii.
-Den er nemlig ikke særlig behagelig at køre på over længere tid for en mand ihvertfald smiley

Den vibrerer stort set overalt, fodhviler, sædet m.m.

Håber I kan komme med noget seriøst smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mindre vibrationer? (Kineser Pit bike)
  • #1   8. apr 2014 Altså det er jo en 1 cylinderet motor og med alt sandsynlighed uden balanceaksel og den slags. Så vibrationer kommer du ikke udenom.

    Men hvis motoren ikke er gummiophængt, så kunne du måske hente lidt ved at lave nogle gummiskiver og placere dem imellem motor og beslag/stel. Kan dog være at du kommer til at skulle modificere stellet og/eller lave nye beslag.

    Og ellers så må du bare acceptere at du har købt en mc, hvor komfort fra designerens side nok har været absolut laveste priotet. Sådan en pitbike er vel sjov nok til at lege i indkørslen eller tage et smut ned på stranden og "trolle" de større mc'er, men som fra-A-til-B køretøj kan jeg næsten ikke forestille mig noget værre...


  • #2   8. apr 2014 Det bliver ikke bedre med mindre du finder en rigtig Honda motor, som den der er en dårlig kopi af, og smider i. Lev med det eller køb noget andet

  • #3   8. apr 2014 Hehehe den ser da meget spas ud.
    Hvad måtte du slippe for sådan en, hvis man må spørge?

    Han skriver jo netop det er legetøj. smiley



  • #4   8. apr 2014 Sæt pedaler på!.

  • #5   8. apr 2014 Hehe mange tak for nogle gode svar, prøver det med gummi skiverne, bare jeg kan formindske lidt vibrationer ville det være rart! smiley

    Den er nu også mere købt for sjovt, kørte næsten 100km på den igår, og den køre omkring 75km/t på lige strejkning, alt efter hvordan man sidder på den og 80km/t ned af bakke med medvind smiley

    Jeg tror desværre ikke der er så meget at hente igen ved at skifte motor. Jeg har nemlig også en Sachs Madass (dog knallert version) med den samme motor, bare mindre ccm, den køre bare derud af smiley
    -Men jeg gav 4000kr for den, de blev ikke lavet ret lang tid, da der kom nye motorcykel regler og den vist ikke levet op til kravene (fik jeg fortalt) så det er lidt af en sjælenhed smiley Men den har kun kørt 400km indtil videre smiley


  • #6   8. apr 2014 Du kunne jo også kigge lidt på at modifcere sæde "ophæng", sætte gummi på fodhvilerne, sætte skum/gummihåndtag på osv osv. Det er jo sådanset ligegyldigt hvis motor og stel ryster, sålænge at disse vibrationer ikke føres videre til dig. Så de steder hvor du rører maskinen(sæde, styr/håndtag og fodhvilere) kunne du som sagt kigge på smiley
    Der er sådanset mange muligheder, som bare kræver at det bliver udført ordentligt smiley


  • #7   8. apr 2014 Tror da aldrig jeg har hørt om en MC med gummiophæng til motoren?

  • #8   8. apr 2014 #7 det har alle norton commando'erne, de kaldte det isolastic og det virker, men problemet er at alt hvad der er forbundet med motoren derfor også skal ophænges i gummi, ellers revner det...

  • #9   8. apr 2014 Du kan sælge den til mig

  • #10   8. apr 2014 Lad være med at starte den, så vibrerer den slet ikke, og du sparer benzin!

  • #11   8. apr 2014 Du kan prøve med et større svinghjul men det er nok meget at gøre ud af det

Kommentér på:
Mindre vibrationer? (Kineser Pit bike)

Annonce