67.740 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

kørerkort b1 hvad er det kørerkort b1 hvad er det

hej mc

jeg har lige fået mit nye kørekort i dag, da jeg tabte det gamle.

med der er en ny kategori jeg ikke kender den heder b1 og der er et biled af en lille varevogn eller tuktuk, når jeg googler det står der

''Trehjulede motorcykler og quadricykler med motor (kategori B1): Aldersgrænsen er 16 år. Udløber efter 15 år.''

betyder det jeg ikke må kører en atv selvom jeg har stort mc kort og bil kørekort men en på 16 med b1 jerne må???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørerkort b1 hvad er det
  • #1   8. apr 2014 følger lige med smiley

• #2   8. apr 2014 Det er tuktuk, du har det i dk, men i nogen lande skal man have kørekort til dem, og så må du ikke køre på den i det land man skal have det.

• #3   8. apr 2014 Wtf, lyder sku da underligt, men ved det ikke,,,,,, troede da man måtte køre atv m.m. Når man havde bil/mc kort.....

• #4   8. apr 2014 så hvis man er 16 og har fået et b1 kort på en eller anen måde må de kører på atv og tuktuk i Danmark siden stemplet er der..

• #5   8. apr 2014 Jamen hvordan definerer de forskellen mellem en "quadricykel med motor" og en bil så?

• #6   8. apr 2014 Du har jo B kørekort det er højere end B1 så du må godt køre B1. Det er det samme med motorvykel, hvis du har A kørekort må du også køre A1 og A2.

• #7   8. apr 2014 Find lige en kørelærer der udbyder det.....
    Skal den prøvesagkyndige så ligge i ladet under prøven?

• #8   8. apr 2014 En ATV er også kategoiseret som en bil i DK og en tuktuk enten en knallert eller en 45 knallert.

• #9   8. apr 2014 okay nu giver det mening. var bager lige bange for mit kørekort var blevet nedgraderet i det jeg fik det nye form af kører kort

• #10   9. apr 2014 #6

Hvis man har det store A kørerkort så er A1 og 2 jo automatisk i hus.

Men B1 er jo ikke hakket af på kortet selvom man har det normale "B" ?

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #11   9. apr 2014 Kan det være de svenske A-traktor

• #12   10. apr 2014 B1 er den nye kategori for handicappede personer på 15 år der nu har lov til at køre på en tre hjulet knallert.Egentlig meget sympatisk, men lidt brutalt sagt - hvorfor er det nødvendigt at man skal være handikappet for at køre knallert som 15 årig..??

• Ivar M
    Ivar M Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #13   11. maj 2017 Gammel tråd, ved det.
    Da jeg fik et duplikatkort, pga det originale var gået i stykker, så fik jeg
    C1
    D1
    BE
    C1E
    CE
    D1E
    DE
    Før havde jer
    B
    C
    D
    E.

B1 har jeg IKKE fået med, hvorfor dog ikke?

• Jørgen W
    Jørgen W Tilmeldt:
    jul 2017

#14   3. jul 2017 B1 er erstattet med en streg på min fornyelse fra 2015.
    B1 udstedes vist ikke mere.
    Pyt, du kan bare køre på en af dine mange andre kategorier.

• Jacob B
    Jacob B Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 18 Følgere: 9 Svar: 1
    #15   2. jun 2019 Okay...

* Trehjulede motorcykler og quadricykler med motor (kategori B1): Aldersgrænsen er 16 år. Udløber efter 15 år.

Så med B må man køre ovenstående, men har man et handicap kan man som 16årig tage B1 og køre ovenstående. Grunden til man ikke automatisk på kortet har B1, er at man ikke har et handicap.

Som jeg har læst mig frem til smiley

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    okt 2022

#16   4. okt 2022 Har lige fået fornyet mit kørekort med alle stempler fra B og neden ud , men B 1 er ikke med

Kommentér på:
kørerkort b1 hvad er det

Annonce