{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afgift, betal nu og klag??
  • #2   11. apr 2014 Regn med 2 års behandlingstid.. og nej jeg tager IKKE pis på dig...

    Nu ved jeg ikke hvilken prisklasse den er i.. men jeg ville overveje at tegne en leasing kontrakt på den.. Så kommer du jo kun af med 1% om måneden af den afgift de nu regner sig frem til


  • #3   11. apr 2014 Ja, har 2 gange fået medhold, men der gik lang tid, i et tilfælde 1.5 år og venter på svar fra en sag fra et år siden, men du får renter tilskrevet.
    Så bare klag, tror det er lagt ind i deres vurdering og så regner de med at folk ikke gider klage


  • #4   11. apr 2014 Okay, klager sku med advokat hjælp smiley den er over 4 år gammel så det er kun 0,5% man afdrager. Gider ikke sidde så dyrt hver måned, så hellere betale puljen smiley men dejligt i får medhold smiley

  • #5   11. apr 2014 Men det da alligevel lige 63 spir smiley smiley

  • #6   11. apr 2014 Mener du de har taget 63000,- for meget ????? smiley

  • #7   11. apr 2014 Det kan vi da godt sige brian smiley men nej de vil ha 63 for en cbr 1000 RR fra 07

  • #9   11. apr 2014 Er 98000 ikke meget fair for sådan en ?

  • #10   11. apr 2014 Det stemmer vel meget godt overens med markedsprisen på sådan en hest... Eller hva?

  • #11   11. apr 2014 Ja jeg synes jo så at det er latterligt at spilde tid på at klage sådan "just in case"..

  • #12   11. apr 2014 michael.b -

    Hvor får du de 98.000 fra. Umiddelbart er det en årg. 07 SC57, som er vurderet til under middel stand (- 8% fradrag), hvilket svarer til en SKAT-vurdering af alm. handelspris på ca. 114.000 (104.900 efter fradrag for stand).


  • #13   11. apr 2014 Nu ligger der jo mere bag, den er vurderet til under middel men er alligevel prissat som middel. Det betyder i min forstand at det er mig der bliver taget ved røven. Når de få der er betalt afgift af sidste år alle har betalt 62-64 for deres som er middel, så virker dt mærkeligtt at jeg skal betale 63 for en under middel ????

  • #14   11. apr 2014 karsten -

    Du bliver nødt til at se på årgang (årg. 06 og 07), Jeg kan udover din i DMR finde 1 årg. 07 SC57 vurderet i år til 118.000 (afgift 70.723), og 4 stk 2006'ere bedømt i 2013, 3 stk vurderet til ca. 110.000 og en enkelt der skiller sig ud til 102.000 (alle bedømt som middel (=3% fradrag i alm. handelspris)). I den optik synes din ikke at adskille sig væsentligt


  • #15   11. apr 2014 Middel eller under.. Vi snakker jo kun om max 5%.... Vel ikke det der skal afgøre om der skal plade på nu eller om laaaaang tid....

  • #16   11. apr 2014 Brian S -

    Nu tror jeg personligt, at der allerede er givet fradrag for stand her. I det generelle tilfælde synes jeg ærligt talt ikke, at man kan sige noget absolut om det, det må helt være den enkeltes afgørelse, om man synes, det er en besparelse (her ca. 3500 i afgiftsforskel på middel og under middel), som man vil gå efter. Enten ved slet ikke at indreg./ indreg. og klage/vente med at indreg/ vælge flexleasing eller hvad man nu gør.


  • #17   12. apr 2014 @michael.

    Selvfølgelig er beslutningen ene og alene ejerens !!

    Men det virker på mig tåbeligt at spilde god køretid på skatte fnidder om ( i forhold til mc'ens pris) meget små penge. Hvis ønsket vel at mærke er at køre..

    På så nye cykler er der jo stadig et betydeligt værditab hvert år, så hvis der først skal plade på til næste år, har den jo tabe mere i værdi end den afgiftdel man synes der pt er for høj...

    På med pladen, send en klage, nyd mc'en hver dag, og håb skat sender lidt mønt retur smiley


  • #18   12. apr 2014 Brian du snakker som en med røven fuld af penge ? Du synes ikke vi bliver beskattet rigeligt i forvejen ?? Emnet her er lavet som en for og imod for at betale afgiften før man har klaget over prisen. Og ikke som om at jeg ikke vil,betale min afgift fordi prisen er høj, men jeg vil som alle andre ikke betale mere i afgift end jeg retmæssigt skal, dvs er den under middel skal prisen osse harmonere det.

  • #19   12. apr 2014 Brian dine to sidste linjer er jo netop det hele emnet går ud på????

  • #20   12. apr 2014 Tror du mistolker mig smiley i dit tilfælde er jeg ligeglad med statskassen, og ønsker kun du får så mange mc dage som muligt for pengene...at vente længe er ikke til din fordel.

    Har desværre ikke røven fyldt med penge, den er fyldt med lort smiley


  • #21   12. apr 2014 Brian S -

    Tåbeligt for dig, så du lader bare være, for andre kan det både være et spørgsmål om ren økonomi, men også et spørgsmål om retfærdighedssans, hvis man føler man er blevet uretfærdigt behandlet i forhold til f.eks gældende praksis eller andet - Så kan man vælge forskellige løsningsmodeller - ingen af dem jeg har skitseret vil jeg karakterisere som tåbelige, da de afhænger af den enkeltes vurderinger/muligheder/præferencer, der kan være stærkt variable.


  • #22   12. apr 2014 Jeg ville,osse bare høre folkets erfaringer med bare at betale og bagefter klage, netop for at få plade på nu og her.

  • #23   12. apr 2014 Karsten -

    Det ved du vel allerede, men det kan du sagtens (men resultaterne varierer betydeligt). Vil du klage, vil det gavne din sag signifikant, hvis du kan vedlægge dokumentation på det du mener, er den korrekte handelspris. Men hvorfor er det du mener der ikke er givet fradrag? Handelsprisen på 104.900 er en relativ god indikator på, at der netop er givet 8% fradrag i forhold til 114.000 som alm. handelspris. SKAT plejer nemlig at sætte vurderingsprisen på et helt antal tusinde, fratrække 3 eller 8% (for stand) og derefter afrunde til nærmeste 100. 114.000 giver 104.880 med 8% fradrag (afrundet 104.900), mens der ikke findes et helt antal 1000 der giver 104.900 med 3% fradrag (afrundet)


  • #24   12. apr 2014 Rætfærdighedssans det er når man har vundet sagen og de 30000,- og først senere finder ud af man skylder advokaten 40000,- for denne følelse... smiley
    Jeg vil bare have mest muligt for mine penge, men tænker ikke kun i kr og øre, for så fik jeg jo aldrig købt noget som helst, da alt jo er lidt billigere i næste månede smiley


  • #25   12. apr 2014 Jeg vil også sige som Brian S, betal nu, og klag hvis du lyster smiley
    Retfærdighed eller ej, hvis du har gang i et projekt med en mc du regnede med ville koste omkring 100k så er + - 3500kr ikke alverden.
    Om et år er en dk reg. cbr1000rr nok aligevel faldet mere i værdi.

    Som der står på retsbygningen: med lov skal man land bygge, der står ikke noget om retfærdighed smiley

    kom ud og kør, og håb på at få en sjat kr tilbage.


  • #26   12. apr 2014 Brian S -

    At klage over vurdering koster i første omgang mest tid, ikke penge. Du vil ha' mest muligt for dine penge, guess what, det vil andre typisk også, men hvordan man så opnår det varierer...meget, faktisk lige så meget som folk i øvrigt gør.


  • #27   12. apr 2014 I den stand min var i da den blev vurderet der ville den aldrig kunne sælges for 105000 med afgift. Heller ikke ved forhandler. Der blev solgt en rigtig pæn en sidste år med færre km på klokken. Til 108000 lev ved forhandler. Så kan en der skal males osv jo ikke komme i nærheden af 105000.og brian, jeg ville selvf benytte mig af gratis advokat hjælp til lige at få lavet papirerne korrekt.

  • #28   12. apr 2014 karsten -

    Aha, det du så siger nu, er du ikke har fået nok i fradrag? For det virker som tidligere beskrevet, som om du har fået std. fradraget på de 8% for under middel stand, hvilket SKAT typisk gør. Man kan godt få mere i enkelte tilfælde, men det kræver typisk en fremvisning for SKAT udover toldsynet, og det gør alt andet lige, sagen en del mere kompliceret. Jeg går ud fra, at standen (under middel) er dokumenteret med en række billeder ved toldsynet, der som minimum kan bruges ved klagen til motorankenævnet? Det skal blive interessant at høre udfaldet af den ankesag.


  • #29   12. apr 2014 Du har ret, der er fratrukket men det er fratrukket det forkerte grundlag for de har ikke den handelspris som de har trukket det fra. De skal være langt over middel for at blive solgt for eks 115000.

  • #30   12. apr 2014 karsten -

    Well, det er så der, hvor SKAT og dine veje skilles, for SKAT mener tilsyneladende, at den alm. handelspris ligger på 114.000 aktuelt for en 07 SC57, svarende til de eks. jeg nævnte (06'ere vurderet sidste år til ca. 110.000 med 3% fradrag (ca. 114.000 i alm. handelspris), der jo ca. vil svare til en 07'er vurderet i år, samt den enkelte 07'er). Hvis du alene mener, at den vurderede alm. handelspris er forkert, er fremgangsmåden at vedlægge dokumentationen på, hvorfor den er forkert, typisk i form af annoncer, forhandlererklæring osv, i det man dog her skal huske på, at en enkelt annonce ikke overbeviser SKAT, der skal være tale om et generelt prisniveau, tilstrækkeligt belyst.

    Er du derudover også utilfreds med std-fradraget på de 8% i forhold til den vurderede alm. handelspris, er det som beskrevet en lidt mere kringlet sag, ikke umuligt men svært.


  • #31   12. apr 2014 Jeg klagede over en gl Honda 250 ccm, fik medhold efter 20 måneder, fik ret i mine påstande men vurderingen blev lidt mere end jeg havde regnet med, men egentlig fair da Skat regner med FORHANDLER-pris når de udregner handelsprisen.. Blot til info hvis dette ikke er blevet belyst.. der er under alle omstændigheder utrolig lang behandlingstid.. Men tillykke med maskinen! God weekend: -)

  • #32   12. apr 2014 Thumper-dk -

    Et ofte fremført synspunkt, at SKAT alene regner med forhandlerpriser, men det er ikke korrekt - De indgår som et variabelt element i prissættelsen ja, men ikke (altid) alene. Det kan man nemt konstatere ved at betragte niveaulisterne, hvor flere modeller prissættes betydeligt under forhandlerudbudspriser (f.eks CBR600, CBR900 m.fl). Det fremgår i øvrigt også af SKAT's juridiske vejledning -

    "Specielt ved ældre modeller. Der skeles til private annoncer på bilbasen.dk, dba.dk m.fl."

    Den fulde tekst, der bla. belyser flere elementer i hvordan prissættelsen/vurderingen foretages kan læses her -

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947427


  • #33   12. apr 2014 Karsten: lige netop når den er på 0,5% afgift (plus 0,5% rente til skat) ialt 1% pr månede.. kan det betale sig..

    Din afskrivning bliver mindre på maskinen, du har større køber potentiale og de resterende 60.000Kr kan du investere i noget andet..



  • #34   12. apr 2014 #26

    Jeg skrev i #17

    "På med pladen, send en klage, nyd mc'en hver dag, og håb skat sender lidt mønt retur "

    @karsten.
    At købe en mc uden afgift, som er i en ringere stand end skat's "under middel" er ikke tilrådeligt, da det er en ulige kamp for at få afgiften længere ned....dette skyldes ene og alene alle dem/os som Førhen, brugte usandsynligt meget krudt på at få vores mc'er ( og biler ) til at ligne skrot når de skulle vurderes, for at køre direkte hjem i garagen og gen montere alt så drømmen igen lignede et suttet bolsje.
    I bund og grund er det gode regler ( som forhindre svindel) men det gør at en langt under middel stand ikke er økonomisk attraktiv at få på plader i Dk..

    Har du overvejet at sælge den, og købe en som er pænere ? ( hvis afgiftsdelen som er langt den største er den samme, så er der måske mere logik i at betale denne på en mc som er den afgiftspligtige værdi værd)

    Mvh Brian


  • #35   12. apr 2014 Brian S -

    Ja, det gjorde du og? Det er nemlig ikke nødvendigvis den rigtige løsning for alle, og det er ikke tåbeligt at gå i en anden retning, hvoraf der er flere muligheder som antydet. Du er jo selv inde på en alternativ mulighed. For at illustrere med et enkelt eks - For ca 1½-2 år siden, var jeg rådgiver på en nogenlunde tilsvarende sag, hvor ejer fik oplyst en afgift ca. 5.000 over, hvad vedkommende mente var rigtigt/rimeligt, dog på en cykel bedømt som middel. Jeg skitserede nogle af mulighederne (som her), og løsningen blev i dette tilfælde, da ejer ikke ville betale den for "høje" afgift (men godt kunne), og ikke turde løbe an på en senere regulering, at simpelthen lade være med at indreg den, og sælge cyklen til en svensker, da den kunne indbringe en del mere der end i DK (og han i øvrigt selv havde givet for den i D). Holdningen var i dette tilfælde at vente med lige den model til SKAT's vurdering evt. var faldet til noget mere spiseligt. Det gav for ham, hans økonomi og ikke mindst hans retsfølelse særdeles god mening, ud fra muligheder han havde.

    I øvrigt enig i, at man skal være meget forsigtig med cykler i dårlig stand (under middel), når det komme til afgiftssager.


  • #36   12. apr 2014 @Michael.

    Nu kom mit indlæg før det blev alm viden at cyklen reelt var udenfor stats vurderingsrammer, pga den alt for dårlige stand, Jeg mener at mit svar i #17 er det man gør hvis afgiften vel at mærke stemmer overens med skats niveaulister.
    Og det at søge om afgift på noget som ligger uden for denne kategori er noget man skal undgå..
    Der er ikke mange af os der ønsker at betale for meget for noget som helst ( jeg selv inkl.) men der er altså nogen ting som koster det de koster, og gider man gøre lidt forarbejde, så kan disse priser ikke komme bag på nogen..

    Retsfølelse det er et begreb vi desværre skal prøve at skille os af med, medmindre vi kan lide at have ondt af os selv smiley

    Dette var sidste gang navlepilleri i denne sag fra mig! Go weekend smiley


  • #37   12. apr 2014 Men brian, jeg skriver ingen steder at cyklen er ringere end under middel. Jeg sagde at der bør være harmoni i deres priser, en på middel og en under middel bør ikke koste det samme i afgift. Hvorfor skulle de have forskellig betegnelse men samme pris ????

  • #38   12. apr 2014 Aller sidste svar smiley
    "en på middel og en under middel bør ikke koste det samme i afgift"
    Det gør de heller ikke, middel er den alm stand under middel er -5% over middel er +3%


  • #39   12. apr 2014 Ja og de -5 burde udgøre en forskel i afgift på 3500 og det gør den ikke, det er jo det du ikke forstår.

  • #40   12. apr 2014 Der synes at være en del begrebsforvirring her, over middelstand er ikke +3% og under middel er ikke -5% i forhold til den vurdering SKAT foretager. Jeg foreslår, at man læser SKAT's juridiske vedledning som jeg har linket til.

    Men basalt set, vurderer SKAT markedet ud fra en række kilder (ikke kun forhandlerpriser) og sætter en alm. handelspris, der er for en cykel i normalt vedligeholdt stand klargjort til salg. Og det er i øvrigt dennne alm. handelspris (før fradrag for stand), der listes på niveaulisterne.

    Når cyklen ved toldsyn bedømmes som middel, fratrækkes der som udgangspunkt 3% fra den alm. handelspris (og denne listes i DMR som handelspris, altså efter fradrag ), i det det antages, at cyklen ikke er klargjort til salg, og det er de 3% skal dække - altså -3% i forhold til SKAT's vurdering . Alle de 06'ere jeg har angivet som eks. vurderet i i 2013 er sat til middelstand, altså med et fradrag på 3% indregnet i den endelige handelspris på ca. 110.000, svarende til, at sidste år blev en 2006'er som hovedregel vurderet til 114.000 som alm. handelspris (disse 2006'ere vurderet i 2013 vil jo ca. svare til vurderingen af en 2007'er et år senere altså i 2014).

    Når en cykel bedømmes som under middel fratrækkes der som udgangspunkt yderligere 5% mere, altså i alt 3+5% fra den vurderede alm. handelspris, og den endelige handelspris fremkommer herved (den der listes i DMR). Det er det SKAT øjensynligt har gjort i Karstens tilfælde, de har vurderet en 07 SC57 d. 10-4-2014 på linie med tidligere vurderinger til 114.000, hvorfra der så er trukket 8% for under middel stand, hvorved den endelige markedspris på 104.900 fremkommer. Her er der så, at der undtagelsesvis godt kan gives et yderligere fradrag udover de 8%, men det er bestemt ikke nemt at få, da rigtigt meget falder ind und std -fradraget.

    Når man skal bedømme om den opgivne afgift er rimelig, falder det således i 2 kategorier.Man kan dels hævde, at de 114.000 som SKAT vurderer den alm. handelspris for et normalt vedligeholdt salgsklargjort eks. til, ikke afspejler den reelle markedspris, hvilket man bør dokumentere som angivet. Det er det de fleste får yderligere fradrag på. Og så kan man ligeledes hævde, at de 8% i std.fradrag for et under middel eks, i det konkrete tilfælde, ikke dækker de skader/det afslag i handelpris der bør gives, og det er som sagt ikke nemt.


  • #41   12. apr 2014 Du har helt ret Michael. Og det er netop det jeg agter at gøre.

  • #42   12. apr 2014 Og så er vi så tilbage ved, at det ikke kan betale sig at købe en smadret maskine, da det ALTID vil være dyrere at bringe den i pæn stand, end det SKAT giver i afslag...

    Karsten... det er jo småpenge det drejer sig om, vi er nede og snakker 2-3000kr.. så du vil sætte hele det store apperatur igang med en større efterforskning, for du kan få det nedslag... indse nu bare du har købt en cykel der var for ringe til at komme på de danske veje.. og sælg den til en udlænding..

    Jeg har importeret køretøjer i 15 år, og det er blevet til i nærheden af 1000 køretøjer.. og tro mig, det kan kun gå at importerer de fineste af de fine... vores lønninger i DK, er så latterlige høje, at det aldrig kan gå at foretage arbejdet her i landet.

    Og havde den udenlandske sælger kunne se en forretning i at reppe køretøjet, sp havde de gjort det..

    Så køber du et gør det selv tilbud i tyskland/østrig eller polen, så er det fordi det er for ringe til selv deres standard, og slet ikke kan betale sig i DK...


  • #43   18. apr 2014 skat er kolde i røven og de yder ikke danske skatteborgere retfærdighed eller sagsbehandling inden for en rimelig tid!
    ked af at sige det, men jeg synes de røvrender os og behandler os respektløs!


  • #44   18. apr 2014 Men morten, igen ved du ikke en fløjtende skid om hvilken stand mcen stod i da jeg købte den, det kunne jo osse tænkes at der var flere andre fordele der gjorde den var attraktiv for mig at købe. Men du kommer bare med en større svada. Jeg har flere gange i oplægget sagt at den var under middel men ikke i direkte ringe stand. Jeg har fået mcen til en go pris og den har kørt lavt antal km. Men det ændrer ikke på at jeg ikke gider betale fuld pris for noget de selv vurdere til under middel. Jeg betaler sku i forvejen topskat så jeg støtter da vidst den mafia rigeligt i forvejen. Så ja gu vil jeg sætte hele rumlen igang hvis jeg kan få 3500 tilbage.

  • #45   18. apr 2014 @Karsten.

    Du modsiger dig selv konstant, Hvis du har købt en cykel som ikke kan bære de 3000,- så har du handlet tosset, har den andre fordele (guderne må vide hvad) så må du jo have vurderet at det var pengene værd.

    Og skal vi tilbage til udgangs spørgsmålet ( der fik jeg opfattelsen at der skulle plade på uanset hvad) så få nu betalt den skide afgift. og brug tiden ( når du ikke skam klager skat, først over afgiften og senere over der ikke er flere klagemuligheder smiley ) på at nyde din mc på de danske veje. Hvis det forhindre et psykisk nedbrud og en skilsmisse. så er klagen alle timerne værd. men økonomisk er du nok bedre tjent med at tjene 8000,- på det du har forstand på, betale topskat af hele dynen. og smide de resterende 3000,- efter nr pladen smiley


  • #46   18. apr 2014 Jeg fik 0 kr tilbage.. betalte 24500kr i afgift i år 2012 april... for en srad 750 1998.
    klagede da min havede gået mere end en der var bedømt med 20000km færre km på tællern.. så fik jeg en besked om det gik til ankenævnet..
    man skulle tro det var folk fra skat der sad der..
    de kom med agumenter med at en srad 750 fra 1998 i 2012 var salgsprisen mellen 70000-80000kr og med billeder og annoncher fra 123mc med cykler til den pris


  • #47   18. apr 2014 Tue J -

    Det lyder en smule underligt, at de ikke satte afgiften op så smiley . Men hvis din historie står til troende, skal du bare være glad for, at SKAT ikke fulgte de forhandlerpriser på 70-80.000 i deres værdisætning (men i stedet fulgte den langt lavere niveaulistepris), det ville nemlig i 2012, ha' svaret til en afgift på ca. 39-45.000 for en GSXR750 1998 i middelstand, havde de brugt 70-80.000 som handelspris.


  • #48   18. apr 2014 Brian, afgiften ER betalt men derfor synes jeg stadig det er underligt at man skal betale det samme for en cykel som er under middel som en der er middel. Når man har krav på et fradrag på eks antal procent for stand under middel.

    Det kan da ikke være så svært at forstå princippet i ? Min er blevet sammen lignet med cykler med meget varierede km tal så det har jeg valgt ikke at spekulere i. Men det er da godt at høre at der er folk som brian der gladeligt bare betaler mere end han bør til skat, det skal nok gavne i Afrika hvor de smider de danske skatte kroner hen.


  • #49   18. apr 2014 Hvis jeg kan bruge mindre krudt på at tjene mere, så er det sgu det jeg gør. For mig er en time hvor jeg føler mig snydt, en spild time i livet..jo hurtigere man lægger småting bag sig jo bedre...

    Du har nu brugt mindst 1 uge på denne " bagatel". Og jeg er sikker på du har brugt mere tid på at fortælle kammerater,familie og naboer om denne store "uretfærdig" end her på mcg....

    Læg dig i sofaen med en kold pilsner og skru godt op for "under and over it" med five finger death punch. Og sig "fuck det" og bliv lykkelig smiley


  • #50   18. apr 2014 Brian S -

    Sådan er folk jo så forskellige, for mig personligt er en time brugt på at fortælle andre, hvordan de skal/bør agere i en given situation baseret på mine egne værdier, en time spildt, mens du tilsyneladende kan bruge rigtigt mange timer på det . Måske du kunne følge dit eget råd....læg dig på sofaen osv.... også? smiley


  • #51   18. apr 2014 @michael.

    Jeg ligger skam på sofaen, og nyder livet. Ser guy Martin på tv. Og nyder at jeg ikke skal bekymre mig om bagateller.

    For mig er arbejdet med at få mennesker til at elske livet istedet for at gå i sort over småting aldrig spildt smiley


  • #52   18. apr 2014 Karsten.. Du er da en sørgelig båtnakke at høre på. Du ber om råd, og erfaringer med din vurdering.

    Vil kommer med dem, og du bliver agresiv. Jeg har jo tydeligvis ret i at du har købt din skadede MC, alt for dyrt. Da du havde håbet det gav et betydeligt afslag. Og det fik du ikke. Så nu kævler du som en kælling.

    Med det ludermarked der er på danske MC,så kan din lille øvelse ikke betale sig, og det er dit tuderi jo endnu engang beviset på ikke smiley

    Men god fornøjelse med din klagesag


  • #53   18. apr 2014 haha morten, er jeg aggressiv ??? fedt. Ligesom told og skat er du dårlig til at holde dig til de facts du ser. og igen over¨ser du totalt hvad jeg ellers skriver men føler straks at man ikke lytter til dine råd som du baserer på ting der ikke er der. igen afgiften er betalt og jeg vil i ro og mag ganske afslappet fra min sofa udfærdige min klage til skatteankenævnet.

  • #54   19. apr 2014 respekt for forskelligheder, at der er forskellige måder at tackle samme sag og fred på jord!
    der er jo ikke kun en rigtig måde at gøre tingene på med facit liste og det hele, vel?


  • #55   20. apr 2014 Du er så spejlblank. Du har jo fået de 5% ekstra nedslag for dårlig stand. At du så ikke kan hente den op til anstændig stand for de 8% af afgiften. Du har fået i nedslag. Beviser jo bare min pointe det kan ikke gå at købe noget skadet.

    Men det finder du nok ud af smiley


  • #56   20. apr 2014 smiley nof-said smiley

  • #57   20. apr 2014 Det er vidst dig der er spejl blank morten. Du læser ihvertfald kun det du selv vil høre.

    De kan umuligt ha givet de 5% ud fra det faktum at der ikke er forskel på min afgift(som er under middel stand) og så til dem der er betalt sidste år som er middel stand. Find nu lige din lommeregner frem og slå tallene ind før du kæfter op. Det må da gøre ondt at tænke så langsomt ?

    Nå gider ikke bruge mere tid på denne tråd da det der videre kommer ud af den jo nok bare er gentagelser fra folk der ikke kan læse og forstå men bare har deres mening og fred være med det.

    Men tak for hjælpen til de af jer der bidrog med noget brugbart smiley


Kommentér på:
afgift, betal nu og klag??

Annonce