{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.152 visninger | Oprettet:

En feeeed oplevelse! {{forumTopicSubject}}

Hey guys.
Ville bare lige dele den dejlige oplevelse jeg havde igår:)
Igår var der åbent hus hos mc-x i næstved, hvor der var mulighed for at prøve de tre nye modeller, mt-07, mt-09 og bolt R.
Jeg må sige at jeg aldrig før har prøvet tre motorcykler hvor jeg bagefter er ladt tilbage med et så positivt indtryk af alle tre som jeg gjorde igår!
For det første kørte alle tre helt fantastisk, og når man så samtidig tager prisen med i bedømmelsen så virker det helt sindssygt at de kan sælge dem til de priser.
Og nej, dette er ikke en reklame for yamaha! Generelt foretrækker jeg ikke det ene mærke frem for det andet, men når man kan få en mt-07 med ABS for 35.000 mindre end hvad en ny er6n koster, så må jeg sige at jeg er imponeret!
Ren power wheelie i første og andet gear var intet problem, og med lidt kobling røg den sku også op i 3.! Så meget sjov og ABS for så få penge det er imponerende!
Derfra hoppede jeg direkte på mt-09. Og hold nu kæft en maskine:) 115 hk der føles som 130! Ren power wheelie i 4 gear, den trækker!! Generelt virker hele maskinen helt fantastisk og gennemført!
Derfra gik turen vurdere til yamaha bolt R. Jeg havde aldrig troet at jeg skulle sige det, men hold da op hvor var det en fed oplevelse! Den var ufatteligt letkørt og utrolig svingglad, og lyden fra den efter monterer udstødning gik lige i bukserne:)

Håber ikke nogen bliver "stødt" over min ros til yamaha, havde bare lige behov for at dele min glæde med nogen ligesindede:) (tror efterhånden konen er ved at være træt af at høre på mig;)
God dag derude:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En feeeed oplevelse!
  • #1   13. apr 2014 Du kunne vel ikke smide link til de 3? Hvad koster de?

  • #2   13. apr 2014 vild nok du kan lave powerwheelie i anden gear på en ged med 75 hp!

  • #3   13. apr 2014 De kan ses på yamaha's eu hjemmeside:)

    Ja jeg blev sku også overrasket! Altså første gear der rejser den sig sådan set bare at man holder på!
    Andet gear kræver bare et hurtigt vrid på gassen og 3. Gear røg den op med kobling ved 100km/t! Det sku vildt ja med kun 75 hk. Men den virker som om den er perfekt afbalanceret. Og udover det så svinger den som en sports cykel! Og ja jeg ve godt at om en cykel er god i sving, kommer lmere an på personen der køre. Men den mt-07 gjorde det bestemt nemmere!
    Og mt-09 var bare i en klasse for sig! Jeg opmuntre på ingen måde til ulovligheder, meeeen hvis man nu alligevel kan lide at køre og lege lidt, så kan jeg ikke forestille mig en bedre makker en den mt-09!
    1,2,3,4 gears wheelies er intet problem, kørte 120 i 3. Gear og vred til så røg den bare op! Og jeg er ikke engang nogen vild ørn til baghjulskørsel:)
    Sving æder den til morgenmad og samtidig er den super behagelig at køre på. Det eneste den nok ikke er så god til er hvis man køre langt på motorvej, der er ikke så meget vindbeskyttelse og hvis man kun interessere sig for topfart så skal man nok også kigge efter noget andet. (Ca 235 på toppen:))


  • #4   13. apr 2014 Mt-07 koster 75.000
    Mt-09 koster "kun" 125.000
    Bolt koster vist nok 129.000 og 135.000 i R modellen. Og de sidste 6000 er givet godt ud! Bedre affjedring, super lækkert sæde og lidt andet lækkert.
    Mt-07 er ment lidt som en begynder bike, men det synes jeg på ingen måde den er, den er hurtig, wheelie glad og svinger som en meget dyrere maskine!


  • #5   13. apr 2014 Ud at have prøvet mt 07 så tænker jeg også hvem gider betale så meget mere for en er6n.
    Jeg vil sku også ud og prøve dem.


  • #6   13. apr 2014 Jeg har prøvet en del forskellige efterhånden bl.a er6n, xj6, fz6n og sv650n. Og ingen er i nærheden af mt07 når det kommer til sjov og ballade, og mt07 er std i dk med ABS bremser. Udover det så er hele konstruktionen ny og det mærkes! Det eneste der kommer op på siden af den mht til sjov og i min verden køreglæde, det er hornet og street triple, men det er begge maskine mer langt flere hk og meget højere pris. Her snakker vi selvfølgelig i 600 mellem klassen, går vi op i kubik og pris er der mange andre sjove alternativer men til den pris er der intet overgår den!
    Gør jeg den tjeneste at prøve disse tre modeller! Selvom jeg elsker kubik så må jeg erkende at jeg sagtens kunne "nøjes" med de 75 hk den lille yamaha har!


  • #7   13. apr 2014 Ja især Mt07 har en hammer go pris, der var desværre ingen prøvekørsel af den hos banks mc igår......er helt vild med udseendet både på 07 og 09'eren......og ja Er6 går en svær tid i møde

  • #8   13. apr 2014 Det er jo så smag og behag, men synes ikke om udseendet på MT-07.
    Ang. kørselsoplevelsen kan jeg jo så ikke sige noget om

    Kawasaki har generelt meget få cykler jeg synes om udseendet på.

    Og for 70.000 får man da en SV650 (også med ABS)
    Nu er jeg ikke til noget bestemt mærke, men har jo lige købt en Suzuki, så har selvfølgelig været inde at se, hvad de tilbyder af nye cykler.

    Og bare lige som eksempler:
    (link fjernet) SV650 ABS (70.000 kr)
    http://www.suzuki-mc.dk/mc/dl650al4.aspx DL650AL4 V-STROM Den hørte jeg da godt om. (100.000 kr)
    (link fjernet) GSF650SAK9 ABS BANDIT Med lidt smarte detaljer (75.000 kr)

    Så prismæssigt ved jeg ikke om så'en MT-07'er så meget "bedre". Dog lyder det 3-cylindrede spændende smiley


  • #9   13. apr 2014 ja ja , endelig prissætter yamaha fornuftigt fra start smiley lyder lovende mht.heste - vægt og køreegenskaber

    vil også afsted og prøve én af hver MTer


  • #10   13. apr 2014 Jeg prøvede en Bolt hos Bike Shoppen i Viborg, og ja, den er sjove at køre på.
    Men jeg manglede nok lidt lyd smiley Men en fin oplevelse.


  • #11   13. apr 2014 For lige at kommentere på det hele:)
    Ja suzukierne er også fine nok. Men en sv 650 køre stadig (med få opdateringer) uændret fra 2004 og det er da en fin cykel men på ingen måde sammenlignelig med den pakke yamaha tilbyder. Er man til kåbe cykler så er sv-eren selvfølgelig et bedre bud:)
    Og ja, smag er individuel, det jo det der er så fedt! smiley ellers ville alle køre på det samme:)
    Jeg siger heller ikke at yamahaerne bare er bedre end alt andet, jeg synes bare det er tre imponerende nyheder de er kommet med:)
    Og ja, bolten med std udstødning og luft filter lyder lidt kvalt, men med en anden dobbelt potte (kan ikke huske hvad mærke det var) og et kn luft filter så lyder den fabelagtigt, og så ser den også bedre ud uden det store filter på siden.
    Men ja, alt afhænger jo af hvad man skal med sin cykel, pendler man langt på motorvej hver dag så er det nok en kåbe cykel man skal kigge efter.
    Men har man 30 km landevej til og fra arbejde og man gerne vil have det sjovt så er det tre glimrende bud på en cykel:)
    I sidste ende så er det eneste der rigtig betyder noget vel egentlig om man glæder sig til at skulle køre, hver gang man kommer ned til sin bike?
    Den følelse gav de tre ihvertfald mig:)


  • #12   13. apr 2014 Tvivler bestemt heller ikke på, at så'en MT-07 er en fin maskine!

    For det tror jeg den er.
    Og ja, nyere teknologi plejer man jo ikke at kimse af smiley

    Ville bare liiige, du ved smiley


  • #13   13. apr 2014 Jeg var også ude og prøvekøre en MT-09 i går og var også imponeret. Det er en rigtig fin cykel til leg og sving på de små veje. Især motoren og dens måde at trække jævn og kraftfuldt på var jeg imponeret af. At den så kommer til en rigtig skarp pris og har lav vægt gør jo ikke ligefrem tingene dårligere.

  • #14   13. apr 2014 Det er måske ikke helt fair, at sammenligne 10 år gamle konstruktioner med en splinterny model anno 2014.

    Der er da i hvert fald intet ved de Suzukier, der får en op at ringe (i forhold til MT-07).


  • #15   13. apr 2014 Har hørt noget om at det er intro pris og at 09 bliver sat op til 140.000 andre der har hørt det?

  • #16   13. apr 2014 I den bander reklame på forsiden står der intro pris smiley

  • #17   13. apr 2014 Snakkede med rene igår hos mc-x. Der er ikke nogen der ved det endnu men chancen er der ihvertfald. 125.000 virker også lidt for billigt må jeg sige.
    Mennsker kan også sagtens være en salgstale jo:)


Kommentér på:
En feeeed oplevelse!

Annonce