{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.819 visninger | Oprettet:

hvilken maling på stel. ?? {{forumTopicSubject}}

Skal lige fjerne lidt rust og pletmale min intruder vs 750 nedenunder på stel, den ikke synlige der vender ned mod vejen (stenslag o.s.v) ,,,,,,nu er det sådan at der løber ((afkølet kølevand)) i en del af stellet lige der, så jeg forventer at det til tider bliver rimeligt varmt,,,,,, har før malet andre ting med motib grunder/maling/lak med forbløffende godt resultat, men jeg ved at det ikke kan holde til temp over 80 grader, så jeg går og fundere lidt over hvad jeg så skal bruge istedet? ???

Skal det være varmefast maling (så bliver det nok uden grunder, da jeg ikke rigtigt kan finde noget varmefast grunder) kan man evt bruge noget zinkspray som grunder ? ??? Hvis der skal grunder til? ???
Eller
bekymre jeg for meget og skal jeg bare gøre det med alm motib grunder/maling og lak (da jeg simpelthen ikke ved hvor varmt det bliver, sådan noget afkølet kølevand) tænker bare om det bliver så varmt at lak krakelere eller noget,,,,

nogen der har nogle bud, det ser iøvrigt ud til at det er malet alm i forvejen dernede og jeg ved godt at jeg bør skille den ad og få den pulverlakere, men det er aldså kun lige lidt få pleter nedenunder, så det kæmpearbejde må blive om nogle år, men nogle der har nogle bud, hilser jeg det velkommen smiley


Og god sæson



Kommentarer på:  hvilken maling på stel. ??
  • #1   17. apr 2014 Stålcoatning er den eneste rigtige løsning.

    Hvis du vil sikre et varigt resultat skal du få det gjort professionelt.


  • michael .
    michael . Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #2   17. apr 2014 jeg vil da bare male det med autolak

  • #3   17. apr 2014 Vent til vinter og få stellet blæst og pulverlakeret

  • #4   17. apr 2014 Hmm, hvad er stålcoating ???

    Er der nogen der ved hvor varmt afkølet Kølevand er på sådan en fætter ??? Aldså sådan cirka,,,,

    kan jeg evt smørre noget textyl eller lign på, når jeg har fået det malet det med et eller andet,,,,

    Brian, stellet er faktisk ret pænt, og det ville være lidt overkill at spitte den ad for at pulverlakere den, hvis jeg gjorde det ville det jo alligevel se sådan ud som det gør nu efter lidt tid, så kan man jo gøre det hvert år eller noget i den dur,,,,, det tror jeg bare jeg venter med til det øvrige stel trænger.....


  • #5   17. apr 2014 Du kan da male det med alm autolak, det kan holde til 120 g. man maler også motorblokke med det. Mon ikke det står på dåsen hvor meget varme det kan holde til ?

  • #6   17. apr 2014 Du kunne også købe noget sort tektyl, det dækker rimelig godt og forhindrer at rusten breder sig. Så kan rusten ikke ses på afstand og det kan vente indtil du en gang vil gøre det ordentlig. Bare et forslag smiley

    Mener det er den her jeg bruger, den er rigtig god:
    http://goo.gl/XhzAy8


  • #7   18. apr 2014 Per a, det står ikke på mine dåser hvor mange grader de kan holde til smiley det er motib maling/ spurte i forretning hvor jeg købte det og der sagde de 80 grader, er motib ikke autolak? ??? Måske tager jeg fejl der? ??? Men hvis det er kan jeg så også lakere det? ???
    Eller har du et link? ??

    12v ville gerne male det og derefter give det noget textyl agtigt bagefter, det kan alligevel ikke ses, medmindre man ligger nede på vejen og kigger op under den, tak for link


  • K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #8   18. apr 2014 Mal det med hammerite. Bare køb en dåse for 100kr til at pensle på, resulatet bliver mega godt, og det holder rigtig godt!
    Løber der permanent kølervæske inde i rørene eller er det bare til overflow ? og er det før eller efter køleren? det påvirker jo alt sammen temperaturen.


  • K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #9   18. apr 2014 i følge databladet for hammerite:
    Temperaturbestandighed: -20 ° C til 150 ° C (80 ° C
    kontinuerligt)


  • #10   18. apr 2014 Hmm, kn, lyder da som noget man skal overveje, (synes bare jeg oplever det bedste resultat ved at sliber rust væk/grunde/maling og lak) og det der hammerite har jeg ikke haft den store fidus til, findes der grunder til det også ?????
    jeg ved sku ikke 100 % hvordan det løber, men det løber fra bunden af køleren og over i stellet, så det er afkølet, og der er ikke noget overflow på mc,en,,,, det er bare ligesom sådan et lukket system, og der hvor jeg skal male, sidder drænskruen og det var i den forbindelse jeg opdagede at der var lidt rust, aldså da jeg skiftede kølevand......


  • #11   18. apr 2014 Hvis de siger 80 g må det jo passe. Varmefast/pejsemaling skal op i temperatur for at hærde rigtigt op, og det når du slet ikke op i nærheden af. Når jeg skriver autolak mener jeg det samme som man maler biler og mc med. Evt kan du måske købe lidt maling og lidt hærder hos en autolakerer. Jeg ville nu bare male med alm. spraymaling og spray grunder. Det skal nok holde.


  • #12   18. apr 2014 overvejer stadig lidt af hvert, men er efterhånden også nået til det punkt, og så må jeg bare se om det holder, ellers må jeg gå lidt videre, der står på nogle alm maling tyber, at det går op til 120 grader og længerevarende 80 grader, så mon ikke det går tænker jeg, ellers fandt jeg faktisk noget motip motormaling og lak som går højere op, dog ikke helt op i til de pejsetemp, men i skal alle ha tak for indput

    og hvis flere byder ind skal i være velkommende


  • #13   7. jul 2014 üpdate, endte med at bruge ganske alm motib spraymaling , og det holder fint, resten af cyklen har underneden, skærme,batterikasse o.s.v fået slebet rust af, og grunder /maling/lak og derefter textyl, super, så skal man ikke tænke på det i et stykke tid.....

Kommentér på:
hvilken maling på stel. ??

Annonce