{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Autolader til GPS {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået mig en Garmin 2595, men bliver jo nød til at ha noget strøm sat til den... 2-3 timer holder jo ikke lang tid, det opdaget jeg i går på vej til Stubbekøbing. men jeg vil ikke bruge det standard kabel der følger med... det kunne jo være man skulle ha den med i en bil en dag, så tænkte på om jeg kan bruge den de har på Louis.de til at fast montere på dyret.. output på de 2 er dog ikke helt ens

http://www.louis.de/_3020d666c271ddb9c09a858a77174eb7d3/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10001642


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autolader til GPS
  • #1   18. apr 2014 Du kunne evt. bare montere et 12v stik?

  • #2   18. apr 2014 12v stik, hvordan mener du?? jeg vil ha så det sidder fastmonteret, gider ikke det der med at man glemmer laderen der hjemme

  • #3   18. apr 2014 Hej du må ikke køre direkte strøm op til gps da den ikke skal havde 12 volt men kun 1,5. Du kan gøremål jeg har købt en hos Thansen 99 kr har åbnet den inde på print pladen kan man se de 2 steder hvor strømmen går ind har lodrt 2 ledninger på der som er lange nok til at nå batteriet når den ligger under sædet. Så nu ligger den permanent på mc og jeg har stadig den originale der fuldt med gps en.
    Husk at sætte en sikring imellem da du jo fjerner den org når du føre ledningerne ud.
    Vh Brian


    profilbillede
  • #4   18. apr 2014 Som jeg læser det har begge: Input 10-30v og Output 5v max 2A. Så den skulle vist være god nok .

  • #5   18. apr 2014 Jeg har sat en gps på netop den model du har...

    Der ligger en guide af det under min profil..:-)


  • #6   18. apr 2014 Brian

    OK, det var da meget smart... kontakten er det en tænd og sluk for den, så der ikke er strøm på kablet når du ikke har gps'en på??


  • #7   18. apr 2014 Nicky

    Den lure jeg også lige ud smiley


  • #8   18. apr 2014 Ja kontakten er til at afbryde strømmen tog den nemme løsning kunde også havde ført den over tændningen så strømmen bliver afbrudt men da jeg ikke køre med GPS til daglig kunde jeg ikke se grunden til der var strøm på når jeg ikke kørte med den.

  • #9   18. apr 2014 Ja det er sku en smart måde dig og nicky har gjort det på smiley jeg køber sådan en fra thansen og smider den på

    Et spørgesmål mere. mine sæt varme håndtag fra Oxford kan jeg vel også slutte til på samme måde som Nicky gør på de billeder? jeg glemte at slukke for det den anden dag, dagen efter skulle jeg ud løbe med den.. med alt tøjet på, så sveder man altså en hest bagefter smiley


  • #10   18. apr 2014 Du må bare ikke gøre det som Brian B..

    1) Sikringen sidder efter kontakten. Sikringen skal altid sidde først.

    2) Kontakten er bestemt ikke vandtæt, Dvs der kan komme fugt og ir ind som kan kortslutte kontakten, og da sikringen sidder efter, kan ledningerne i værste fald smelte mv.


  • #11   18. apr 2014 Hej
    Ja grunden til den sidder der er at hvis den kortsluttet så ryger sikeringen og strømmen bliver afbrudt til GPS og jo den er helt vand tæt holdet hvor ledningerne kommer ud er lukket med silikone og da den laden blev samlet blev der lagt silikone imellem. Har kørt fra Østrig og hjem i regn virkelig regn 15 timer og ikke så meget som en dråbe vand var der at finde.
    Jeg kan kun stå inde for min hvad ander mener er iorden og hvis nogle mener kontakten bør side efter sikringen så er det vel bare sætte den der.


  • #12   18. apr 2014 alti alti sætte sikring før kontakt!men hvorfor sætte en kontakt på? hvorfor ikke bare give den tændingsstrøm! den bruger jo ikke noget når gpsen ikke er sat på!

  • #13   18. apr 2014 men pas nu lige på med og stjæle strømmen fra poslys, da der ikke løber ret meget strøm til sådan en 5 watts bandit, der er det ikke sikkert leninger er dimentioneret til og trække en gps oven i, det helt rigtigte er at smide et relæ på!

  • #14   18. apr 2014 OK, hvad gør sådan et relæ?? så undlader jeg bare det sæt håndtag smiley så må jeg bare huske at sluke for det

  • #15   18. apr 2014 Med et fastmonteret "cigar stik" + en usb adapter er du forberedt for det meste. Dog skal du huske usb ledningen - men så kan du også oplade tlf, de fleste kamera mm. + du har et stik til at oplade mc batteriet smiley

  • #16   18. apr 2014 dan

    Jeg har stik til usb under sædet, så jeg kan lade min phone. men jeg gider ikke det lort til cigar stik op til min gps... den fylder for meget under sædet. laver den løsning som Brian og Nicky har lavet, hvor jeg så kan gemme det cigar stik væk under tanken


  • #17   18. apr 2014 Det jeg mente med min tidligere post er:

    Brug vandtæt kontakt hvis du skal have kontakt på.

    Sæt sikringen før kontakten smiley


  • #18   18. apr 2014 det et relæ gør er at styre strømmen fra batteriet, således at når du tænder pos lyset i det her tilfælde åbner relæet for strøm fra batteriet til dine håndtag og gps!

Kommentér på:
Autolader til GPS

Annonce