{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.850 visninger | Oprettet:

Hvilke MC´er har I prøvet? {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterhånden prøvet lidt forskellige MC´er. Hvilke har I prøvet og hvad har jeres vurdering været?

Her er en liste med de modeller jeg har prøvet og min mening om dem.

Motorcykler jeg har prøvet:

Kawasaki Z800 A:
Masser af power, meget jævn motorgang, ingen vibrationer, gode bremser, fedt design, lækker lyd, meget fartvind på få sekunder. Mangler gearindikator og en lille styrkåbe. (Årgang 2013)

Kawasaki Versys 650:
Let kørt, lidt højbenet, ok power, ok vindbeskyttelse. God lyd, med åben potte. Lidt kedelig instrumentering. Behagelig siddestilling. (Årgang 2008)

Kawasaki ER-6n:
Rigtig fin mc, gode bremser, ok power, ok lyd med åben potte. Mangler lidt mere guf i motoren og en gearindikator. (Årgang 08)

Kawasaki ER-6f:
Ligesom ER-6n men man kører hurtigt for stærkt, når man ikke mærker vinden. (Årgang 2008)

Triumph Street Tripler R:
Let kørt maskine, med masser af power. Dejlig let. Meget nem at smide rundt i svingene. Fed lyd. God siddestilling. Lidt utydelig instrumentering. (Årgang 2014)

Triumph Bonneville T100:
Rigtig hyggelig mc, med god bund i motoren. Lidt tung at dreje. Fed lyd. Rigtig flot design. En god mc til søndagsture, og ture med damen med bagpå. (Årgang 2014)

BMW F 800 GS:
Kanon allround maskine, tilpas med power, let kørt, lidt høj, god motorgang, gode bremser, ok vindbeskyttelse, havde dog lidt turbolens, dejligt med gearindikator. Bringer smilet frem. (Årgang 2013)

BMW F 800 GT:
Let kørt, kvik, føles meget let, dejligt med gearindikator, meget stærke/gode bremser, meget passende vindbeskyttelse. Havde desværre nogle trælse vibrationer i motoren. (Årgang 2013)

Ducati 900 SS Super light:
Masser af bundtræk. Ekstrem kørestilling, når man er vandt til en street bike. Sikkert sjov på en bane. (Årgang ?)

Honda Transalp:
Letkørt, ok power, lidt for blød affjedring, bremser ok. (Årgang 1994)

Yamaha XT 550:
Letkørt, godt bundtræk, meget rå, bremser ikke så effektive (tromler for og bag). (Årgang 1983)

Yamaha XT 600:
Letkørt, godt bundtræk, sjov, rå, vender på en 5-øre, bremser ok. (Årgang 1989)

Yamaha FZ6-S2:
Symaskine motor, gear er lidt "klonk"-agtig, lidt kedelig. (Årgang 2011)

Yamaha YBR 125:
Fin lille maskine til pengene, ikke så meget motorkraft, men den ligger rigtig godt på vejen og er overraskende robust i forhold til prisen. Billige reservedele og den går langt på litteren. (Årgang 2005)

Suzuki GN 250 (skole mc):
Let kørt, meget lidt power, føles som om den er ved at springe i luften ved 100 km/t. (Årgang 2006)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke MC´er har I prøvet?
  • #1   19. apr 2014 Det bliver sku en for lang liste for mig. Hilsen Den tidligere Mc smed

  • #2   19. apr 2014 Jeg talte det for mange år siden sammen til over 100 forskellige. Men der handlede jeg så også prof med MC'er.

    Siden da har det kun været hyggekørsel på en 10-15 stykker mere smiley


  • #4   19. apr 2014 Kort liste for mig...
    - Yamaha YBR125
    - Kawasaki D-Tracker 125
    - Suzuki GN 125
    - Kawasaki ER-5
    - Honda CBF500
    - Honda CB500

    Kan ikke rigtig sige så meget om, hvordan de var. Det var ikke noget, jeg tænkte så meget over, og jeg kunne ikke sammenligne med noget. De 4 første har jeg kun kørt få gange, da det var i forbindelse med kørekort. Men lidt kan jeg huske:
    Alle 125'erne var pocket bikes for mig (195 cm høj) og især Suzuki'en sad jeg frygteligt på... D-Trackeren derimod var rigtig sjov, selvom den var lidt bette smiley
    Kørte på motorvej med Suzuki'en én gang, hvor jeg med nød og næppe kunne få tvunget den op på de 100, imens det føltes som om, den var ved at blive taget med af vinden. ER-5'eren har jeg kun lige prøvet meget kort - minder om CB500. Men CB500 er jeg jo blevet helt vild med, da jeg nu har lært den godt at kende. Lidt for oprejst kørestilling efter min mening, men ellers så er den bare dejlig. Rigtig nem og god at starte på smiley


  • #5   19. apr 2014 Hold da kæ**
    Har kun prøvet 4 styk

    Suzuki GS450 ( Min første MC) Var for lille fra start smiley
    Honda CB 650 Gammel men kørte ok
    Yamaha FJ 1100 Kanon langtursmaskine, ihvertfald for mig
    Min nuværende FJ 1200 Samme udsagn som ovenstående

    Maskiner jeg gerne ville prøve:
    Yamaha GTS1000, måske den næste drømmemaskine
    Hayabusaen, kun fordi den er så vild. ville aldrig eje den

    Kawazaki ZZR1100 kun prøve, overvejede den som erstatning for FJ1200 men den er for meget sport til mig.


  • #8   19. apr 2014 Modeller Jeg har ejet:
    Yamaha szr660 belgarda årg 1996
    Ducati 748 biposto årg 2001
    Kawasaki z750 årg 2010
    Aprilia rsv Mille årg 2001
    Honda Cbr900 årg 1997
    Suzuki sv 1000n årg 2005
    Suzuki gsxr 1100 årg 1992

    Mc'er Jeg har prøvet:
    Ducati monster 696
    Ducati hypermotard 796
    Honda cb600f hornet 2010
    Honda cbr600 2009
    Honda cbr600rr
    Honda cbr1000rr
    Kawasaki z750 2005
    Kawasaki er6n 2005
    Kawasaki er6f 2006
    Ktm duke690r 2013
    Suzuki gsxr 750 1999
    Suzuki gsxr 600 2007
    Suzuki dl 650vstrom
    Triumph Street tripple 2008
    Triumph Street tripple r 2013
    Triumph speed tripple 2009
    Triumph speed tripple r 2014
    Triumph sprint rs 1999
    Triumph Tiger sport 2014
    Triumph Daytona 600 2001
    Yamaha xj 6 n og diversion 2010
    Yamaha fz6s2
    Yamaha fz8n 2011
    Yamaha fz1n 2009
    Yamaha bolt 2014
    Yamaha mt07 (2 gange)
    Yamaha mt09 (2 gange)
    Yamaha mt03 2008

    Tror det var det indtil videre:)


  • #10   19. apr 2014 Hi.. Listen over det antal maskiner jeg har haft er længere end de lister herover smiley

    Men, hvad vil du bruge info til?

    Min erfaring er at folk er eksperter i modeller hvis de har læst en vurdering på nettet eller har prøvet en, en enkel gang.
    smiley


  • #11   20. apr 2014 Kawasaki KZ750, årgang 1976
    Min første mc, havde den i ca 1 år. Første gang jeg kørte på den, var dagen før jeg solgte den, for at have penge til mc-pappet. Tjente gode penge på den. smiley

    Kawasaki ER6-F, årgang 2009?
    Min kørelærers, fin maskine men brød mig ikke om lyden

    Suzuki GS500, årgang ?
    Kørelærers anden maskine, noget sløv og slidt.

    Yamaha XS1100, årgang 1979
    Stort lokum der trækker som et lokomotiv. Købte den inden jeg fik kortet, og prøvede den først da jeg kom hjem efter vel overstået køreprøve. Blev noget overrasket accelerationen i forhold til ER6-F. Men lige for tiden synes jeg det er noget gammelt upålideligt skrammel. Den holdning ændrer sig nok når jeg har fået justeret karburatorer.

    CZ180, årgang 1996+2001
    Gammelt skrammel der bringer minder om teenageårenes knallerter. Vil næsten mene at min Yamaha FS1 4-gear var hurtigere. smiley

    Suzuki DR250, årgang 1990
    Kunne blive sjov hvis den fik en overhaling, men tiden er ikke til det nu.

    Satser på at komme ud og prøve en masse cykler hos forhandlerne i løbet af sæsonen. Overvejer at købe en nyere maskine når jeg ved hvad jeg befinder mig bedst på.


  • #12   20. apr 2014 Kawasaki KH 125
    Honda CBR 1000F (sc24)
    Honda CBR 1100 blackbird
    Kawasaki ZX10R (2008)
    Honda CBR 600 F4
    Suzuki Hayabusa
    Suzuki 1800 intruder
    Yamaha yzf ?
    og en del mere som jeg ikke kan huske... smiley
    og lige nu har jeg en BMW S1000RR


  • #13   20. apr 2014 Laaaang liste.

    I bunden står Yamaha XJ 650

    i toppen står Honda XL 600 og Honda CB 400 Four
    også højt placeret er SV650 (minus siddestilling) og Transalp 700 - eneste minus ved den er at det ikke er den jeg har smiley


  • #14   20. apr 2014 Hmm lad mig se. Har ikke engang haft kortet i et år,men har da været lidt omkring.

    Cb600f fra ca 07 - fin maskine at lære på. Var min køreskoles
    Cb500 07 - sløv og vibrerende spand
    BMW 600 cc enstamper fra først i nullerne. Sjov ged på køreteknisk.
    Gammel BMW med sidevogn, og rigtig sjovt at prøve.

    Så er vi ovre kørekortet....

    Gsx650f fra 08. Tung maskine men rimelig kvik. Meget stabil på vejene.
    CB900 fra ca 85. Tung i hovedet med den kæmpe kåbe. Ellers ok
    Vfr750 fra 91. Super maskine. Virkelig hurtig,sporty og komfortabel og god vindbeskyttelse.
    Xj600 diversion fra 90'erne. Super kedelig spand.
    CB750f (EJET) fra 81. Dejlig maskine, god lyd og fint træk men selvfølgelig ret old School . Se i min profil, den er solgt igen.
    Gpz1100 1983 (nuværende). Dejlig gammel racer. Lidt tung men meget stabil på vejen. Den har mere sportsfeel end min gamle Honda, lige som jeg eftersøgte. Lidt sløje bremser og kedelig lyd med originale Potter.
    Sv1000n fra 2012. Jeg har længe været helt vild med denne. Prøvede den for nylig og alle forventninger blev opfyldt. Sådan en skal jeg have om nogle år, dog måske en med kåbe.


  • #16   20. apr 2014 MZ 150 TS
    MZ 250 ETZ
    Honda CB250RS
    Honda VFR750 1991
    Yamaha XS400 Seca
    Suzuki GSX-R250
    Piaggio Skipper 150
    Geely Grand Puma 150
    Haojin HJ125 (Honda CG125-klon)


  • #17   20. apr 2014 I en alder af 25 år er jeg nået op på 13 (faktisk 14) maskiner.
    Jeg vil fremhæve: Honda CB400F som jeg har haft to af, som værende en af de bedste. De kører skidegodt, lyder godt og er økonomiske. Desuden er de bare pålidelige trods alderen. Det værste er at de knap har plads til både mig og min kæreste, da vi begge er nogle lange rær.
    Derudover er min nuværende moto guzzi, noget nær den optimale veteran. Den trækker bare afsted og er samtidig økonomisk og har masser af plads. Dens affjedring og stel er skide-stabilt trods kuling og oppakning. Jeg vil derudover gerne have en Triumph fra slut 60'erne/start 70'erne igen, da den jeg havde døde lidt tidligt. Min daytona 500 kørte (og lød) rigtig godt, især ved 90-100 km/t. Min optimale mc har tilsyneladende helst både kick og elstart og skal kunne trække to personer, uden at drikke ålt for møje benzin.

    Den næste i rækken kan meget vel blive en norton, da de altid har været skide charmerende. Helst en commando 750 i god brugsstand, da ingen af mine mc'er er til pynt, men skal køres langt og nogle gange hårdt.


  • #18   20. apr 2014 Startede med Yamaha Dt 175 som min første mc, gik i stykker hele tiden...Var ellers meget pæn faktisk. Jævnt kedelig alle steder uden for byerne eller på grusstien, Så købte jeg en Hyosung XRX 125 endnu mere kedelig, men gik faktisk aldrig i stykker, og pigerne var vilde med den smiley (De små pus ved jo ikke bedre) Nu har jeg så købt en pegaso 650 fra 1997 som smed toppakningen efter 80 km.. skulle gerne blive hentet i morgen. Det var dog 80 rigtig sjove km, (1 cylindret lyd) "I came" Ellers så Yamaha xj 600 diversion (verdens bedste begynder mc, hjernedød stabil og nok kræfter til det er sjovt men sjælen mangler smiley ) Yamaha tdm 850 2 cylindret bundtræk (den sjoveste cykel jeg har kørt på) Suzuki GSX 600 f (min eneste sportsbike det var da sjovt nok :D) Kawasaki er6-n Så bliver det ikke nemmere at lege en på sådan en smiley og sidst men ikke mindst en Harley Davidson WLA 1942 stivstel med fodkobling og håndgear på tanken. Det var pæænt sjovt smiley Tror det var det, men er også kun 20.. smiley

Kommentér på:
Hvilke MC´er har I prøvet?

Annonce