959 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Jeres mening, et andet synspunkt? Jeres mening, et andet synspunkt?

Goddag!
Jeg er en af dem der er blevet fanget i de nye kørekort regler. Jeg har på nuværende tidspunkt det gamle lille kort 34hk. Og en mc der passer til. Desuden har jeg en ny mc som har 40hk, og jeg vil nu til at tage A2 kortet. Problemet er bare at denne mc har et kraft til vægt forhold på 0,201kw/kg (reglerne siger maks 0,2kw/kg).
Så nu er spørgsmålet om jeg skal opgradere og satse på det er så lidt at det ikke bliver et problem, eller skal jeg virkelig til at sælge den mc jeg har købt, men aldrig kørt på, igen?
(det skal siges at jeg ikke umiddelbart har fundet drosling til 34hk, til den nye mc)
Hvad ville i gøre?
Mvh Mads smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ringlås skal op...nøgle tabt 500 kr.
  • Hækklipning 2.300 kr.
  • Hænge lampe op 600 kr.
  • Skal have sat lamper op ved køkken ø. 500 kr.
  • Udtag til lampen og ny stikkontakt 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres mening, et andet synspunkt?
  • #1   28. apr 2014 Man runder vel op og ned i decimalerne som på normal vis, tænker jeg.
    Så hvis dit resultat med 3 decimaler skal afrundes til en decimal vil det vel blive 0,2. Det er bare en logisk tanke, ikke at jeg ved det ifølge lovgivningen.

• #2   28. apr 2014 Jeg vil tro at det er så lidt at man ikke vil gøre noget ved det. Men kan godt se det er en dum situation du står i og ved heller ikke hvor man skulle spørge om det er ok eller ej. Hvis man ringer og spørger politiet vil de nok sige at den er over den lovlige grænse, men igen tror jeg ikke der er nogen der vil gøre noget ved det hvis du blev stoppet og de regnede efter.
    Men det er kun rent gætteri

• #3   28. apr 2014 Seriøst? Jeg ville bare køre "ulovligt"
    Tror simpelthen ikke at du nogensinde vil møde en panserbasse, som vil hænge sig i decimaler!

• #4   28. apr 2014 Bare kør, det vil aldrig blive et reelt problem. Men la være med at "tune" den med remus udstødning og KN filter, så ender det med at den får et større vægt/hk forhold smiley

• #5   28. apr 2014 Det har intet at sige, om man så piller 30 kg af den, da de udelukkende kigger på tallet på registreringsattesten smiley

• maria J
    maria J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #6   28. apr 2014 kør på den. det ville jeg 100% gøre.

• #7   28. apr 2014 Lovgivningen er spøjs, men som med fartbøder fx, kører du 81km/t i en 80-zone, så ved du selv hvordan sådan noget som regel ender smiley Så ville man nok kunne sige det samme om den enkelte motorcykel, at rullefeltet den eventuelt måtte komme på ikke var 100% præcis, at vægten måske var samme scenarie, osv osv, you get the point smiley

• #8   28. apr 2014 Hvad var der galt med din sidste tråd? http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/207618-koerekort_dilemma

• #9   28. apr 2014 Nååå, jeg synes nok scenariet virkede bekendt! smiley Fjollede mads!

• #10   28. apr 2014 Jeg ville skide det et stykke;)..Undskyld mit fransk, men en bagatel i mine øjne..

• #11   28. apr 2014 Der er da heller ikke noget der går forbi jeres næse smiley
    Jeg følte mit spørgsmål var upræcist, og derfor ville jeg omformulere, desuden så har omstændighederne ændret sig i og med at jeg ikke har kunne opstøve et droslingskit, og valget nu står imellem og sælge, og tage chancen.

Men tak for svarene folkens! så er der da lidt og overveje.
    Desværre er straffen jo voldsom høj, hvis man møder panseren med den dårlige dag.

• #12   28. apr 2014 Det er bestemt ikke umuligt at få TÜV droslingskit på de 34 hk til en drz400sm, kører nemlig selv rundt med et på min egen da jeg også kun har det gamle lille kort smiley
    Har desværre glemt hvor jeg købte det, men ved det er muligt.
    Hvad angår om der bliver slået ned på de 0,001 kw/kg, så er det vel bare at ta forbi en politistation og spørge dem..?

• #13   28. apr 2014 Jeg havde også kørt på den som den er... Og skulle du alligevel blive stoppet på den, og det giver problemer, så tag den hele vejen i retten (på statens omkostninger self)! og se hvor meget en dommer kan himle med øjnene over sådan en bagatel smiley

• #14   28. apr 2014 Kunne være jeg skulle undersøge nærmere angående det drosling så. Så er det da uden risici.
    Jeg må vidst spørge panserne, men frygter godt nok de fuldstændig hovedløst siger "der står her på papiret at den ikke må have mere end 0,2kW/kg" og så er det det.. omtrent ligesom når man i en butik spørger om et produkt indeholder en given ting, og de blot svarer ud fra etiketten, som man jo ligesom godt selv kan læse..
    Men jeg er enig med dig Milling, det kan ikke passe at man ikke kan få argumenteret for den i retten.

• #15   29. apr 2014 Man skal ikke altid tage et nej for et svar smiley

• #16   29. apr 2014 Jeg ville nok tage det lige ovenfra og ned- og så bare køre på den.

Kommentér på:
Jeres mening, et andet synspunkt?

Annonce