{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

christian p
christian p
Tilmeldt:
26. feb 2006
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16

Søger råd: Køb af GSX R 400 R {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Da min tekniske viden desværre ikke er på højde med min interesse for MC, efterspørger jeg lidt hjælp fra jer flinke mennesker herinde smiley

Jeg står og overvejer at købe en GSXRR 400 / GSX R 400 R - den går vist under mange navne.

Ikke desto mindre er det model fra omkring 1990 med plads til passager

Jeg er dog ikke helt sikker på hvad jeg skal være opmærksom på i forbindelse med besigtigelse. Derudover om der er nogle problemer med modellen generelt eller om der meget driftsikker?

note: har kigget på en som lige har fået skiftet tændrør og karburator og olie. og sælger siger kobling, kæde mm ser godt ud. den har dog kørt 40.000 km, er det alt for meget?

Jeg kan ikke lave vildt meget selv, men kan få hjælp hvis det skulle være. Håber god ikke at skulle skrue mere end jeg køre smiley

På forhånd MANGE TAK for jeres input / hjælp!

Mvh
Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger råd: Køb af GSX R 400 R
  • #1   1. maj 2014 Det er jo en lille cykel som har fået TÆV hver gang den er trukket ud. Derfor skal du - som med alle andre ældre MC'er - være opmærksom på standen.

    Personlig hælder jeg til Honda hvorfor jeg ville overveje en CBR - f.eks. den her:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/154020-honda-cbr-400

    Alternativt kunne du gå lidt op i størrelse og tage en CBR600 som er hamrende god kvalitet og som kan det hele med den rigtige chauffør.


  • christian p
    christian p Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
    #2   1. maj 2014 prismæssigt ligger jeg på ca 20-25.000 så denne CBR er da også et godt bud! tak for det.

    Men jeg har nu bare lidt en forkærlighed for Suzukien, og problemet med at der er kørt godt til vil jo nok bære det samme med Honda'en !??


  • #3   1. maj 2014 Hvor stor er du? smiley CBR/GSXR 400 maskinerne er jo ikke voldsomt store maskiner.

    ''...med plads til passager'' skriver du. Hvis du påtænker at køre med passager af og til, så ville en >600cc nok være en fordel. F.eks en CBR 600 som tidligere nævnt


  • #4   1. maj 2014 Honda er bedre kvalitet (check dog motorens knastkæde og ensretter) og kan meget mere end de fleste

    Kig her på Galleriet og her:

    www.guloggratis.dk/transport/motorcykel/honda/?q=honda+CBR+600&cf73=1991-1998&sort=price&order=asc

    http://www.dba.dk/motorcykler-og-tilbehoer/motorcykler/maerke-honda/?soeg=cbr+600&aargang=%281991-1998%29&sort=price



  • christian p
    christian p Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
    #5   1. maj 2014 @Milling: jeg er 182 og vejer 73 kg. Der skal bare være plads til 2, ikke at jeg skal køre 2 så ofte.

    OU812: Ja jeg kan godt nok forstå at mange anbefaler CBR. jeg har bare fundet en GSX til 20.000 og derudover kan jeg rigtigt gode lige denne model


  • #6   1. maj 2014 Kvaliteten er den samme på japanere i samme prisklasse, men du skal kigge på motorens størrelse, større motor relativt mindre belastning og større overskud. Kig på hvor mange omdrejninger der skal til for at levere varen.

  • #7   1. maj 2014 Fin maskine som minder utroligt meget om 750'eren. Flere dele er de samme, bl.a. bagsvinger og bremser så vidt jeg husker.
    Den trækker fint fra 4000 omdrejninger, men der sker ikke vildt meget før 7-8000 omdrejninger smiley

    Skal man kører to personer ofte, så ville en stører model nok være bedre, men det kan fint lade sig gøre.


  • #8   1. maj 2014 Hvis du er 182 kan du ikke sidde på den knaldperle af en 400'er - slet ikke med passager. Gå efter en CBR 600'er - du bliver ikke skuffet.

    Jeg har en kammi som på de små veje gav de "hårde" drenge på deres R1'ere hjulet på sin PC25'er *GGG*


  • #9   1. maj 2014 Hvis der er bagsæde på den og det er den simple forgaffel uden justeringsmuligheder er det kun en R og ikke en RR
    Kvaliteten er ikke bedre på CBR 400 vs GSXR 400, men du finder ikke en 1990 400cc der ikke er færdig i motoren, glem dem, gå en tand op i str, både fysisk og cc.
    Jeg er selv 181 og kørte 20000km på en GSXR 400R og den er simpelhen for lille fysisk


  • #10   1. maj 2014 Hvis du kilder een af dem her lidt får du din CBR til 25K. Husk knastkæde og ensretter er vigtige.

    (link fjernet)

    http://www.dba.dk/honda-cbr-600-ccm-100-hk/id-1006481826/

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    http://www.dba.dk/honda-honda-cbr-600f-600/id-1006978153/


  • #11   1. maj 2014 Honda er ikke en skid bedre kvalitet !! Køre ikke en skid bedre, er absolut ikke en skid kønnere, kun lidt dyre fordi nogle knejter " tror" det er bedre smiley

    Har lige brugt en weekend sammen med 2 stk 600f3 der blev til 1. Der er intet på sådan en gammel Honda hund der er bedre end på de japanske søstre modeller. Plasten er til gengæld ringere......

    Overvej noget som er mindre Racer og lidt nyere hvis det er transport for 2 der er formålet, og du ikke vil skrue.

    Mvh Brian


  • #12   1. maj 2014 Nu vil jeg komme med lidt input på baggrund af min erfaring med CBR400RR.

    Jeg er 188cm høj, og jeg sidder da bedre på en CBR600 men, ikke dermed sagt at jeg sidder dårlig på min 400RR, og jeg ville ADLRIG bytte den ud med en CBR600F, der er en verden til forskel på RR og F, fuck den større motor smiley

    jeg synes personligt at Honda'en 400 er meget pænere end en Suzuki, især fronten men det er samg og behag.

    Og nu har jeg kørt knap 20.000km på min som er fra 1991, og det ENESTE der er gået i stykker er kobling (500kr org) hjullejer (2-300kr) de er svine billige i reservedele og nemme at skrue i.. og de kan nu flytte sig ret godt !

    www.youtube.com/watch?v=Ago5YV5RMds



  • #13   1. maj 2014 Når du nu nævner "Knejter", Brian: Husk du altid komme af med dine brugte dæk til de "Knejter" som bruger den sidste cm af bagdækket på banen *S* smiley

    http://mc.webgallerier.dk/galleri/fuldskaerm/82/408064-suzuki-gsxr-750

    Ba'r et tip smiley

    .

    PS til Mirza: Jeg tror nu Christian har mere brug for en MC til to end en til banen.


  • #14   1. maj 2014 The World is my racetrack smiley nej det passer ikke (længere)

    Men alt kan lade sig gøre, er kørt 2100km på 3 dage til Tyskland og tilbage, og har også haft konen bagpå en del gange.. ville bestemt ikke fraråde andre at købe den er som sagt selv knap 190cm


  • #15   1. maj 2014 @ou812 smiley

    Sådan ser mine dæk ud når der er kørt 11 km på dem smiley

    Nå jeg har brugt en eftermiddag på ring Djursland i forsøget på at hænge på Mirza, så er der ikke ubrugte flader... smiley


  • #16   1. maj 2014 Driller bare, Brian smiley

  • #17   1. maj 2014 hehe nej Brians dæk "fejler" sgu ikke noget smiley

  • #18   1. maj 2014 Christian skal jo bare prøve nogle forskellige MC'er sammen med sin bedre - undskyld LANGT bedre - halvdel.

    Så kan han jo selv vurdere hvad der passer ham bedst....


  • #19   1. maj 2014 Min kæreste har lige solgt sin GK76A model. (den med USD gaffel)

    Jeg er ca samme højde som dig, og tro mig, du sidder ikke godt på en GSXR400 efter en halv time. Og glem alt om at have passager bagpå.

    Problemer med at få dem til at gå ordenligt er ret kendt, og stort set umuligt at slippe af med. Karburatorerne er meget følsomme.

    Den lille 400 cc motor snurrer først ud ved 17000 omdr, dvs du kører ca med 10000-11000 omdrejninger på motorvejen med 120 km/t.
    Motorerne bruger næsten alle sammen lidt olie, fordi de altså har fået lidt prygl, men sådan er det jo. Det er en gammel racer, og de fleste er blevet brugt.

    Den bremser og styrer dog fedt. smiley

    Find dig en 600 cykel i stedet. Eller en 750cc, de er også rimelige i prisen.. smiley



  • christian p
    christian p Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
    #20   1. maj 2014 Mange tak for input fra jer alle!

    Kan dog godt mærke at der går lidt religion i den smiley Jeg er meget vil med suzukien umiddelbart, så var derfor meget interesseret i hvad jeg skulle holde øje med til besigtigelsen.
    -Mirza: mange tak for lidt input omkring drift!


  • #21   1. maj 2014 Du er 26 år gammel, så du må køre stor mc...
    Hvorfor så gi' 20.000,- for en 400 ccm GSXR når du ka få en 750'er af samme årgang til de penge ????
    En GSX-R 750 fra de tidlige 90'ere har nok motorkraft til de fleste og en størrelse
    der passer til en "voksen" mand smiley
    F.eks. denne : http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/155421-suzuki-gsxr-750



  • #22   2. maj 2014 Jeg har anskaffet en gsxr400 gk76a for et par måneder siden. Er 180 cm og sidder fint på den. Jeg har haft den adskilt og renoveret da den ikke kunne starte da jeg købte den.
    Hold øje med: ujævnheder i gaffelben - de sidder udsat uden beskyttelse. Derudover om den går godt i tomgang og trækker rent helt op til 16.000 rpm. Nogle har en ECU der begrænser rpm i de høje gear, så tophastighed bliver 180. En ny ECU der er ubegrænset og har optimeret tændingstidspunkt kan købes for 1000 kr i Kina.

    Hold øje med ledningsnettet - er der mange hjemmelavede samlinger eller ser det originalt ud - det kan væreven cykel mange ukyndige har pillet ved.

    Jeg er rigtig glad for min, har også en vfr 750, men vælger den lille til ture under 100 km. Har også haft cbr 600 og zx6r - men den lille gsxr er sjovere.

    dele til at skaffe på E-bay eller aliexpress.com



  • #23   2. maj 2014 Som min ser ud nu


    profilbillede
  • #24   2. maj 2014 Om som den så ud undervejs - det er bare at gå i gang, det meste giver sig selv.


    profilbillede
  • christian p
    christian p Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
    #25   5. maj 2014 Mange tak for input fra alle - jeg købte en GSX R 400 R fra 1991 i lørdags smiley

  • #26   6. maj 2014 Tillykke - den skal du nok blive glad for.

Kommentér på:
Søger råd: Køb af GSX R 400 R

Annonce