1.454 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Regler angående retning på udgangshullet af udstødning Regler angående retning på udgangshullet af udstødning

Jeg har købt en Shorty GP udstødning, og er i tvivl om der er regler for hvordan den må vende.

Jeg vil gerne montere den som den vender her i youtube klippet, men er det lovligt??

Er klar over at lyden overstiger lovkrav, men vil gerne undgå at bryde for mange regler i denne forbindelse. smiley

https://www.youtube.com/watch?v=p7hKJ2OST9M

På forhånd mange tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler angående retning på udgangshullet af udstødning
  • #1   4. maj 2014 Både Kawasaki Er6 og Yamaha XJ6 har udstødningen der vender den vej som standard. Jeg kan ikke forstille mig vinklen giver dig problemer på nogen måde. Og det gør lyden nok heller ikke..

• #2   4. maj 2014 En ulovlig udstødning er ulovlig uanset hvordan du vender den !

• #3   4. maj 2014 Point taken Steen P. smiley

Der var bare en der snakkede om at det ikke måtte vende ind mod fodgængere og cyklister, men det er nok bare en And så. smiley

Har i erfaring med Shorty GP?? smiley Glæder mig som et barn til at få den på. smiley

• #4   4. maj 2014 7.04.001 Generelle bestemmelser
    (1)Udstødningssystem skal være således indrettet og anbragt,
    a) at udstødningsgas ikke kan trænge ind i fører- og passagerrum,
    Udstødningssystemet skal være tæt og fastgjort på en sådan måde, at
    rystelser ikke fremkalder brud eller utætheder. Udstødningssystemet må
    ikke føres gennem karrosseriets indre.
    b) at udstødningsgas ikke bliver ført ud til højre for køretøjet, og
    Hvis køretøjet er EF-typegodkendt, for så vidt angår støj, kan det være forsynet
    med udstødning, der peger i retning mod højre.
    c) at der ikke er fare for antændelse af brændbare materialer på køretøjet.
    Afstanden til materiale, der ikke er varmebestandigt, skal være større end
    50 mm.

• #5   4. maj 2014 Undskyld jeg siger det, men med mindre du er halv døv, så tror jeg hurtig du bliver træt af den larm (ligesom dine naboer). Kørsel ud over korte fornøjelsesture, hvor larmen kan være underholdende, vil helt klart kræve hørepropper. Men hver sin lyst.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #6   4. maj 2014 Den støjer for stygt, selv med db killer i.

• #7   4. maj 2014 Jeg tror ikke jeg har en db killer til den?? smiley

Jamen tror da bestemt at i har ret i at det kun er fedt på fornøjelses ture, men det vil jo vise sig. Og om ikke andet er den jo lige til at skifte. Det tager maks. 10min. smiley

• #8   4. maj 2014 Hvor strikse er politiet herhjemme, hvad angår lyd fra udstødninger?? smiley

• #9   4. maj 2014 Det kommer an på hvordan du kører ! Men du skal ikke køre til Tyskland med den på det er køreforbud lige på stedet !

• #10   4. maj 2014 Får man kørsels forbud herhjemme??

Ved tyskerne er strenge på det punkt. smiley

• #11   4. maj 2014 Nej du bliver kaldt til syn og får en bøde.

• #12   4. maj 2014 Sidder de løst på betjentene de syns indkaldelser?? smiley

• #13   4. maj 2014 Jeg kender ikke den udstødning du skal have på, men jeg har kørt 3 sæsoner på min gamle SV med Mivv GP-potte på, den sagde da en del. Nu har jeg min Z750 med SC project som også siger en del når den får lidt omdrejninger. Jeg kører forbi Århus politistation på 90% af mine ture, og ser næsten lige så mange gange flere patruljer, men er aldrig blevet stoppet.
    Ofte kører folk på sportcykler uden dB-killer, og det er ikke mit indtryk det er et problem.

• #14   4. maj 2014 Har kørt med åbne potter i 23 år, brag, bulder og skrig.
    Er aldrig blevet stoppet eller straffet på den front.

Er ej heller typen der gør noget ud af give cyklen "fuld Henning" gennem byen.

• #15   5. maj 2014 Tak for alle de gode og brugbare svar. smiley

• #16   5. maj 2014 Mine udst. larmer også til den gode side smiley ... Og jeg er endnu ikke blevet stoppet for det, og har ellers kørt forbi en del politifolk- og biler.

Tror ikke at du vil få problemer med det, hvis du ellers bare køre ordentligt.

Kommentér på:
Regler angående retning på udgangshullet af udstødning

Annonce