849 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hvad sker der?????? Hvad sker der??????

Jeg har min suzuki TL1000R på værkstedet for at få skiftet kobling... Nu har koblingen været i restordre i 6 uger og Suzuki DK er total lige glad. Værkstedet modtog først 4 koblings plader og så gik de res. plader i restordre igen. Hvorfor skal vi Mc folk finde os i den lange leveringetid der er på Mc stumer. Hvis jeg havde min bil på værkstedet for at skifte kobling, er den ude og kører igen efter max 3 dage. Men nu har vejret jo heller ikke været for godt her den sidste måned. Jeg tror at de danske Mc værksteder får et MEGA problem i fremtiden vedr. ventetiden på stumperne. For med alle de nye Cykler der er solgt her de sidste par år. så er der jo bare flere cykler som strander på værkstederne sommeren over.... HVAD GØR VI FOR AT LØSE PROBLEMET

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad sker der??????
  • #1   3. aug 2006 Du har fat i noget... Jeg forstår heller ik hvorfor der ik er mere konkurrence på det punkt.. et mærke ku jo få rigtig godt ry hvis de havde korte leveringstider på reservedele!

• #2   3. aug 2006 Tja Bo, der er mange grunde til at det er som det er i mc branchen bla...

1: vi er kun ca. 120.000 mc'ister mod over 2mill. bilister.
    2: DK er et utrolig lille land hvad indkøb i forhold til eks. tyskland eller sverige, så ja hos producenterne er vi ikke højeste priotet.
    3: Der har været en meget stor fremgang de sidste par år bla. pga folk har fået flere penge mellem hænderne.
    4: Der er utrolig stor mangel på folk i branchen.
    5: Lønnen er ikke den højsete grundet det er sæsonpræget, så i vinterperioden, er der næsten ingen indtjening.

Håber det gav dig et lille indblik.. smiley

Mvh Charlotte

• #3   3. aug 2006 Du tager fat i din reservedelsleverandør en gang for alle og fortæller ham høfligt men bestemt, at du kan source dine dele selv fra hele EU eller for den sags skyld resten af verden. Du ønsker ikke at gøre det, men kan han ikke klare logistikken med sin leverandør, så kan han blive fri for din handel.

De danske forhandlere holder ganske fine dækningsgrader på dele. De kan jo selv bestemme om de vil have den indtægt eller ej - ikke??

Jeg kører på en næsten 20 år gammel kværn. Jeg har aldrig ventet mere end 4 dag på en vital stump.

Lige pt har jeg ventet længere på en customariseringsstump fra Aagesen, men den er afklaret netop på denne måde.

• #4   3. aug 2006 Ja for jeg er jo ikke den eneste som kører på en TL1000R, så de skal bare ligge hjemme med sådan en sliddel.

• #5   3. aug 2006 Charlotte:

Jeg lever selv a at distribuere højteknologiske produkter i et lille marked, som ikke er så vigtigt for de store producenter. Derfor gør jeg ofte det, at jeg henter varerne hos en anden europæisk distributør, der er på etmarked, som er stort nok (der er 80 mio mennesker i Tyskland).

De gamle aftaler om eksklusivitet i distribution af varer inden for EU eksisterer ikke længere.

Varen bliver i nogle tilfælde dyrere i andre billigere ved parallelimport - men den bliver leveret!!!!

• #6   3. aug 2006 Bo kan du ik købe delen online hos nogen der har den på lager...?
    De fleste mc-forhandlere rykker jo ik for en skid.. så leverandøren er også ligeglad og rykker ik hos suzuki som så tror at alt er iorden.. eller noget i den stil.. hehe

• #7   3. aug 2006 Jeg har selv haft ringet til suzuki DK for at hører hvornår delene kom hjem. og de blev først lidt flabet. som han sagde ( vi handler ikke med private så hvorfor ringer du til mig ) Og så snakkede jeg mod meget STORE nordjyske ord og så forstod han lige pludselig mit problem. men han sagde bare at når en vare gik i restordre viste de ikke hvornår den kom hjem. så jeg blev ikke en skid klogere.

• #8   3. aug 2006 køb på ebay. Så har du det indenfor et par dage smiley

• #9   3. aug 2006 Få en ordentlig mekaniker. Længere er den ikke. Da jeg smed min Tiller over til min mekker som skulle have ny kæde og nye baghjulslejer. jamen dagen efter var den sku klar!..

• #10   3. aug 2006 har heller aldrig haft problemer med hverken min virago eller min gamle suzuki.

Linnets MC i Toftlund har altid klaret det på meget få dage!!

• #11   3. aug 2006 Værkstedet er da uden skyld i at varen går i restorde. Og hvis en aut Suki mekker så lige pludselig bestemmer sig for at parallelimporterer dele, ja gæt så hvor længe han arbejder med Suzuki i DK.
    Hvis du mangler en del, som er i restordre, kunne det være en idé at aftale med din mekker at du selv prøver at finde de manglende dele i udlandet.

• #12   3. aug 2006 Hvis det er op på hånbækvej du har din cykel til at stå, så bliver den ved med at være derop i noget tid endnu,skal du regne med.
    Sidste år skulle de justere ventiler på min, og da jeg fik den var den utæt ved bolterne der holder ventildæksel, for der ligger nogle tætnings skiver, som de ikke havde skiftet.. jeg kørte derop igen og der gik næsten en uge bare for at få løsnet fire bolter og skifte tætnings skiverne.. det toog ham 10 min at udføre arbejdet, men jeg skulle alligevel vente så lang tid ..

• #13   3. aug 2006 Vend dig til det.... det bliver ikke bedre...... Det er som regel ikke cremen af dansk ungdom der arbejder i Mc-forhandlernes reservedelsafd.

• #14   3. aug 2006 syntes sgu i er strenge tror i det er skide sjovt at prøve at forklare jer at tingene er i rest ???

• #15   3. aug 2006 Blot en spøg... ikke ondt ment.

• #16   3. aug 2006 Sådan en kobling går jo heller ikke lige i stykker fra det ene øjeblik til det andet, med mindre der er noget der flækker, eksplodere eller lign. Så det er måske den der med "rettidig umhu".... Og jeg ved godt det ikke gælder alle stumper..... Sjovt nok er det også førs om foråret folk kommer i tanke om at deres mc skal repareres, males eller lign. og så kan de ikke forstå at der er ventetid.....
    Ved godt dette er en grov generalisering, men der er sgu noget om det.

• #17   5. aug 2006 Jeg købte TL'eren i starten af sæsonen og pludselig begyndte koblingen at glide i 6 gear, altså når den skulle til at arbejde. Hvis nu at de danske importøre havde sliddele på hylder og at Mærke værkstederne havde lidt sliddele på deres hylder så kunne vi komme problemet til livs, Nu er jeg selv i bil branchen ( mærkeværksted) og der kan vi sku ikke nøjes med at have en pære på hylderne. De danske Mc importøre er for svage... kort og godt. Det kan bare ikke være rigtig at mand skal vente på en Org. kobling i snart 7 uger....

Kommentér på:
Hvad sker der??????

Annonce