2.784 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

udlejning af R1 udlejning af R1

hvad syntes folk om ideen at leje sin private motorcykel ud til andre?

Jeg overvejer at leje min Yamaha R1 2006 180 heste ud til folk som er interesseret i det.

Det er dyrt at investere i en motorcykel hvis man kun er interesseret i at kører et par uger om året.

Jeg har selv 3 motorcykler lige pt, men vælger altså at leje den største jeg har ud..

Evt. en periode der hedder minimum 1 uge og maksimum 3 måneder.

Hvad syntes folk om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udlejning af R1
  • #1   6. maj 2014 Det må du vist hellere spørge dit forsikringsselskab om..

• #2   6. maj 2014 Simon H.

Mit forsikring selskab har intet imod det

• #4   6. maj 2014 Søren S

nej netop. man ved sku aldrig hvordan folk kører, men indtil videre lejer jeg den kun ud til venner og bekendte smiley

• #5   6. maj 2014 Hvad skulle din R1 koste og leje ? det kunne være interessant at køre et par dage på sådan en fætter for at finde ud af om det var noget man ville købe (altså ikke din men sådan en)

• #6   6. maj 2014 Martin.

Det kommer helt an på om det er en uge eller 3 måneder vi snakker om smiley

• #7   6. maj 2014 Har du set denne side:

http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/gode-raad-ved-privat-billeje

Der er lidt tips & tricks smiley

• #8   6. maj 2014 Ikke noget jeg ville turde, har se alt for mange der syntes det er fedt at smide den i begrænseren adskillige gange lige efter den er startet, ved ikke om det er for at se om den stadig virker, men det ville udløse en kindhest hvis der var nogen der prøvede på min, og det er vel og mærke med deres egen mc

• #9   6. maj 2014 Hvis man lejer af dig kan man så tilkøbe kasko.
    Det er ret modigt at udleje sådan en maskine kun med ansvar.

• Gumledyr G
    Gumledyr G Tilmeldt:
    feb 2014

Emner: 5 Svar: 47
    #10   6. maj 2014 Samme koncept men med biler. Måske kan du kontakte dem og høre om de kunne finde på at lave en MC sektion også?
    https://gomore.dk/biludlejning

• #11   6. maj 2014 Ronni.

Hvis man vil have kasko så skal man tegne sin helt egen forsikring på den, og stå som bruger af den smiley

• #12   6. maj 2014 Modtaget.
    ellers var der jo en selvrisiko på op til 115000, mindre interessant smiley

• #13   6. maj 2014 Det lyder nok - desværre - lidt bøvlet og som noget, der meget vel kan ende galt. I bedste fald 'kun' en smadret motor, fordi den skal piskes i begrænseren og i værste fald noget rod med forsikring/erstatning. Sørg som minimum for at have ALT på papir og tag højde for ALT:

a) Hvem dækker evt. skader?
    b) Hvem dækker evt. bøder?
    c) Hvordan ordnes forsikring (ansvar/kasko)?
    d) Hvem betaler slitage på sliddele (og hvor meget)?
    e) Hvem dækker når motoren står af 5000 km efter den er blevet afleveret?
    f) Hvem dækker....?

Og så overvej en ekstra gang, om det er risikoen/pengene/bøvlet værd. Selvom ideen på papiret er god, så er der så mange faldgruber, at jeg ikke ville gøre det.

• #14   6. maj 2014 Dont !!! det bliver ALDRIG en god forretning, Selv dem som har en tabskonto mister penge på det....

At du låner den ud til venner er ok, at de synes du skal have en god middag " eller lidt håndøre" for det, er der vel ingen ( udover skat) som har noget imod..

• #15   6. maj 2014 Ideen er rigtig god - Der kan være nogle nævnte problemer, men hovedparten af de folk som vil leje den vil bare have noget lækkert at køre på mens de ingen MC har selv, og har ingen intentioner om at smadre den.. Få dog styr på forsikring, tag en rigtig god snak med dit forsikringsselskab og opret kasko på den. og kør det evt igennem et enkeltmandsfirma, så du har styr på skat (derved kan du også trække dele fra der købes til den)

Har selv undersøgt udlejningsmarkedet mens jeg ingen MC havde selv, men der var ikke rigtigt noget (og det der var, var ikke til at betale)

• #16   6. maj 2014 Vi lever i en verden hvor folk gladeligt køber uden at have tænkt sig at betale, dette vil også ske med en udlejnings mc. og så er der ingen forsikring der dækker, og der stopper de fleste deres udlejningseventyr sammen med et større tab...
    Selv om at en lejer dækker selvrisikoen så bliver man ikke feteret af sit forsikringsselskab, og efter 3 skader så ryger man ud. Og kan kun tegne ufattelige dyre forsikringer i andre selvskaber, da man står med 3 skader inden for de sidste 3 år.

Selvfølgelig er der ingen der ønsker at vælte,ridse eller skramme.... MEN det er et udlejningskøretøj.. Og hvis man gider at kigge lidt nøjere på disse hos div udlejningsselskaber, så ser man at et udlejnings køretøj har et MEGET HÅRDT liv.. Om man må eller ej, så er der altid lige en kammerat eller 10 der skal have en tur. og vi snakker ikke en forsigtig tur på bagsædet smiley
    De gange jeg har haft adgang til noget spændende som er ejet af en udlejer.... så har det sgu fået lov at leve. Men kun med chauffører jeg kender godt... antallet af disse har været uden betydning.....

DONT !! smiley

• #17   6. maj 2014 Brian S skitserer noget meget godt det værste ved det: forsikringsprisen.

Og hvem æder lige den uhyggelige merudgift efter skade nummer tre - dig eller lejer? smiley

• #18   6. maj 2014 Det er derfor jeg mener at han skal snakke med sit forsikringsselskab, men er ret sikker på at der findes forsikring af udlejningsbiler og MC som ikke går under de almindelige vilkår, omend de er dyrere end almindelige forsikringer..

• #19   6. maj 2014 Synes det er fint, men ville også lige tage det med i betragtning at det er en stor maskine du har og om folk som lejer kan håndtere den. Vi skal jo alle hjem igen...

Har selv en R1 og må indrømme at selv efter mange km så synes jeg stadig det er en heftig maskine som kan være lidt extreme på den fede måde smiley

Hvis jeg selv skulle leje mc ud ville jeg nok vælge en mindre mc som jeg var nogenlunde sikker på at de fleste kunne håndtere..

• #20   6. maj 2014 jeg har lejet mc før fra privat person...der var en klar kontrakt mht skader eller havari på mcèn....
    Der var også 10.000kr i selvrisiko på bordet...som man fik tilbage efter endt kørsel...

• #22   8. maj 2014 Jeg har en advokat der ordner alle papirene så det skal nok komme til at spille - også omkring hæftelser og ID.
    Efter tyve knægten der blev fanget hos KS motor vil jeg også kræve at man fremviser pas, kørekort og sygesikrings kort

Kommentér på:
udlejning af R1

Annonce