{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låne mc til ven?
  • #1   17. maj 2014 Han skal da bare betale, studerende eller ej, og nej, jeg ved faktisk ikke hvor han vil hen med det indlæg?

Vil han havde folk til at sige god for at røvrende hans ven?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   17. maj 2014 Jeg har billig kasko, men jeg forventer så sandelig at ham der smadrer den, betaler for de skader han laver.

Det ved de folk der potentielt låner den - og det er måske 4 personer der er at vælge imellem...

Men ja - ham der må betale en anden kværn eller reparationerne på den. Hvordan han gør det, er sgu hans egen sag.

• #3   17. maj 2014 Samme holdning som sajmon.
    Jeg må dog ikke låne mc ud til personer under 30 for min forsikring.

• #5   17. maj 2014 Hold kæft et fjols...

• #7   17. maj 2014 der står da længere nede at han vil betale...?

• Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

MC-er: 1 Svar: 78
    #11   17. maj 2014 Ven eller fjende for livet, vælg selv...

• #12   17. maj 2014 Undskyld jeg siger det... men begge parter i den sag her er da nogle FJOLSER! Hovedpersonen er self. en klaphat, når han vælger at køre på en motorcykel som han ikke har mulighed for at erstatte hvis det går galt...Hvilket det så gjorde.

...men ejeren er da heller ikke for kvik (efter min mening), når han vælger at låne sin motorcykel, til en værdig af 80.000kr og uden kaskoforsikring, ud til en 20 årig kammerat på SU, som formegentlig heller ikke er en særlig erfaren motorcykelist (siden han skal låne en mc og derfor nok ikke har en selv). Han burde sku' have tænkt situationen igennem på forhånd.

Der er ingen tvivl, han skal erstatte motorcyklen for sin kammerat... Hvis han kan!

• #13   17. maj 2014 Bare betale..

Jeg skrottede på min bedste vens MC med kasko - men jeg betalte selvfølgelig selvrisiko og det ekstra præmie indtil den var nede på samme trin igen (elite!) .....

• #15   17. maj 2014 Jeg låner sku gerne min maskine ud til venner og hvem der eller kunne tænke sig en tur..

Men det skal være nogle med erfaring og der skal ikke være glat koldt osv..

Jeg ha Kasko på og er ikke sart over min motorcykel, men skulle der ske skade eller lign på den når den er udlånt så er min forventning også at der bliver betalt ved kasse 1. Om man er på SU, konen er skredet med alle pengene osv osv.. Så betaler jeg altid det jeg skylder og forventer også at min "venner" gør det samme.

Men en CBR som den med mindre den er slået helt skæv i stellet så er det bare til Udlandet og finde en donor cykel også er der et lille værksteds projekt.

• #17   17. maj 2014 Styr jer nu lidt, han har jo sagt at han vil betale sin kammerat.

• #19   17. maj 2014 You brake, you buy ... Længere er den ikke. Trode det var n universal regel inden for bikerverdenen..............

• #20   17. maj 2014 Det er da bare at betale ved kasse 1. Kan man ikke aflevere tilbage i samme stand som man låner, så må man lade være med at låne - længere er den bare ikke.

• #21   17. maj 2014 Han skal bare betale sin ven... kæft et fjols ligner der har været smæk på så krøllet den er.. hvis jeg låner noget af mine kammerater, så passer jeg fandme på det, og hvis det var mig som var ny på en mc, så ville jeg sq køre forsigtigt især når det ikke er min egen cykel.. men igen på billederne ligner det der har været alt for meget smæk på.
    Hvis man låner noget skal det afleveres i samme stand som man modtog det. End of story.

• #22   17. maj 2014 If you break it you buy it .. så simpelt er det og det er hvad enten der er en MC bil scooter eller cykel

Sådan har det også altid været når vi har været til baneræs med de små 2 hjuler .. Smider du den i asfalten eller smadre motoren så er det bare at betale ved kasse 1

• #24   17. maj 2014 sur røv .

• #26   17. maj 2014 #23

Har nogenlunde samme tankegang som dig. Jeg vil også meget nødigt låne min bil eller motorcykel ud... Simpelthen for at undgå situationer som overstående.

• #27   17. maj 2014 man kan vel få en del af afgiften tilbage på den smadrede

• #28   17. maj 2014 #4 det var dog et pænt ønske. Forhåbentlig er det ikke tilfældet.
    Nu er det vel ikke en tur man tager med vilje, og hatten af for han dog vil erstatte den for sin kammerat. I tråden beder han om hjælp til at finde en billig udvej til at kunne gøre det godt for sin ven, men istedet for hjælp har mange travlt med at dømme ham. Hjælp ham dog istedet så hans ven og ham kan komme til enighed og fortsætte et (forhåbentligt) godt venskab.
    Det er da grundlæggende forkert at dømme i en sag som man ikke kender begivenhederne i.

• #29   17. maj 2014 #27.. nej, den skal synes hvis den skal udføres!

• #30   17. maj 2014 Og endnu mere skræmmende. Knægten ved rent faktisk ikke, at han ikke har kørekort til den...

• #31   17. maj 2014 Helt enig, Per.. Det er da helt vildt med besværgelser, der vælter ned over manden..
    Han vil jo netop gerne betale, siger han jo.. Hatten af for det..
    Den helt store idiot er da ham (og alle Jer andre), der kører rundt på en cykel til 80000 kr uden kasko..

• offspring
    offspring Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 16
    #32   17. maj 2014 Hvem låner en stor mc ud til en der kun må køre en med kat A2 ^_^

Men hvem har ansvaret i sidste ende? Hvad nu hvis knægten havde kørt sig selv ihjel på den maskine han havde lånt.

Mener helt bestemt at ejeren har pligt til at undersøge om låner må køre på cyklen.

• #33   17. maj 2014 Offspring: Det er nu lille A han har, da han tog kort efter de gamle regler. Kan være MC ejeren er i samme kategori, og de ikke har været opmærksom på, at de ikke fik det store kort automatisk.

• #36   18. maj 2014 Johan P: Har du så lagt besparelsen til side, så du har til de par donorcykler?

• #37   18. maj 2014 Kasko er for de rige eller meget gamle hvor forskellen mellem ansvar og kasko er latterlig lille smiley

Og jep låner MC og biler ud til venner, og låner ligeledes deres.

• #38   18. maj 2014 Jeg kører også uden kasko på min smiley den er så godt nok heller ikke 80.000kr værd... Men det er præcis også en af grundende til at den ikke bliver lånt ud.

• #40   18. maj 2014 Johan det er stadig heller ikke 80 klik, vi snakker om.. Synes at det er hjernedødt, at folk tør med så dyre cykler.. Både ifht skade, men i lige så høj grad med tanke på tyveri..

Kommentér på:
Låne mc til ven?

Annonce