1.879 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

køb og forsikring af mc i tyskland eller sverige køb og forsikring af mc i tyskland eller sverige

hej!
nogen der har erfaringer med at købe og forsikre motorcykler i udlandet? skal man være statsborger i det land man forsikrer?
Jeg arbejder nemlig i udlandet og skal købe en ducati panigale s 2013 model i tyskland om et par uger, og den skal selvfølgelig også forsikres dernede da jeg ikke bruger den i dk.

Nogen der lige ved hvordan og hvorledes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb og forsikring af mc i tyskland eller sverige
  • #1   18. maj 2014 Du skal have et tilhørsforhold, enten via et feriehus eller adr

• #2   18. maj 2014 Så jeg skal flytte min folke register adresse dertil?

• #3   18. maj 2014 Hvis du flytter adresse så er der jo ingen problemer, så er du bosat i Tyskland og må gerne købe dine sager dernede.

• #4   19. maj 2014 Du kan også have en mc reg dernede og så undlade at køre på den i DK, så kan det også lade sig gøre. Tag toget derned og så kør syd på............

• #6   19. maj 2014 Du kan som udgangspunkt kun registrere en bil/mc i det land du bor.
    Det skal være af varighed over 6 md, og du er faktisk forpligtet til at registrer dit køretøj der.

Det betyder ikke at du er Statsborger, men bare at du bor der, jeg er f.eks stadig Dansk Statsborger, bosat i Sverige.

Jeg er iøvrigt Svensker/Dansker.

• #7   19. maj 2014 Der er en klub i Tyskland, som oprindeligt blev oprettet for at danske autocampister kunne indregistrere deres køretøjer på tyske plader. De har nu også åbnet for motorcyklister. Kender én som har sin BMW indregistreret dernede og vil prøve om jeg kan få fat i ham og få lidt flere oplysninger.

• #8   19. maj 2014 http://www.imc-motorclub.dk

• #10   19. maj 2014 Det er lige nøjagtigt det selskab som SJYP linker til i indlæg #8 jeg mente

• #11   19. maj 2014 jeg tjekker op på det hele og tak for jeres svar!
    håber det kan lade sig gøre. Jeg vil nemlig ikke betale 300.000 kr,- for en panigale jeg skal kører på her i dk haha!
    afgiften er forresten fuldstændig hen i hampen - en i tyskland koster 135.000 kr,- vi bliver voldtaget herhjemme . en ny ducati panigale s 2013 koster 450.0000 kr,- herhjemme.
    tak for kaffe!

• #12   19. maj 2014 Min ene cykel er registreret i Sverige, det er ikke noget problem, du skal have en adresse i Sverige som du kan modtage post på, derefter sender du dem en kopi af dit pas, så får du tildelt et svensk personnummer som du kan bruge til resten. Det er ret nemt og billigt.

• #13   20. maj 2014 Hvis du vil bruge Sverige som land, skal du have adresse i Sverige. selvom jeg stadigt er svensk statsborgere må jeg ikke købe og have en registreret bil/MC med mindre jeg har adresse. og igen siden jeg er bofaste i dk nu 17 år, er det jo stadigt begrænset tid jeg må køre den i dk inden den skal tilbage. Skam, elsker dk som det er, men hvem vil ikke købe en billigere bil/MC hvis muligheden var der. Held og lykke

• #14   20. maj 2014 Du behøver ikke flytte din folkeregister adresse til sverige, du skal bare have en adresse som du kan modtage post på til bøder og forsikrings sager osv.
    Hvis du stadig bor i DK må du selvfølgelig ikke køre i landet på svenske plader, men det siger jo næsten sig selv, bor du ikke i DK må du køre her i 6 uger af gangen før du skal over broen og tilbage igen.

Kommentér på:
køb og forsikring af mc i tyskland eller sverige

Annonce