{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.553 visninger | Oprettet:

Utæt forgaffel {{forumTopicSubject}}

Nå ja, gammel cykel er jo mange gange slidt, og når vi snakker "sovs" fra forgaflen, så skal der skiftes pakninger. Ud fra hvad jeg kan se på youtube, så ligner det ikke noget for en novice, så hjælp skal der til. Men i første omgang.. Det er kun den ene som lækker. Den mister sin dæmper evne, men ellers sker der ikke noget ved det, eller hvad?

Hvad koster det i materialer, at få skiftet begge? Nogen bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt forgaffel
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   19. maj 2014 Start med at kontrollere den blanke del af gaffelbenet - der må ikke være rustpletter eller dybe ridser på.

    Er de begge to iorden, så er der simmerringe for 300 kroner og en liter olie for ca en 100 laps. Det tager typisk mig 3 timer at lave ialt, så det er ca 600 kr i arbejdsløn.

    Man skifter altid den slags parvist - dvs begge ben skal serviceres.

    Har cyklen kørt rigtigt mange km, så tager man et sæt glidebøsninger med også - de er nemme at skifte når det alligevel er adskilt.


  • #2   19. maj 2014 Det ville koste ca 1400,- for begge, ved en MC mekanikker, har jeg spurgt mig frem til. Den har jo gået 50000 km, så begge ben, skal klart friskes op. Og tak for svaret og

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #3   19. maj 2014 Det er ikke nogen dum pris, men husk nu at få det skriftligt og en garanti for at det ER begge ben han laver...

  • #4   19. maj 2014 Hvis du har mulighed for det, samt mod på det, så kan du jo selv pille gaffelbenene af og aflevere dem for sig selv? Der kan vel spares lidt smiley

  • #5   19. maj 2014 Undskyld jeg spørg, men jer som har udført dette arbejde er det virkelig så svært? Hvis man har tiden, gåpå modet, en illustreret guide og det rigtige værktøj er det så ikke bare en avanceret form for lego?

    Jeg overvejer nemlig selv at renovere mine forgafler da den venstre side er en anelse utæt og havde egentlig regnet med at gøre det selv. Er det dumt?


  • #6   19. maj 2014 Jeg gjorde det da på en af mine mc'er, synes det var ret lige til, og med værktøj så bliver det bare lettere ;), det kan sagtens lade sig gøre, det er jeg helt sikker på. Men samtidig skal man ikke være bange og nervøs. Jeg gjorde det på en mc som jeg ikke bruger dagligt og der vil ikke ske noget ved at den stod i noget tid, så derfor kunne jeg også gøre det med ro i sindet. Men er det mindste i tvivl, så synes jeg man skal få en professionel til det, det er jo trods alt en meget vigtig del af mc'en så det skal virke!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #7   19. maj 2014 Jeg lærte det ved at prøve mig frem - og det var uden manual eller andet end min opfindsomhed og håndværktøj.

    Idag er en værkstedsmanual meget let tilgængelig, og den er uundværlig som "nybegynder"...

    Go for it - og vær tålmodig. smiley


  • #8   19. maj 2014 Tålmod, er netop en af mine problemer:-) smiley Jeg vil gerne lære, men jeg skal sgu bruge en støttepædagog:-)

  • Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Svar: 79
  • #10   19. maj 2014 Vi går under neen:-) Super:-) Så mangler jeg bare sådan en fed lift der

Kommentér på:
Utæt forgaffel

Annonce