609 visninger
|
Oprettet:
Læderdragt {{forumTopicSubject}}
Hej MCG.
Står og skal til at købe mig min første læderdragt. Vil gerne kunne bruge den til trackdays eller lignende; er der noget bestemt jeg skal gå efter eller være opmærksom på?
Bør den være todelt eller heldragt?
Bør jeg tage nogle forbehold ved f.eks. at handle på nettet
(eks. http://www.ebay.co.uk/itm/ONE-AND-TWO-PIECE-RACING-LEATHER-MOTOR-CYCLE-Motor-Bike-SUIT-/141280683075?pt=UK_Motorcycle_Leathers_Suits&hash=item20e4fc2443 )
Eller bør jeg handle lokalt? - I så fald, kender I nogle fornuftige steder på Sjælland?
Mvh
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 414
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 10 Svar: 120
Jeg kører personligt med Alpinestars eller dainese, og ja, er måske et mærkedyr - men design er i top og det samme er kvaliteten..
Med hensyn til hel eller to-delt, så er det igen religion.. Personligt er jeg mest til to-delt, da det både virker til trackday, men også rarest på havnen eller cafeen - så man kan smide jakken..
Held og lykke med valget! - Marcus
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 377
Har købt min læderjakke her, fin kvalitet til prisen.
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Mærke og model er ikke så afgørende, men du SKAL prøve lædertøj før du køber det. Jeg har kun kørt i min heldragt de sidste 3 sæsoner, for jeg vægter sikkerhed og komfort på cyklen højere end at den kan være lidt upraktisk når man holder pause osv. Jeg synes ikke det er et problem overhovedet...
Jeg bor i Havdrup - og du skal være velkommen til at komme forbi og prøve den str 58 heldragt jeg har hængende. Den er til salg, men du behøver ikke købe den.
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 86
Ang. størrelsen, så har de fleste et skema hvor der står mål til hver størrelse.
Jeg købte min Aplinestars 2-delt dragt, støvler og handsker på Motardinn.com og brugte kun de mål der stod på siden og alt passer perfekt.
Men vær obs på at dine mål ved bryst, skulder, hofter er vigtigere end din højde.
Jeg er 182cm og 80kg og gik jeg efter min højde på skemaet, så skulle jeg købe en 52-54, men ved at bruge min mål fra bryst, skulder og hofter, skulle jeg købe en 50 ( Som jeg gjorde ) og dragten passer perfekt og sidder godt til kroppen.
Håber du kunne bruge det til noget.
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 48
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 414
Der er ikke nogle trackdays som kræver at dragten er hel eller todelt, vel?
Sajmon, hvilken dragt har du hængende? Og hvad tænker du rent prismæssigt?
Stik mig en mail adresse - så kan jeg sende dig nogle billeder...
Jeg forstår slet ikke at man kører med et sæt der ikke som minimum kan lynes sammen...
Når først en heldragt er "kørt til" så den sidder rigtigt, er den ikke ukomfortabel eller upraktisk. Min har 2 store underlommer og sidder ret tæt til - det eneste jeg behøver at gøre, er at køre lynlåsen ned når jeg skal gå rundt - det løsner den nok til at den ikke kryber op i røveren eller giver krum ryg...
Læderdragt