10.326 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Vægtafgift Veteran? Vægtafgift Veteran?

Hej Alle

Jeg har lige købt en 78´er Honda GL1000 i original stand. Den skal hentes i aften. Forsikringen har jeg styr på, den koster 540,- med ansvar ved GF.

Men hvad koster sådan en Veteran motorcykel i vægtafgift? (altså årlig afgift, IKKE registreringsafgift, den er på plader!)

MVH Frank

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægtafgift Veteran?
  • #1   22. maj 2014 den koster 1/4 af det normale = 160.
    Bemærk at bla alm-brand og Thisted har veteranforsikringer til endnu billigere priser, der får du kasko for det samme som du skal give ved GF.

• #2   22. maj 2014 Lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v., jf. lovbekendtgørelse nr. 978 af 4. december 2003

§ 15, Stk. 3.
    Når der er forløbet 35 år fra et køretøjs 1. registrering, skal der fra den følgende afgiftsperiode kun betales vægtafgift, udligningsafgift og tillæg for privat anvendelse med 1/4 af satserne i § 3, stk. 1, og § 4, stk. 1. Det er en betingelse, at køretøjet fremtræder som ved 1. registrering.

• #3   22. maj 2014 Tak for svar begge to, 160,- i vægtafgift er jo til at overkomme ;0)

Jeg kan se at jeg har vrøvlet lidt i mit indlæg, forsikringen koster 538,- incl kasko ;0)

• #4   22. maj 2014 Den står jo til højre ret. Flot maskine og tillykke med den.

• #5   22. maj 2014 Flot maskine. smiley
    Er den så med sorte plader, eller er vi 10 år for langt fremme?
    Rettelse: Eller 2 år for ung, ser det vidst ud til via. skat.

Kommentér på:
Vægtafgift Veteran?

Annonce