{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.337 visninger | Oprettet:

Vægtafgift Veteran? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har lige købt en 78´er Honda GL1000 i original stand. Den skal hentes i aften. Forsikringen har jeg styr på, den koster 540,- med ansvar ved GF.

Men hvad koster sådan en Veteran motorcykel i vægtafgift? (altså årlig afgift, IKKE registreringsafgift, den er på plader!)

MVH Frank


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtafgift Veteran?
  • #1   22. maj 2014 den koster 1/4 af det normale = 160.
    Bemærk at bla alm-brand og Thisted har veteranforsikringer til endnu billigere priser, der får du kasko for det samme som du skal give ved GF.


  • #2   22. maj 2014 Lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v., jf. lovbekendtgørelse nr. 978 af 4. december 2003

    § 15, Stk. 3.
    Når der er forløbet 35 år fra et køretøjs 1. registrering, skal der fra den følgende afgiftsperiode kun betales vægtafgift, udligningsafgift og tillæg for privat anvendelse med 1/4 af satserne i § 3, stk. 1, og § 4, stk. 1. Det er en betingelse, at køretøjet fremtræder som ved 1. registrering.


  • #3   22. maj 2014 Tak for svar begge to, 160,- i vægtafgift er jo til at overkomme ;0)

    Jeg kan se at jeg har vrøvlet lidt i mit indlæg, forsikringen koster 538,- incl kasko ;0)


  • #4   22. maj 2014 Den står jo til højre ret. Flot maskine og tillykke med den.

  • #5   22. maj 2014 Flot maskine. smiley
    Er den så med sorte plader, eller er vi 10 år for langt fremme?
    Rettelse: Eller 2 år for ung, ser det vidst ud til via. skat.


Kommentér på:
Vægtafgift Veteran?

Annonce