{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Køreskoler Nordsjælland? {{forumTopicSubject}}

Hey alle smiley

Jeg overvejer stærkt at begynde på en MC kørekort. Men har lige et par spørgsmål til Jer.

1. Jeg er lidt i tvivl om hvilken køreskole jeg skal vælge. Jeg har prøvet at søge her i forumet, men synes ikke at jeg kunne finde noget relevant. Det skal være i Nordsjælland (Gentofte, Søborg, Bagsværd eller der omkring) Har selv kigget lidt på www.bilskolen.dk som er i Gentofte, men det kunne jo være at en af Jer kende et lidt billigere sted? Ved bilskolen.dk koster det 8735 ink. alt.

2. Jeg er 24 år gammel og har kørt bil lige siden jeg var 18. Men jeg har aldrig prøvet at køre på en MC og har slet ingen erfaring der, ville I anbefale at starte med lille MC kort eller tage det store med det samme?

3. Kan man bruge en MC som pålidelig transport til at køre på arbejde hver dag (ca. 40 km hver vej) eller er det mere bare for "pleasure" man bruger en MC til?

Det var vist det hele for denne gang smiley På forhånd tak for svar, og bær lige over at jeg er total n00b mht. MC smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køreskoler Nordsjælland?
  • #1   4. aug 2006 Hej Vatslav

    1. syntes bilskolen er lidt vattet mht. deres aftaler og tider, man skal næsten selv planlægge forløbet uden der er meget hjælp at hente... men det var jo for 5 år siden smiley

    2. Når du er 24 og har kørt bil, så får du automatisk det store mckort.

    3. Det kommer helt an på dig, og hvilke maskine du køber... men vær opmærksom på at der kan forkomme regn i lille Danmark ;o)

    Håber du kunne bruge lidt af dette....

    /Andreas


  • #2   4. aug 2006 Hehe, mange tak for svar til Jer begge.
    Jeg har dog stadig tænkt mig at beholde bilen hvis jeg får en MC, så jeg også kan komme på arbejdet om vinteren og når det regner smiley Jeg var bare lidt i tvivl om man ikke blev træt af at køre omkring de 80 km hver dag i sommer perioden? smiley
    Jeg har heller ikke det vilde beløb at købe en MC for (max 30k til at begynde med).
    Men hvad med vedligeholdelse af MC? Går de meget i stykker osv? For min bil den kører og kører der ud af, men det kunne jo være anderledes med en MC smiley


  • #3   4. aug 2006 1: min kone valgte Holte køreskole, det var dengang det billigste, og hun var godt tilfreds.

    2: Du kan sagtens starte med det store, men er du meget lavbenet og ikke kan magte at tumle med de "store" maskiner, bliver du sat på en lille, og så er det det lille kort du får.

    3: Det kommer meget an på hvilken model du vælger og hvordan den er kørt. Min MC er fra 1975, og den eneste gang der har skulle laves noget ved den var sidste år da den fik nye lejer i motoren og nye stempelringe. Ret godt gået på 30 år.

    For dine 30K ville jeg vælge en Honda CB400N eller 450S. Find en der er pæn og holdt med service, så er der intet at frygte. Og med sådan en model, er der også overskud til ordentlig udstyr.

    /
    Jesper


  • #4   4. aug 2006 har du pengene kontant er prisen hos bilskolen kun 7800 med alt .. ring til søren .. har selv gået der og har sendt flere igennem systemet der nede .. søren snakker ad HT under lektionerne .. men er fandens god til det med kørsel!

  • #5   4. aug 2006 Nej, jeg tror desværre ikke at jeg ville kunne lægge det hele ud på en gang kontant.

    Men jeg tænkte på, kunne man ikke få en fuldkåbe maskine til omkring de 30K? Jeg har kigget lidt på CB400N, men jeg er ikke så vild med den slags MC'er.
    Men jeg elsker MC'er der ligner fx en Yamaha R6 (damn den er nice)


  • #6   4. aug 2006 1: Jeg tog mit hos Holte Køreskole for små 3 år siden. Jeg har kun et råd mht. dem. Hold dig langt væk. Ejeren af køreskolen, som også er kørelærer, er syg i hovedet. Han var engang meget tæt på at slå mig.

    3: Jeg har også lidt over 40 km på arbejde. Når vejret er til det tager jeg mc'en på arbejde. Det går dejlig hurtigt og man bliver ikke træt af det. Det er så også ad motorvej, men hvis jeg har god tid når jeg skal hjem så tager jeg strandvejen.


  • #7   4. aug 2006 Jesper [Lyngby] P ----- Har du en adresse til den køreskole i Holte, eller bare et tlf nummer? For jeg har også hørt noget med at Holte skulle være billigst. Men synes ikke jeg kan finde deres hjemmeside.
    Har fundet nogen hjemmesider fra diverse køreskoler i Holte, men ingen af dem har noget med MC at gøre smiley


  • #8   4. aug 2006 Christian [Lyngby] H ------ Hehe, jamen så må jeg hellere holde mig langt væk fra Holte smiley Så bliver det nok i Gentofte

  • #9   4. aug 2006 Det var her jeg tog mit kort http://www.holte-koreskole.dk/ På et tidspunkt virkede deres hjememside ikke, og hvis man søgte efter den på google så fik man en masse resultater hvor der stod hvor mange gange de har fået frataget deres ret til at være med i Dansk Kørelærer Union. Så ikke et sted man skal vælge.

  • #10   4. aug 2006 Christian [Lyngby] H ----- Tak for tippet der smiley Tror også bare at jeg vælger at springe over Holte smiley

  • #11   4. aug 2006 Tak for inputtet Michael H, tror også det ender med at jeg tager det ude i Gentofte smiley

  • #12   4. aug 2006 Tak Hekto (Ballogna) B, jeg vil lige tjekke det ud smiley


  • #13   4. aug 2006 Vi var 5 kammerater der tog kortet hos Holte køreskole og vi var alle meget begejstrede for det.

    Albert (indehaver og underviser) er da ret speciel og kræver nok at man ikke er alt for sart, da hans humor godt kan være ret grov og svær at forstå. Han kalder f.eks. stort set alle for kællinger og andre ting, især hvis man kommer til at lave en åndssvag fejl, så får man lige en bredside ;-). Enten kan man se humoren i det og grine af det, eller også bliver man sur/fornærmet og har lyst til at gå. Vi havde det imo skideskægt, med mange sjove minder fra undervisningen.


  • #14   4. aug 2006 Synes ikke rigtig der var noget sjov i hans stemme når har fik et flip og var tæt på at slå en. Der er jo også en grund til at han har været smidt ud af DKU flere gange, men kommet ind igen. Manden er ikke rigtig rask!

  • #15   4. aug 2006 Ok, lyder sgu voldsomt, så har vi åbenbart været meget heldige.

Kommentér på:
Køreskoler Nordsjælland?

Annonce