Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det normal praksis,
  • #1   26. maj 2014 Find en anden forhandeler.. Stavnsbåndet blev ophævet i 1798

• #2   26. maj 2014 Giver det ikke meget god mening? Hvis du chip tuner en bil mister du jo også garantien smiley

• Ole H
    Ole H Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 46
    #3   26. maj 2014 tja, for at miste garantien, skal De bevise for at skaden er sket på grund af det udstyr jeg har installeret .
    Tvivler på at de bare kan se at jeg mister garantien hvis jeg selv installer noget

• Ole H
    Ole H Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 46
    #4   26. maj 2014 tja, for at miste garantien, skal De bevise for at skaden er sket på grund af det udstyr jeg har installeret .
    Tvivler på at de bare kan se at jeg mister garantien hvis jeg selv installer noget

eller hvad?

• #6   26. maj 2014 Syntes det lyder rimelig nok.. Er der nogle af jer der vil sælge jeres mc til mig , give mig garanti og bare lade mig skrue løs ??

• #7   26. maj 2014 Michael R: Det er næsten med garanti ingen private der vil stille garanti uanset om du skruer på den selv eller ej smiley

• #8   26. maj 2014 Nej hvorfor skulle en forhandler så ??

• #9   26. maj 2014 Fordi at det er lovpligtigt!?

• #10   26. maj 2014 Tror nemt han kan frasige sige sig den " lovpligtige " garanti hvis en eller anden kalvdasker selv har rodet med mcen smiley

• #11   26. maj 2014 Jeg havde en ny Yamaha og fik at vide af forhandleren ( KS ) at hvis jeg monterede noget som helst på den maskine så kunne jeg glemme garantien.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #12   26. maj 2014 Garanti er ikke lovpligtigt. Det er noget, forhandleren og kunden aftaler. Ergo kan forhandleren stille de betingelser, han vil.

Reklamationsret er lovpligtigt. Dvs. at hvis din cykel går i stykker indenfor de første 6 måneder, betaler/reparerer forhandleren, med mindre du har ødelagt den med vilje eller pga. komplet idioti.

• #13   26. maj 2014 Der er vist noget, du har fået galt i halsen omkring garanti ctr. reklamationsret Esbern Snarre....

• #14   26. maj 2014 Som købeloven ser ud, så er de første 6 måneder garanti, hvor forhandleren skal bevise at det er kunden der har gjort noget galt, hvis han ikke vil dække det der sker. Derefter har man 1,5år's reklamationsret hvor det er kunden der har bevisbyrden, og skal bevise at fejlen var der fra produktionen, hvis man ønsker fejlen udbedret...

Dog vil jeg sige det er helt fair at forhandleren ikke vil dække arbejde lavet af andre. Hvorfor skulle de det?

• #16   26. maj 2014 Måske præsireces lidt ekstra.

Købeloven opererer IKKE med garanti. Der er 2 års reklamationsret, men de første seks måneder er det forhandleren der skal bevise at fejlen ikke har været der fra starten, de sidste 18 måneder er det køberen der har bevisbyrden.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#17   26. maj 2014 Hej Kenneth J

Selvfølgelig har jeg ikke det. Jeg ville ikke skrive det, hvis jeg ikke var sikker.

Du kan måske også blive lidt klogere her på sådan en helt almindelig mandag, hvis du gad google det.

• #18   26. maj 2014 Så tror jeg du skal prøve at læse igen Esbern. Der er 2 års reklamationsret, mens de første 6 mdr ofte er en garanti, som dog ikke er lovpligtig. Forstår du det nu?

• #20   26. maj 2014 Det er korrrkt Hentik. Jeg sælger møbler, hvoraf nogle er omfattet af 10 års garanti, mens dele af varen er omfattet af evighedsgaranti. Der er dog som min, 2 års reklamationsret, hvor bevisbyrden overgår til kunden efter 6 måneder. Som oftest kører vi det dog som en garantisag de første 2 år, medmindre kunden åbenlyst selv er skyld i skaden

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#22   26. maj 2014 Hej Kenneth J

Prøv nu lige at google 'garanti' i stedet for at stole på, at din møbelsælgerbaggrund har givet dig noget som helst belæg for at udtale dig om en eksakt, juridisk term.

Garanti og reklamationsret bruges ofte i flæng - ofte af sælgere - men betyder to helt forskellige ting.

Så skal jeg nok lade være med at kloge mig på møbler.

• #23   26. maj 2014 Prøv at påvise bare et punkt, jeg har anført, som er forkert. Det ser jeg frem til smiley

• #24   26. maj 2014 #23

mig bekendt findes udtrykket "evighedsgaranti" ikke mere, men livstidsgaranti.. En temlig vædlig forskeld

• #25   26. maj 2014 Ok Racing4fun - den køber jeg smiley

• #26   27. maj 2014 Som udgangspunkt kan forhandleren ikke nægte dig din garanti fordi du selv skruer, så længe det du laver er udført efter fabrikantens forskrifter.
    Der er dannet præcedens i bil sager hvor autoriserede værksteder nægtede garantien hvis der blev fortaget service på frie værksteder, FDM kørte sagen for nogle medlemmer og vandt.
    Desuden kan en forhandler ikke stille dig ringere med garantien end det du har krav på efter reklamationsretten. Og det må man jo sige at han gør hvis han oplyser at han vil nægte enhver form for reklamation hvis du får monteret noget på et andet værksted.

Selvfølgelig kan han nægte at udbedre evt skade, hvis skaden er opstået som følge at forkert montering eller forkerte dele.

Kort sagt. Din forhandler forsøger at planke dig.

• #28   27. maj 2014 Som jeg læser det vil forhandleren nægte enhver garantisag hvis han ikke monterer powercommander hos ham, og det kan han ikke.

Lad og sige at der opstår en fejl på motorcyklen af en eller anden grund, så skal garantien stadig gælde med mindre fejlen er direkte forskyldt af at f.eks. powercommanderen er monteret forkert.

Kommentér på:
Er det normal praksis,

Annonce