1.801 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Ole H
Ole H
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 46

Jeg har fået forsikringstidbud på GSXR 1000 fra Topdanmark Jeg har fået forsikringstidbud på GSXR 1000 fra Topdanmark

Synes det er ret interessant.

Nej jeg skal ikke have Gixxer som min første MC og ikke pga prisen.

Hej Ole

Tak for din mail vedr. MC forsikring.

Du skriver at du ikke har mulighed for at besvare tlf. opkald, derfor sender jeg mail.

Jeg har desværre ingen oplysninger om anciennitet - du skriver at du lige har erhvervet MC-kørekort, men har du evt. kørt bil i eget navn før?

Har du evt. andre forsikringer der vil kunne give noget samlerrabat?

En ca. pris på den optalte MC uden anciennitet og samlerrabat er kr 45.000 årligt med ansvar + kasko

Så regner de vist ikke med at man lever ret længe:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har fået forsikringstidbud på GSXR 1000 fra Topdanmark
  • #1   27. maj 2014 Kunne lige så godt skrive tilbage : Ønsker ikke at forsikre din mc !!

• #2   27. maj 2014 Det var da Ca halv pris af hvad jeg fik tilbud til, på min smiley

Snup du hellere den smiley - Ellert leg videre smiley

• #3   27. maj 2014 1
    mener jeg bare ikke de må

• #4   27. maj 2014 Nej tror jeg hellere ikke de må.... Men de kunne lige så godt ha skrevet det !!

• #5   27. maj 2014 De må ikke sige nej, det er derfor du får et ublu "tilbud" i stedet

• #6   27. maj 2014 Ved ik hvad de regner med, men de håber på at du vil leve længe og betale de 45kilo resten af dit liv...

• #7   27. maj 2014 Og hvorfor skulle de ikke må sige nej .

Er det noget i ved eller tror !

• Ole H
    Ole H Tilmeldt:
    mar 2014

#8   27. maj 2014 uanset om de må sige nej eller ej. Hvis de synes det er ok at sende sådan en "tilbud", kommer jeg aldrig til at bruge deres forsikring.

• #10   27. maj 2014 DVS at det er noget du tror men ikke ved , prisen kan man bare forholde sig til , og sige ja eller nej

• #12   27. maj 2014 Andet år bliver det jo billigt - der skal man jo måske kun betale 40.000 smiley

• #14   27. maj 2014 En hjulnøgle ? til at tæve forsikringsmanden med smiley

• #15   27. maj 2014 "Skal et forsikringsselskab tegne lovpligtige ansvarsforsikringer? "

"Ja, på enkelte områder har forsikringsselskaberne en pligt til at tegne forsikringer til kunder.

Personer har i visse tilfælde pligt til at tegne en forsikring.

Efter færdselsloven skal der f.eks. tegnes ansvarsforsikring for motordrevne køretøjer, og efter hundeloven skal der tegnes ansvarsforsikring for hunde. Pligten til at tegne en forsikring modsvares i disse tilfælde af en pligt for forsikringsselskabet til at tegne den pågældende forsikring."
    https://www.finanstilsynet.dk/Temaer/Forbrugere/Spoergsmal-og-svar/Forsikring-og-pension/Sporgsmal-skade.aspx?sc_lang=da

• #17   27. maj 2014 Jeg forstår faktisk godt deres tilbud.. smiley

Prøv at tænke over at det er et tilbud til en der har kørt 0km på MC.. Dvs ingen anciennitet.. smiley

Sæt ham op på en motorcykel med 185Hk der går fra 0-100 på vel 2,5 sekund og først stopper på den anden side af 300km/t, som har en værdi af 220.000,-

Tager man det i betragtning synes jeg ikke det er hul i hovedet.. Der er MANGE nye der lægger sig ned. Kører han det første år skadefrit ryger den sikkert ned til 30-35k på andet år, 3. år er trådstarter fyldt 30 år og så falder den meget..

smiley

• #18   27. maj 2014 Blev tilbudt 22 000 for at ansvarsforsikre min GSXR 600 hos topdanmark. Det billigste jeg kunne finde var 5200 hos GF.
    Er 20 og har ét års anciennitet smiley

Jeg vil bestemt mene at 22 000 er et helt åndsvagt tilbud for at ANSVARSforsikre en motorcykel; for det første er det tydeligvis profitabelt for dem at gøre det for det halve, siden det er profitabelt for GFat forsikre mig for en fjerdedel.
    For det andet er det et ufattelig dårlig PR når et firma bliver gjort til grin på offentligt tilgængelige fora fordi de er så absurd dyre.

• Ole H
    Ole H Tilmeldt:
    mar 2014

#19   27. maj 2014 # 16

De er første på listen af selskaber jeg ringer til, når jeg rent faktisk køber MCen (ikke gixxer)

• #20   27. maj 2014 De må ha fået en gynge af de helt store i hovedet. Jeg har min K8 GSXR 1000 forsikret hos TopDK og giver vist nok omkring 7000/året med kasko MC touring klub rabat

Da jeg startede hos TopDK var det med en K7 GSXR 750 UDEN ancinitet på MC, men fik noget med fra bil, og jeg mener jeg gav omkring 9000/årligt med Kasko og MC touring klub rabat.

• #21   27. maj 2014 alka ville have 70 for min da jeg købte den (600 srad) smiley

• #22   27. maj 2014 Et forsikringsselskab må ikke afvise at tegne lovpligtig ansvarsforsikring (medmindre der er fusk med i det som f.eks. snyd med ejer/bruger-forhold).
    Men det er tilladt at sætte prisen efter den risiko selskabet mener forholdet er.

I øvrigt, der er tale om hele pakken uden den mindste formildende omstændighed som anciennitet, andre forsikringer, lav kubik/HK osv. Selvrisikoen nævnes heller ikke, den kan gøre meget samt eksempelvis ingen vinterdækning.

Mvh.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #23   28. maj 2014 Det er jo et væddemål man indgår, du satser på at smadre den, og Top siger det gør du ikke. Så kan man jo spørge sig selv hvad beløbet skulle være hvis du væddede med en kammerat. Hvad er selvrisikoen i tilbuddet?

Kommentér på:
Jeg har fået forsikringstidbud på GSXR 1000 fra Topdanmark

Annonce