865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kørekortsregler - Drøftelse af B72 i folketinget Kørekortsregler - Drøftelse af B72 i folketinget

Oppositionen har fremsat beslutningsforslag om at implementere det nye kørekorts direktiv (3 DLD) på linie med de fleste andre EU lande. Dvs. lille knallert fra 15 år. Stor knallert samt 125cc fra 16 år. Mellem motorcykel med maks 48 hk fra 18 år og ubegrænset motorcykel fra 20 år med 2 års erfaring.

Se debatten her og overvej det næste gang du skal i stemmeboksen

(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekortsregler - Drøftelse af B72 i folketinget
  • #1   28. maj 2014 Jeg kan fuldt ud gå ind for at vi burde have samme regler som andre lande (hvis vi skal være i EU, hvad jeg ikke mener vi skal, skal netop sådanne ting være ens) men det bliver så aldrig det der får mig til at stemme på et bestemt parti. Hvis man ser bestemmelserne om kørekort som det største problem vi har her i landet, så mener jeg rent faktisk ikke man er moden nok til overhovedet at have stemmeret!! Men det ville klæde demokratiet, hvis sådan en ting som kørekort blev sendt til folkeafstemning, lidt ala den vi lige har haft om patentregler. Så var det folket der afgjorde om det var rimeligt at have regler som f.eks. Tyskland, eller vi skulle have så skrappe (dumme) regler som nu. Det kommer så ikke til at ske, da vi for længst har overgivet magten til en lille sammenspist elite, der ikke har i sinde at lade pøblen komme til orde!!

• #2   28. maj 2014 Hun har jo ret i betragtningen om at de færreste 16 årige er modne nok af sind til at køre motorcykel..

• #3   28. maj 2014 Med lille MC som 16 årig vil vi slippe for mange af de ulovlige scootere

• #4   28. maj 2014 så hedder det headset på arbejde smiley

• #5   28. maj 2014 jamen så høre man igen om bla bla bla indei folketinget, alt negativt intet positivt

• #6   28. maj 2014 Det er et ringe argument dét med "trafiksikkerheden kommer i første række".
    Der vil altid være et 'trade-off' mellem mobilitet og trafiksikkerhed ved et sådant forslag til ændring af lovgivningen - og ved implenteringen af de nuværende regler var der også et trade-off mellem mobilitet da aldersgrænsen skulle fastsættes. Hvis trafiksikkerheden kom i suverænt første række skulle man helt fjerne al privat transport, hvilket vi vidst godt kan blive enige om ville være ufordelagtigt for vores samfund.

I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor det ikke bliver nævnt at det vil være fremmende for trafiksikkerheden at få de unge knallertkørere væk fra cykelstierne og ud på vejene hvor de ville have mulighed for at følge med den øvrige trafik - og altså ikke være med til at motivere til ulovlige overhalinger.
    Jeg vil bestemt mene at det er fordelagtigt for trafiksikkerheden, og bestemt også trafik-trygheden at få de unge knallerterkørere ud på vejene med små motorcykler. Er I nogle sinde blevet overhalet på en lille cykelsti af en knallert som kommer susende udenom med 50+? I så fald vil I vide hvad det er jeg snakker om; da jeg var barn var jeg ved at få et slagtilfælde hver eneste gang jeg hørte en bagfrakommende knallert når jeg var ude og cykle.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #7   28. maj 2014 Det kunne få de livsensfarlige 45'er væk fra vejen.

Måske kunne en lov om at folk med B kørekort, kunne få et A1 lettere, igen for at få de 45'er væk.

• #8   28. maj 2014 Jeg synes vi skulle have mange flere folkeafstemninger her i landet. Bl.a. om sådan et emne som dette.
    Men i stedet for at skulle til diverse valgsteder for at hente sit valgkort m.m., så forstår jeg ikke hvorfor man ikke gør det elektronisk. Dette ville sikre langt større valgdeltagelse tror jeg, og det ville være nemmer for alle. Både når stemmerne skulle tælles op, og man behøver ikke lede efter frivillige som skal bruge en hel dag på at være tilstede på valgstedet osv.

• #9   28. maj 2014 45erne sulle ha lov at køre afdroslet .. Bremse m.m. er bygget til det også vil de køre 70-90kmt alt efter modellen også ville de ikke være så farlige for den øvrige trafik

• #11   28. maj 2014 Og så må bøderne for at køre med defekter på de 45 maskiner sættes væsentlligt i vejret, de fleste er jo ligeglade med deres bremser og lys.

• #12   28. maj 2014 syndes man skulle for lange nrplader på alle knallerter og scooter og lave dem om til 50-60kmt så kandefølge med i byen og så en ordentlig køreudannelse problemet med knallerter i dag er at de ikke andet end skal være tilstede under undervisningen og at dette bare er et kursus det skulle laves om så de skal igennem en teoretisk prøve og en lille køre prøve lige som til traktor (dette kunne foregå på samme hold som fx 125)

• #13   28. maj 2014 Som det er Idag er der ikke noget der hedde syn af AM knallerter.

Imo burde reglerne

15 år 30knallert
    16år 45knallert og traktor
    17år 125cc
    18 år bil
    19år 48 hk
    21 med anciennitet eller 23 år uden, fri mc
    24 år LASTBIL OG BUS

Glæder mig meget tila høre hvad Kim Christiansen (går jeg ud fra det er) siger denne gang

Men sålænge folk udenfor borgen er sådan. Nogle GNALLINGER med at demonstrere o.lign. Så er lovløs kørsel den eneste måde at gøre det man vil på, samt slippe for folk med pistoler banker på ens dør og kræver beskyttelsespenge hvis ikke man vil i bur.

• #14   28. maj 2014 KJJ92DK I Norge render en "30er" 45kmt køres fra 16 år med knallert kort hvor man skal bestå en prøve både i teori og kørsel.. Det er dog fælles kørsel som her i DK
    Så er der A1 lille mc må de køre fra 16 år med kørekort dertil self.. Ligner meget samme teori og prøve som her

Man ser ikk ret mange tunede scooter/knallert .. alle køre 80/125ccm crossere o.l. eller ATVer (Selv haft en knallert regget en af slagsen deroppe)

Så ja det ville bestemt være vejen frem herhjemme også give 45erne "fri hastighed" ~80kmt så de kan følge med

• #15   28. maj 2014 kan kun sige DF trækker mere og mere i min stemme til næste valg

• #16   28. maj 2014 Fuuuuuuuuck folketinget.
    For det første kan man ikke streame møderne på idevice

For det andet kan man ikke se mere end en uge tilbage i deres app

For det tredje sælger appen sig på man kan se live møder, hvilket er mindstedelen af appens anvendelsesmulighed samtidig med at være en total falliterklæring

"Vi kan ikke finde ud af at vise vores video arkiv"

Aha. Jamen så giv jeres løn til nogen der kan. Forpulede borgkrejlere

Kommentér på:
Kørekortsregler - Drøftelse af B72 i folketinget

Annonce