{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

ER6-N eller en MT-03? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har sat min lille pendler maskine til salg og kigger nu på en ny brugt MC. Min første maskine er en CBF 125 og har gjort hvad den skulle. Jeg kører dagligt i Aarhus på ringvejen og ellers et par hygge turer. Det at jeg skifter fra så lille en maskine gør jo at jeg er ret taknemmelig i forhold til effekt. Er der nogen der har erfaringer med de to maskiner eller kan anbefale andre som er gode i byen.

Mvh. Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ER6-N eller en MT-03?
  • #1   1. jun 2014 Hva med en ktm duke 390. Den skulle være ganske underholdende og økonomisk

  • #2   1. jun 2014 Duke 390 er da en drøm for A2 kørerkort, men findes ikke brugt og jeg har ikke pengene til en. Jeg er dog ikke "bundet" af kørerkort kategori, men af Økonomi. Skal have noget til max. 50.000 kr.

  • #3   1. jun 2014 Det er 2 meget forskellige cykler, MT03 er en robust og sjov let cykel til små veje, hvor ER6 kan klare et højere tempo, hvis MT03 kan opfylde dit behov ville jeg tage den, men hvis du har brug for lidt mere ville jeg nok tage en moderne cykel som f.eks GSR 600, FZ6 osv

  • #4   1. jun 2014 Hvad mener du med brug for lidt mere?

  • #6   1. jun 2014 Lidt mere topfart, det er det eneste som ER6 har som MT03 ikke har, men tag en anden cykel end ER6 hvis du skal ha noget i den klasse

  • #7   1. jun 2014 ER6 er nok nemmere at sælge igen, når du når dertil

  • #8   1. jun 2014 Jeg startede på en er6n med drosling til a2, og må da sige at den opfylder alle krav til både by og land.

    Ja den tager selvfølgelig lidt vind på motorvejen, men det skyldes bare at der er masser af kraft. smiley Og samtidig er den nem at smide rundt i byen, komme godt ned i svinget med og overhale.


  • #9   1. jun 2014 Er-6'eren ville klart være mit valg! Min kæreste har haft sådan en i et par år, og jeg har altid været lidt overraket over hvor godt den kører. Det er en god, stabil MC der aldrig vil løbe om hjørner med dig, mens MT-03'eren godt kan være en smule ustyrlig af og til.
    Specielt når du kommer fra en lille MC er Er-6 et godt valg - min kæreste kom fra en 250'er, og hun havde ingen problemer overhovedet med at omstille sig.
    Desuden vil har den rent kraftmæssigt alle de heste man har brug for ved normal kørsel både i by, på landevej og på motorvej.

    God fornøjelse smiley


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 5 Svar: 103
    #10   1. jun 2014 Jeg har selv lige stået med samme valg. Bor også i Aarhus.
    Det er 2 meget forskellige cykler, og MT-03 er grov vibrerende og livlig, men den mangler power når det går ligeud, især på motorvejen er den pain in the ass.
    Du oprejset, og bredt, og fungere som et sejl. Tilgengæld er den pisse sjov på landevejen, da momentet giver motorcyklen en speciel kørestil.

    Er6, er efter min mening en middelmaskine, den er hverken super hurtig eller lige så godt styrende som MT-03, tilgengæld for du en meget mere anvendelig hverdagsmaskine der gør mange ting rigtigt, ingen af dem 100% hvis du forstår.

    SÅ i mine øjne er det et valg mellem en "kan lidt af det hele MC, men gør ikke noget 100%, men det er også OK i forhold til pris"

    Eller en " Jeg kan få ting MC, men tilgengæld gør jeg de ting 100%"

    Jeg valgte en MT-03.
    Du er meget velkommen til at spørge hvis du vil vide lidt mere om MT´en.


  • #11   1. jun 2014 Ja det er en ret god beskrivelse Simon kommer med smiley

    Jeg havde dog valgt er6 hvis jeg stod i din situtation.
    Ogsåer jeg skam også glad min er6 men....


  • #12   1. jun 2014 Mt-07

  • #14   1. jun 2014 Har været en tur ude og prøve begge maskiner i dag hos Jensen i Horsens. Der er meget stor forskel på de to cykler. Kørestillingen er vildt forskellig. Der er moment i begge, men det mærkes på forskellig måde. Prøvede først MT-03 og den var ret nem at styrer. Det var imidlertid en underlig følelse ikke at kunne se hjulet i periferien af mit synsfelt. Det var meget intenst at kører sådan. Bagefter prøvede jeg ER6F og det var en total anden oplevelse. Den havde også en hel del træk, men skulle køres anderledes da den ikke motorbremsede på samme måde. Kørestillingen var mere fremadlænet og sportslig. Synes det var lidt skræmmende, men samtidig vildt fedt at den kunne få så meget hastighed på så kort tid. Synes dog at styrer egenskaberne var væsentligt dårligere end MT-03. Den reagerede ikke så hurtigt og den var meget højere når jeg stod med den. Jeg er derfor i tvivl om hvor jeg skal lægge mine penge. MT-03 var meget tryg og intens at kører, men ER-6F havde mere vildskab. Spørgsmålet er om jeg vil kunne blive mere tryg på ER-6F med tiden og så få en "større" opgradering eller om jeg vil fortryde det og istedet drømme om at få en legecykel jeg kan kaste rundt med på vejen i form af MT-03. Jeg kører primært kun i byen og meget sjældent på motorvejen. Spørgsmålet er derfor ikke hvilken cykel der dækker mit behov, men mere om en kawasaki vil give mig nye behov i form af ønsket om langturer! Er der nogen der har oplevet det? Hvordan er I andres opfattelse af kawasaki ER-6 som bycykel? Er der forskel i siddestillingen på naked versionen i forhold til kåbeversionen som jeg prøvede?

  • #15   1. jun 2014 Hvorfor lige er6? der er så mange andre maskiner der kører bedre til samme penge

  • #16   1. jun 2014 Tror det skyldes mit ønske om at have en mc med elektronisk indsprøjtning og gerne en streetbike. Er der andre som kan være interessante for mig! SV650 er umiddelbart for dyr til min pengepung. Det virker heller ikke til at være en mulighed med en xj6 eller en bandit - de er dyre eller har ikke elektronisk indsprøjtning. Vil gerne have mange km/l - kører 11.000 km om året i bykørsel.

  • #17   2. jun 2014 Ja som jeg skrev GSR 600 eller FZ6, de er begge noget nyere teknisk

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #19   2. jun 2014 honda hornet har du også glemt, uanset årgang, kører de meget bedre end er6, er6 er ikke hurtig, hvis du først får prøvet en hornet eller som tidligere nævnt gsr600 eller en yamaha fz6

    til bykørsel havde jeg klart valgt mt 03
    er6 er kedelig på alle måder, men man ved hvad man får.


  • #20   2. jun 2014 Synes helt seriøs du skulle overveje en MT-07 fra ny ! Jeg ER klar over det er lidt flere penge du skal have op af lommen, MEN du får en helt ny cykel, og med 5 års garanti .. ! ! ! !

    Og så siger folk det er en rigtig fin maskine ! ! ! og samtidigt sjov.. ! skulle jeg ikke samtidigt med en masse bykørsel køre nogle længere ture hvert år, havde jeg købt sådan en bandit.. !


  • #21   2. jun 2014 Har desværre ikke råd til en MT-07 eller så havde jeg også købt en uden at blinke. Den MC er bare sprød! Honda Hornet kunne godt være en løsning - må jeg lige kigge nærmere på. Er der nogen der har nogle "by" erfaringer med den?

  • #24   2. jun 2014 Ja en hornet er bestemt en sjov maskine. Der er masser af liv i den (for mig) til nogle gode svingture, og den kører fint stille og roligt i byen.

    Den skal have nogle snoninger for rigtigt at komme til live, men det er for mig ikke noget problem.


Kommentér på:
ER6-N eller en MT-03?

Annonce