12.461 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Kørekort - Svært? Kørekort - Svært?

Goddag alle

Det kan godt være at det er et dumt spørgsmål, men jeg prøver nu alligevel...

Er det svært at tage MC kørekort? For jeg kan se at man "kun" kommer til at køre ca. 14 gange med køreskolen og så burdte man være klar til køreprøven. Og jeg har aldrig kørt på en MC før, har aldrig rørt en overhovedet. Det eneste jeg har prøvet er, at køre på en Yamaha 4g (knallert) men det kan man jo nok ikke sammenligne med en MC.
Og ville jeg være i stand til bare at holde på en stor MC? Er de ikke pisse tunge? (jeg er 179 cm høj og er ikke en bodybuilder).

jaaa...jeg har vildt mange spørgsmål og tanker endnu, men det må være nok for nu smiley

På forhånd tak for svar og undskyld for mine begynder spørgsmål.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort - Svært?
  • #1   5. aug 2006 rolig nu . jeg er selv 171 og jeg kan da godt håndtere mine maskiner . du ligger dem jo ikke ned når du er færdig med at køre smiley .
    en mc vejer ca ml 160-200 kg men i oprejst tilstand føles den ikke som "tung" og når den først triller så er den ligefrem let .
    bare se at komme igang .
    og held og lykke med det

• #2   5. aug 2006 Hehe takker (-:
    Kan bare slet ikke bestemme mig om jeg "tør" at tage MC kortet smiley

• #3   5. aug 2006 hej...
    jeg er selv ved at tage kørekortet til mc,
    jeg har så kørt næste 20k på en knallert(en dejlig Gilera SMT) de sidste år, så er van til at køre på de 2 hjul med gear,
    så for mig er det en leg..
    men de andre på holdet der har lidt problemer med gearne men eller synes de også det er nemt, man skal selvf. lærer det, som man skal med alt andet med tror det kommer med de timer du skal kører...

jeg mener ikke der er noget problem med at holde en mc, har hørt om nolge der har problemer men det er mest fordi deres mand har købt en af de helt store mc'er men dem kan du jo bare holde dig fra... så kan ikke se noget problem hvis du tror du har lyst til at komme i gang...

MVH Frost

• #4   5. aug 2006 selvfølgelig tør du .
    der er mange før dig der har haft de tanker garantere jeg dig .
    du kommer heller ikke op på en kæmpe maskine ved kørelæren .der er det tit en suzuki gs 500 eller en honda cb500 .så du har ingen grund til at være bekymret . og din erfaring fra 4-gear VIL du kunne bruge . ikke at du kan sammenligne med du kan håndtere en kobling og geararm .
    så op på hesten med dig

• #5   5. aug 2006 Hejsa Vatslav...
    Som med alt andet er det beslutningen der er det sværeste...

Godt nok har kbh's kørelærere et dårligt rygte (og som en god jyde skal jeg lige træde i den ;o)) men de fleste lære det på det norminerede timer... Man starter jo i "kravlegård" og netop at lære dig et køre er jo lige det kørelærere er uddannet til...

så Spring ud i det kammeret...

/Rumle

• #6   5. aug 2006 Jamen mange tak for svar smiley Altid rart med at få lidt selvtillid smiley

• #7   5. aug 2006 Ja, jeg tror også at jeg vil tilmælde mig på et hold som starter den 24/8 ude i Gentofte (hvis der er plads)
    Har bare så mange "sommerfugle" i maven både fordi jeg er spændt men også fordi jeg er lidt nervøs/bange smiley

• #9   5. aug 2006 det er slet ikke svært, jeg har personlingt aldrigt kørt mc før eller knallert, så alt var helt nyt, første gang du sætter dig op på en motorcykel finder du meget hurtigt ud af hvordan man skal gøre.

kørte kun 6 gange og havde en teori time, for at bestå min køreprøver og teori prøve, men hun har jeg også en del af de kort.

Mvh Jakob Nielsen..

• #10   5. aug 2006 Det er 100 gange nemmere at tage MC-kortet end at tage til bil!!!

• #11   5. aug 2006 Jeg har selv kun kørt PGO hot50 inden jeg tog kortet og det var det letteste kørekort jeg har taget... Har til bil, motorcykel, lastbil og lastbil med hænger...
    Tog endda til bil i en lille landsby hvor i mod MC kortet blev taget i Ålborg... Men det var stadig lettere... Teorien er også næsten det samme, så det kommer hurtigt tilbage.
    Hvis du har erfaring med at køre med gear i forvejen tror jeg kun det bliver lettere.

• #12   5. aug 2006 Prøv f.eks at spørge alle de ca. 160cm. høje piger på 55 kg. der er herinde hvordan det går!... de kan, du kan!! igang med dig du smiley

• #13   5. aug 2006 Du kan jo altid prøve kravlegården og så se om det er noget? ?

Der sker der ikke noget ved smiley

• #14   5. aug 2006 "kun" 14 gange!!

Da jeg tog mc kort havde jeg 3 køretimer i bil og et Kvarter på MC. Så var jeg klar til prøve. Nå jeg havde nu også forinden kørt mc i 2 år altså siden mit 16 år.

Bestod uden problems og har aldrig været involveret i noget særligt alvorligt, hvor jeg selv har sidet ved rattet eller styret.

Alex..

• #15   5. aug 2006 Jeg er 158 cm. så hvis jeg kan, så kan du også:) og det er helt naturligt at være lidt skræmt i starten..:) sååå det er bare med at komme igang smiley held og lykke.

• #16   5. aug 2006 Tusind mange tak for alle Jeres svar smiley Det er sku dejligt med de opfordringer I kommer med, så nu vil jeg helt klart melde mig til den næste MC kursus! Glæder mig som et barn allerede!! Selv til kravlegården smiley

Endnu en gang tak smiley

• #17   6. aug 2006 Hehe, nu kan jeg næsten ikke vente til at begynde smiley

• #18   24. jan 2007 Ja, det var faktisk slet ikke svært, og faktisk meget sjovt. Kan varmt anbefales!

God griner at falde over mit gamle indlæg lol!

• #19   25. jan 2007 jamen kanon... Godt at høre at du er kommet igang...

og hvad gør lidt sne... ;o)

/Rumle

• #20   25. jan 2007 Hehe....ja det var tider dengang man havde en masse spørgsmål. Nu er man bare SPÆNDT på ens debut sæson!! smiley

• #21   25. jan 2007 er det anderledes end alle vi der "bare" venter på sæsonen??? ;o)

Jeg glæder mig da lige så meget i år som sidste, og dem før det...

/Rumle

Kommentér på:
Kørekort - Svært?

Annonce