{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.020 visninger | Oprettet:

det svære valg :) Firestorm vs falco?! {{forumTopicSubject}}

Hej mc venner.

Jeg står i et lille dilemma.
jeg har efterhpnden sporet mig ind på at min næste cykel skal være en v2 igen.
jeg er endt op med to jeg skal vælge imellem.
en honda vtr firestorm fra 1997 eller en aprilia sl 1000 falco fra 2001.
apriliaen har kørt flere km men ser ud som om den er passet bedre.
jeg har aldrig prøvet nogle af de to (endnu) men jeg har haft en rsv mille som brædte motoren af efter 100 km. og den havde kun kørt 47000 km.
derfor har jeg en lille frygt ved en falco som har kørt det dobbelte selvom den ser ud som om den er passet rigtig godt på.
kom gerne med plusser og minusser ved de to bikes og evt hvad man skal være opmærsom på ved disse to.
den skal bruges til og fra arbejde engang imellem og ellers til sjove søndags ture med drengene på de snoede veje og lillemor skal nok også med engang imellem.
på forhånd tak for jeres indputs:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det svære valg :) Firestorm vs falco?!
  • #1   10. jun 2014 eller.....................gå efter en Ducati smiley

  • #2   10. jun 2014 Firestorm - kun fordi den ser fedest ud. Kender ikke rigtig noget til, hvilken der er bedst osv. smiley

  • Ole H
    Ole H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 27 Svar: 46
    #3   10. jun 2014 Firestorm - kun fordi navnet lyder fedest. Kender ikke rigtig noget til, hvilken der er bedst osv. smiley

  • #4   10. jun 2014 hvad med fireblade?

  • #5   10. jun 2014 Firestormen er nok tungest og det der ikke kører bedst, men den køre nu slet ikke ringe, og den er smaddersjov, og så kan man få alle reservedele uden at vente månedsvis på en stump!!!

  • #6   10. jun 2014 Den stjal du vist fra mig, Ole smiley

  • #7   10. jun 2014 Jeg har haft en Firestorm fra ny, det var én af de første, kører Kanon, men SKRÆKKELIG tørstig, dem efter 99 sku gå noget mere økonomisk, solgte den da osse kun fordi jeg fik et RIGTIGT godt bud dengang, som liige ku dække reg. afgift på den, allerede, indkøbte 916,er, som jeg stadig har(75000km, no probs)

  • #8   10. jun 2014 Jeg har haft en Falco og var vildt glad for den, og ville helt klart vælge den i forhold til en VTR, jeg har prøvet dem begge og syntes helt klart at Falcoen kørte bedst.
    Falco er i mine øjen en total overset cykel og du får rigtig meget cykel for pengende.


  • #10   10. jun 2014 Budgettet er ca 35000. Jeg er selv kommet frem til disse to når kravet er, v2, rigeligt med kræfter og sjov til en tur med drengene eller konen bagpå:)
    Mit dilemma med Falcon er helt sikkert at den har kørt næsten 100.000, og at den Mille jeg havde kostede mig en formue i reperationer.
    Ved godt vtr er tørstig men til mit kørselsbehov betyder det ikke så meget.


  • #12   10. jun 2014 Mht. Benzin forbrug, så med fare for at gentage mig selv har jeg igen tanket op med et forbrug på 18 km/l denne gang med en pæn tur på motorvej med 150 km/t. Det må være de første firestorms der har være så tørstige. Min kører fuldstændig som mine tidligere fireblades har gjort mht. Benzin forbrug.

  • #13   10. jun 2014 En Falco med 100K på klokken havde jeg nok holdt mig på afstand af medmindre man er handyman og adgang til værksted.

  • #14   10. jun 2014 Allan: hvorfor havde du holdt dig fra falco? Pga reperationer?
    Som sagt, benzin forbruget er for mig ligegyldigt.
    Din vtr ville også være et godt bud hvis ikke den var over mit budget Allan:)


  • #15   10. jun 2014 Tænker bare efter 100K kommer der ganske sikkert nogle reps som koster lidt knaster det må forventes ( ikke særligt møntet på italiensk mc)
    Du kan måske finde dig en af de første firestorms til ca. 35?

    Mvh

    Allan


  • #16   10. jun 2014 Allan: ja jeg kan godt finde en til Den pris:)
    Men hvis falco er serviceret og der er skiftet det der skal skiftes ved de forskellige service, er det så stadig et farligt køb?
    Min største frygt er at købe noget, køre på den en dag og så dør den:(
    Derfor er jeg lidt nervøs.
    Den firestorm jeg har fundet er engelsk import. Betyder det noget andet end selvfølgelig speedo i miles?


  • #17   10. jun 2014 Jeg kan ikke spå om en falco pludselig dør, jeg fortæller bare min egen mening og det er at jeg ikke ville kaste mig over den af de grunde du frygter.
    Næe engelsk import er som sagt speedo i miles og måske lygter justeret til venstre side kørsel. Da mc i UK er noget billigere ville jeg se mig lidt for, men den kan jo sagtens være helt fin?


  • #18   10. jun 2014 Jeg tror hvis du sammenligner VTR og V990 Rotax motor som sidder i Falcoen tror jeg det er aprilia(rotax) motor der er stærkest og holder bedst.
    Grund til at jeg nok vil prøve at finde en anden falco med lidt mindre km, er at den ikke bliver nem at komme af med igen. Og engang imellem er der Falco'er tilsalg ekstra billig.


  • #19   11. jun 2014 Hvad bygger du det på søren? Jeg har aldrig hørt om døde vtr motorer?

  • #20   11. jun 2014 På den anden side hvis det er en Falco der tænder manden, så skal der bare være plads i budgettet til en ombyttter motor? Det er jo også en vej at gå.

    Der var en der engang var nervøs for at købe min blade med 60k km på klokken, jeg gav det halve til en ny motor i afslag men den kører altså endnu uden fejl og uden olieforbrug 105000 km smiley


  • #21   11. jun 2014 VTR er motoren er bestemt ikke dårlig men en ældre konstruktion, og så vide jeg ved med karburator.
    falco er bygge af Rotax og en nyere konstruktion med indsprøjtning, har også lidt højre ydelse.


  • #22   11. jun 2014 Ja den er ældre helt enig men karbs er jo ikke lig med motor nedbrud. Anyway, jeg har ingen erfaring med falcoer har bare mange års god erfaring med Honda motorer (20 år, 5 ældre hondaer nul fejl)

  • #23   11. jun 2014 # 22

    Næh, faktisk har karburatorer mangen fordel, idet, der ikke er noget som ikke kan repareres/justeres med meget simple værktøjer. Indsprøjtningsmotorer er jo noget anderledes


  • #24   11. jun 2014 Så skal man jo også lige huske at en MC består af meget mere end en motor:-)

  • #26   11. jun 2014 tak for alle jeres svar:)
    det er et skide svært valg.
    jeg syntes begge cykler er pæne, men rent design mæssigt er jeg mest til apriliaen.
    begge cykler har en helt eminent lyd med et par gode potter på.
    mine minusser er helt sikkert at apriliaen nok lider af de samme problemer som min mille gjorde, Den har kørt rigtig mange km, dårligt ledningsnet, problemer i regnvejr eller fugtigt vejr, dårlige reservedels forhold i forhold til japanerne.
    til gengæld kunne jeg forestille mig at køreegenskaber på den er helt fantastiske?
    Vtr firestorm ser jeg kun har et par få svagheder: den er af lidt ældre dato, jeg ved ikke om den har de samme lækre køreegenskaber som apriliaen, selvom jeg generelt kun høre rosende ord om den, benzin forbruget skulle være lige lovlig højt.
    plusser ved hondaen er helt sikkert: lyd, let at skaffe reservedele, generelt holder honda bare, og lav vægt og 110 v2 hk kan kun være sjovt:)
    What to do?? smiley
    et alternativ til disse kunne være en cbr 900, men så ryger jeg væk fra den dejlige v2 lyd og motor jeg elsker:(


  • #27   11. jun 2014 Ja hvis dem fra Men and Motor syntes noget så må det jo være det vi alle skal syntes :-).
    jeg har aldrig spekuleret en dyt på udformning og placering af Speedometer, og personligt kan jeg bedst lide at have RPM i midten, men det er jo smag og behag. Han har kun kørt 192km på en tank fuld, han glemte bare at fortælle at når den er på sidste pind på tankmåleren kan man kun påfylde 12-13 liter, dvs der er 6-7 liter svarende til nærheden af 35% tilbage i tanken (ok det kunne være mere præcist, men kræver bare man ved det). Nårhhh ja, motoren haænger bare i stellet og det hele falder måske fra hinanden når man piller den ud....OK, og hvor vil han så hen med det? ja den har karakter/vibrationer kald det hvad man vil men det er jo noget med V2 at gøre ikke specielt for Firestormen, det samme siger han om Falcoen (Dohhh!!!)
    Besværligt at fjerne seat cover, så er han altså ikke ligefrem handy man, men OK hvis man har seat cover på er det vel fordi man ikke kører med passagerer? Jeg gider ikke tage sådan et af og på konstant, men igen smag og behag. På min tidligere Kawa Z750 hvar det nu ikke meget nemmere. At der mangelr passager håndtag er skod, den er jeg bestemt enig i, men det kan da løses let hvis man har behov, så værre er det nu heller ikke.

    Ovenstående er IKKE ment som et argument for at VTR'en er bedre en Falcoen, jeg har ingen holdning til Falcoen den er sikkert rigtig fin, syntes bare hans subjektive vurdering af en VTR er helt i skoven, og det ville være synd hvis nogen fravælger en VTR på sådan et grundlag?





  • #28   11. jun 2014 Her jeg synes nu også det er nogle mærkelige ting han er utilfreds med:)
    Og hvis han syntes den ikke køre så langt ved motorvejskørsel så prøv lige en cbr 1000 som får lidt at leve af. Ca 10på literen!
    Men ja, valget står imellem vtr 1000f, falco og cbr 900:)
    Så må eg ud og prøve:)


  • #29   11. jun 2014 Havde valgt vtr, men det er måske fordi jeg er lidt farvet smiley

    bare pas på med 1997 og start 1998, da de havde en sygdom på knastkædestrammere. Så er den ikke skiftes skal det gøres med det samme. Der er flere eksempler på hvor den har revet en hel blok i smader. Ellers fantastisk,cykel!

    desuden er den lidt spøjs hvad benzin økonomi angår. Den kører længst på literen når den ligger på 140-160 km/t ved bykørsel æder den benzin for et ondt ord. Til gengæld går den ind under kategori sportstouring hvilket gør den lettere og billigere at forsikre end fx. Cbr 900


  • #30   11. jun 2014 Jeg ville give Allan ret ,selv om jeg syntes bedst om en falco, Mand er ikke særlig objektiv, og kunne næsten ligeså godt sige fra starten sige "jeg mener cykel er lort men vi jeg skal jo prøve den"
    Jeff stone er lidt bedre til at anmelde cykler

    http://www.youtube.com/watch?v=7sPnOFFk_O0


  • #31   11. jun 2014 http://www.superhawkforum.com/

    her er et forum om VTR med en masse info, om sygdomme, ups and downs, links til reservedele mm.

    Superhawk og en Firestorm er samme cykel. Den hedder bare superhawk i USA.


  • #32   11. jun 2014 Var en VTR årg 03 70 tkm på klok nysynet nye dæk / bremser / olieskift. Farve sort oplagte udstødninger med sprød lyd noget ? Pris 40 kg

  • #33   11. jun 2014 Det er ikke så længe siden Rasmus købte sin. Der er en del rimelige VTR-er i markedet. Jeg aner intet om Falco-er - bortset fra at det kan være tricky at få ret almindelige dele til dem!

  • #34   11. jun 2014 Det med dele til aprilia er altså noget være ævle man skal bare uden om den dansk importør, ved ikke hvad der er galt med ham
    http://www.ultimateparts.net
    http://www.apriliagenuineparts.co.uk
    http://www.wendelmotorraeder.de/shop/index.php?osCsid=5nup61cgrj7nmdjgugmhs9pkpp7m4psu
    Og mange flere,
    ved ikke hvor folk har det fra Knud ?


  • #35   12. jun 2014 Altså jeg har det kun fra et par tråde herinde -søg selv.

    Som sagt kender jeg ikke Falco selv - se iøvrigt mit allerførste indlæg i denne tråd.


  • #36   12. jun 2014 Helt ærligt, husker jeg ikke om det handlede specifikt om Falco, men i hvert fald er det max 3 uger siden en eller anden havde ventet 4 uger og var stillet yderligere leveringstid på en Aprilla stump i udsigt - og der har været flere!!!!

  • #37   12. jun 2014 Falcoen er ude:)
    Så står det mellem firestorm og cbr 900 årg 92.


  • #38   12. jun 2014 Der havde jeg helt klart valgt Firestorm-en

  • PETER E
    PETER E Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #39   13. jun 2014 Hejsa

    Jeg har nu haft en Firestorm i ca, 2 måneder, og syntes den er skøn.

    Fed lyd, sjov på de svingede veje, trækker bare som fanden selv.
    Den er nok lidt tørstig, men kan da godt holdes på 15 km/l hvis den køres nice, og egentligt, i dont care, kører ikke så vildt mange kilometer, men dem jeg kører må gerne være lidt sjove.
    Har en perfekt kørestilling til mit lange stakit på 183 cm., og det føles som man går i et med mand og maskine, når jeg sidder på dyret.
    Det kunne også være endt med en SVer, men den her passede bare bedre til mig, og så gør det jo ikke noget at der står Honda på skiltet. smiley
    Designeren af instrumentplacering, må have været stærkt påvirket, for det er en lidt alternativ måde at gøre det på,
    Rigtig god MC til rimelige penge, men der er jo mange gode muligheder, og det er jo købers marked.



  • #40   13. jun 2014 Har selv haft den gamle blade også men helt klart firestorm i det valg. En blade i samme årgang som firestormen ville være en anden sag, der må det jo være den der passer dig bedst.

  • #41   13. jun 2014 Falcoen har mange flere detaljer og er langt mere færdigarbejdet ab fabrik end Hondaen. Samtidig har Rotax motorerne ry for at være holdbare. Jeg har selv kørt 45.000 km på en Falco og har aldrig oplevet problemer med elnet eller problemer af anden art. Selv reservedele har jeg altid været i stand til at skaffe hurtigt.

  • #42   13. jun 2014 Tak for svarene allesammen:)
    Jeg har endnu ikke prøver en men jeg er rimelig sikker på at det bliver en firestorm jeg går efter:)
    Jeg var ude og prøve de to her idag, satme et par lækre italienske tøser?? monster s1000 og mv agusta brutale 800:)


    profilbillede
  • #43   13. jun 2014 Mv agusta 800:)

    profilbillede
  • #44   13. jun 2014 Augustaen er da vel også liiiige over dit budget på 35K såfremt du vil have en nummer plade på, er den ikk,?

  • #45   14. jun 2014 Jo langt over mit budget, men stadig skide skæg at prøve:)

Kommentér på:
det svære valg :) Firestorm vs falco?!

Annonce