{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

montering af vindskjold til BB {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg vender mig nu til jer for lidt gode råd. En sag som burde være nemmere skaber mig problemer, lad mig forklare.

Jeg har købet endnu en vindskærm fra England, en så kald double bauble variant, desværre den første skærm gik i stykker under monteringen, så jeg gik udefra at det var forkert monteret, selv om det såg rigtigt ud. Nu har jeg så fået ny skærm og skruer, men prøver nu på den anden måden som disse kan monteres på. Men har problemer at få disse til at passe og at gummi dutten trækker sig sammen til en lille bøsning som tager vibrationerne.

Jeg stopper ind gummit fra neden op igenom skærmens hul, så at den ende med møtrikken kommer nærmmest skrue hulet i toppen, men da den ikke helt passer pga. af længden på gummit ind i mellem glas og kant, hvor den (hvad jeg tror) skulle foldes sig, som jeg førstår det. Men når jeg begynder at skrue så flytter sig selve møtrikken inde i gummit og til sidst sidder den i toppen på skruen, men den har ikke trukket glaset sammen, eller lavet en foldet bøsning.

Nogen som har monteret et nyt glas på sin bird, som kan være venlig at hjælpe her, antingen via text så min svenske hjerne rent faktiskt fatter dette, eller mulighed for at kigge forbi hvor jeg bor, Svenstrup, Korsør, på lørdag/søndag og få en kaffe/sodavand, betaler serføligen jeres bensin som tak for hjælpen. Vil bare gerne få et helt glas på nu, allerede tabt 1000 kr pga af min egen fejl, og heller indrømme at jeg åbenbart ikke har forstand på dette med at montere et nyt glas, selv om det skulle være lige på, men derfor spørge jeg nu jer om lidt hjælp.

På forhånd tak,

Mvh

Hans


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  montering af vindskjold til BB
  • #1   13. jun 2014 Set oven fra skal møtrikken selvfølgelig være i bunden. Hvordan skulle skruen ellers kunne trække gummiet sammen til en krave? Ellers kunne du lige så godt bare spænde det hele sammen med bolte og møtrikker. Hvis du gjorde det sådan første gang også, kan jeg godt forstå, at glasset revnede....

  • #2   13. jun 2014 Hej Kenneth,

    Lige hvorfor jeg spørge i dette topic, da jeg er meget i tvivel om hvordan gummi dutten skal monteres for at trække sig sammen på den rigtige måde til det du kalder en "krave. Så det du siger er, gummit skal sætte i skærmens huller med møtrikken vender ned af, er det korrekt forstået? Fordi det var den måde jeg første gang monterede glaset da det gik i stykker.


  • #3   13. jun 2014 Ja. Når du så spænder skruen oppefra, vil møtrikken sørge for at trække gummiet sammen, så det bliver til en krave på bagsiden. Du må selvfølgelig ikke voldspænde skruerne - de skal kun lige spændes til. Glasset skal kunne arbejde en lille smule i kåben, når den vrider sig, mens du kører. God fornøjelse!

  • #4   13. jun 2014 Kenneth,

    Takker for info og hjælp, dog stadig nogen som ikke folder sig, men isted trækker møtrik en ud af gummi, og har ikke spændt hårdt.

    Poster nogen bilder lidt senere, arbejdet kalder nu. På forhånd tak og fortsat god dag.



  • #5   13. jun 2014 Så vil jeg tro, at dine gummimuffer er defekte. Møtrikken skal blive siddende i gummiet. Ellers vil den ikke kunne lave gummiet til en krave, når du bare trækker møtrikken op gennem gummiet. Jeg kan ikke forestille mig, at de kan koste mange basører hos en mc-forhandler.


  • #6   13. jun 2014 Bild 1

    profilbillede
  • #7   13. jun 2014 Bild 2

    profilbillede
  • #8   13. jun 2014 Bild 3

    profilbillede
  • #10   13. jun 2014 Som du kan se, nogen af gummi dutterne er foldet en lille krave, dog holder de jo ikke fat i noget, hullet i midten af min skærm har jo enlige bøjle som skærmen skal i mellem, men med at den kun folder i midten, hvordan holder den så skjoldet på plads, kun det lille med skruen i toppen, beklager om det virker smiley men vil jo ikke køre ud og wupti så ryger glaset.

  • #11   13. jun 2014 Nu er det noget svært at se detaljer på billederne, men glasset skubbes ned bag selve kåben og holdes jo reelt kun fast af gummibøsningerne med en skrue i. Glasset skal som sådan ikke være skruet fast til nogle metaldele, men bare holdes sammen med kåben af gummidutterne med skruen i. Ellers forstår jeg simpelt hen ikke, hvad du mener. Jeg synes umiddelbart, at det er logik for pedalhøns! Du har vel også selv skilt det ad, da du prøvede at skifte første gang?

  • #12   13. jun 2014 Jo, men da jeg skilte det af, faldt de gamle gummi bøsningen bare af, de varsågod tørre, at det bare skuldrene, og 2 huller manglede dem. Så dette er første gang jeg prøver montere. Ja måske logik for burhøns helt enig smiley men stadigt grr. smiley hehe, men prøver mer imorgen og ser hvordan det går.




Kommentér på:
montering af vindskjold til BB

Annonce