montering af vindskjold til BB {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
Jeg vender mig nu til jer for lidt gode råd. En sag som burde være nemmere skaber mig problemer, lad mig forklare.
Jeg har købet endnu en vindskærm fra England, en så kald double bauble variant, desværre den første skærm gik i stykker under monteringen, så jeg gik udefra at det var forkert monteret, selv om det såg rigtigt ud. Nu har jeg så fået ny skærm og skruer, men prøver nu på den anden måden som disse kan monteres på. Men har problemer at få disse til at passe og at gummi dutten trækker sig sammen til en lille bøsning som tager vibrationerne.
Jeg stopper ind gummit fra neden op igenom skærmens hul, så at den ende med møtrikken kommer nærmmest skrue hulet i toppen, men da den ikke helt passer pga. af længden på gummit ind i mellem glas og kant, hvor den (hvad jeg tror) skulle foldes sig, som jeg førstår det. Men når jeg begynder at skrue så flytter sig selve møtrikken inde i gummit og til sidst sidder den i toppen på skruen, men den har ikke trukket glaset sammen, eller lavet en foldet bøsning.
Nogen som har monteret et nyt glas på sin bird, som kan være venlig at hjælpe her, antingen via text så min svenske hjerne rent faktiskt fatter dette, eller mulighed for at kigge forbi hvor jeg bor, Svenstrup, Korsør, på lørdag/søndag og få en kaffe/sodavand, betaler serføligen jeres bensin som tak for hjælpen. Vil bare gerne få et helt glas på nu, allerede tabt 1000 kr pga af min egen fejl, og heller indrømme at jeg åbenbart ikke har forstand på dette med at montere et nyt glas, selv om det skulle være lige på, men derfor spørge jeg nu jer om lidt hjælp.
På forhånd tak,
Mvh
Hans
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 478
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
Lige hvorfor jeg spørge i dette topic, da jeg er meget i tvivel om hvordan gummi dutten skal monteres for at trække sig sammen på den rigtige måde til det du kalder en "krave. Så det du siger er, gummit skal sætte i skærmens huller med møtrikken vender ned af, er det korrekt forstået? Fordi det var den måde jeg første gang monterede glaset da det gik i stykker.
aug 2011
apr 2012
Takker for info og hjælp, dog stadig nogen som ikke folder sig, men isted trækker møtrik en ud af gummi, og har ikke spændt hårdt.
Poster nogen bilder lidt senere, arbejdet kalder nu. På forhånd tak og fortsat god dag.
aug 2011
apr 2012
apr 2012
apr 2012
apr 2012
aug 2011