2.061 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
32 Svar
Honda CRF450 Honda CRF450
Vil lige høre om der er nogle af jer kloge hoveder der har forstand på crossere.
Mit problem har jeg haft i lang tid og plager mig en del.
Problemet er at mig og min kammerat har været ved, at skifte toppakning, da der løb kølervæske ned i motorolien. Efter det ville vi løbe den igang, hvorefter den starter med den trækker ikke kun giver lyd + der stadig løber kølervæske ned i motorolien?!
Vi tror det er ventilerne der rammer/står forkert?
Håber i kan hjælpe..
Mvh Casper
0 synes godt om
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 128
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 128
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
jan 2013
Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 12
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Toppakningen .. hmm .. så skal der være noget helt forkert, som at topstykket iek HELT skævt .. det er meget sjældent, og sker som regel kun hvis det ikke er spændt på moment, og alligevel er det svært at få det utæt ..
hvis I har sat knasten forkert, bliver den GAL .. regel nr 1 prøv ALDRIG ALDRIG nogensinde at løbe eller tvinge motoren igang .. den bliver som regel dyrt ..
Det er flere forskellige problemer du skriver om .. en CRF har for det meste kun en årsag til hvorfor den ikke gider at starte .. ventilerne er slidte .. Det er titanium ventiler. man kan ikke slibe på dem eller shimse den om igen .. når legeringen er brudt, så er det Nye, ventil sæderne skal rettes go tilpasses, og så klarer den over 100 køretimer igen..
så een ting af gangen .. hvor er det vandet kommer hen ?
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Men ikke særligmeget, da der gik noget tid ville jeg skrue vandpumpen ud og rense den, men ved afløbsskruen kom der kun lidt kølervæske ud, og den forhandler jeg har spurgt mig om råds sagde at, det kunne være at nogle pakninger var gået pga motoren er blevet for varm, grundet for lidt kølervæske..
Mvh Casper
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Forhandleren har ret, I at det ikke er godt hvis den er blevet rigtig varm .. hvis det var tilfældet, skal man også ha´rettet/slebet sit topstykke sammen med Nye pakninger, eller er der en stor chance for at den stadig er utæt ..
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Hvad mener du med at man skal have slebet rettet topstykket sammen?
Det slår mig lige, da vi skiftede toppakningen sagde min kammerat den vendte forkert. Jeg vendte den derfor om på den anden side. Kan de være den sidder med den forkerte side nedad?
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Det ville jeg ihvert faldt få tjekket .. Det er dyere I toppakninger og dele at skulle tage tingene fra hinanden flere gange .. Den toppakning som er på sådan en CRF er en metal pakning, og den må man helst ikke bruge flere gange .. det kan godt være at du kan nu hvor du ikke har fået den ud af køre igen, men ellers, .. ny pakning hver gang ... om I har vendt den forkert !??! .. den skal ihvert fald vende rigtigt, ellers kan man blokere for de forskellige ting .. olie, vand osv ..
Fik du ikke en service manual med da du købte den ? .. Honda laver verdens bedste manualer til deres MX bikes ??
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Men tandhjulet tror jeg har kørt en halv omgang unden knastkæde på
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Et sikkerhedstjek er at når mrækerne passer, kan du se at knasten star liiige mellem løft .. dvs .. lige færdig med udstødningen, og liiige igang ned at løfte indsygningen ..
omkring dine ventiler .. de SKAL stå 100% rigtig mht. frigang .. det skal I tjekke FØR I sætter topstykket på igen .. dvs .. op på bordet med topstykket, knast og overfald på, og tjek frigang med søgerblad.. det er røv ligemeget om man syntes det virkede fint før .. det SKAL tjekkes .. det tager lige omkring 30min kørsel at fise en ventil af, som ikke har frigang .. og igen, hvis der ikke er frigang, .. Nye I !! .. jeg har et godt sted hvor du kan få dem meget billigere hvis der et ..
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
grunden til at der er 2 er en sikkerhed, for at den ikke skal kunne tage vand ind I olien .. mellem de 2 pakdåser er der et like hul, hvor vandet løber ud hvis de første er slidt .. Det er normalt at man skal skifte de 3 dele på en CRF, da den bliver slidt efter nogle år .. når de er slidte ryger vandet .. det er nok der dit problem I virkeligheden er startet
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Honda CRF450