2.061 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Honda CRF450 Honda CRF450

Vil lige høre om der er nogle af jer kloge hoveder der har forstand på crossere.

Mit problem har jeg haft i lang tid og plager mig en del.
Problemet er at mig og min kammerat har været ved, at skifte toppakning, da der løb kølervæske ned i motorolien. Efter det ville vi løbe den igang, hvorefter den starter med den trækker ikke kun giver lyd + der stadig løber kølervæske ned i motorolien?!
Vi tror det er ventilerne der rammer/står forkert?

Håber i kan hjælpe..

Mvh Casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Cleaning 205 kr.
  • Rensning af ovn og emhætte 1.799 kr.
  • Klipning af små hække 1.000 kr.
  • Hækkklipning en ydersiden og toppen 1.600 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Ophæng af billeder - slagbor 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CRF450
  • #1   17. jun 2014 Hvordan fanden kan i dog finde på at kaste jer ud i sådan et projekt, når i tydeligvis ikke har en klap forstand på det??? Ja undskyld jeg spørger!!!

• #2   17. jun 2014 Det havde vi også.. Havde set et hav af video´er. "Projektet" gik også fint nok vi fik skiftet toppakningen, men det er jo ikke det der er problemet, den er utæt et andet sted.

• #3   17. jun 2014 Tjaae måske mellem topstykke og cylinder, eftersom det er der i har opereret..... Det er ihvertfald ikke ventilernes skyld at der stadig kommer vand i olien.....

• #4   17. jun 2014 Jae men den toppakning er jo skiftet ? Kan det være vandpumpen (pakninger tæt på motorolien?)

• #5   17. jun 2014 Kan det være bundpakningen?

• ATC 90
    ATC 90 Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 12
    #6   17. jun 2014 Det kan desværre være mange steder på sådan en maskine.. Jeg ville alliere mig med en erfaren crossmekaniker, nu hvor I ikke har den store erfaring.

• #7   17. jun 2014 Det tror jeg også jeg vil smiley Der vist en i Randers der er "autoriseret Honda forhandler"

• #8   17. jun 2014 jeg har levet I åresvis af at lave Honda crossere ... Du siger der løber kølervand I motorloien .. hvilken motorolie .. krumptap eller gearkassen .. den motor har jo 2 olie systemer .. som regel er det vandpumpepakdåsen der ryger, og sender vand I gearolien ..
    Toppakningen .. hmm .. så skal der være noget helt forkert, som at topstykket iek HELT skævt .. det er meget sjældent, og sker som regel kun hvis det ikke er spændt på moment, og alligevel er det svært at få det utæt ..

hvis I har sat knasten forkert, bliver den GAL .. regel nr 1 prøv ALDRIG ALDRIG nogensinde at løbe eller tvinge motoren igang .. den bliver som regel dyrt ..

Det er flere forskellige problemer du skriver om .. en CRF har for det meste kun en årsag til hvorfor den ikke gider at starte .. ventilerne er slidte .. Det er titanium ventiler. man kan ikke slibe på dem eller shimse den om igen .. når legeringen er brudt, så er det Nye, ventil sæderne skal rettes go tilpasses, og så klarer den over 100 køretimer igen..

så een ting af gangen .. hvor er det vandet kommer hen ?

• #9   18. jun 2014 Ved motorsiden. Det stemplet bruger til at køre på. Modsat side ved mit profilbilled

• #10   18. jun 2014 Problemet er jo, at jeg købte den af en ejer, som havde købt den i 2005 kørt 30 timer. Så jeg gik ud fra den havde stået i garagen i langt tid. Jeg kørte efterfølgene på den siden han sagde der ikke var noget i vejen med den.. Men kølervæsken begyndte at rende ud ved slangen under motoren (altså overtryksslangen.)
    Men ikke særligmeget, da der gik noget tid ville jeg skrue vandpumpen ud og rense den, men ved afløbsskruen kom der kun lidt kølervæske ud, og den forhandler jeg har spurgt mig om råds sagde at, det kunne være at nogle pakninger var gået pga motoren er blevet for varm, grundet for lidt kølervæske..

Mvh Casper

• #11   18. jun 2014 okay .. hvor meget væske tømte den ?? .. så meget så du ikke kunne se det når du tog dækselet af ?
    Forhandleren har ret, I at det ikke er godt hvis den er blevet rigtig varm .. hvis det var tilfældet, skal man også ha´rettet/slebet sit topstykke sammen med Nye pakninger, eller er der en stor chance for at den stadig er utæt ..

• #12   18. jun 2014 Altså jeg kunne ikke se noget kølervæske fra dækslet. Den var nok halv tom..

Hvad mener du med at man skal have slebet rettet topstykket sammen?

Det slår mig lige, da vi skiftede toppakningen sagde min kammerat den vendte forkert. Jeg vendte den derfor om på den anden side. Kan de være den sidder med den forkerte side nedad?

• #13   18. jun 2014 hvis topstykket .. som er af alu, bliver for varmt, så kan det blive skævt, på den flade hvor pakningen skal ligge .. så skal det rettes på et cylinderværksted .. det er ikke så dyrt, og tager ikke så lang tid, men det er nødvendigt hvis det er skævt ..

Det ville jeg ihvert faldt få tjekket .. Det er dyere I toppakninger og dele at skulle tage tingene fra hinanden flere gange .. Den toppakning som er på sådan en CRF er en metal pakning, og den må man helst ikke bruge flere gange .. det kan godt være at du kan nu hvor du ikke har fået den ud af køre igen, men ellers, .. ny pakning hver gang ... om I har vendt den forkert !??! .. den skal ihvert fald vende rigtigt, ellers kan man blokere for de forskellige ting .. olie, vand osv ..

Fik du ikke en service manual med da du købte den ? .. Honda laver verdens bedste manualer til deres MX bikes ??

• #14   18. jun 2014 Nej den havde han ikke desværre

• #16   18. jun 2014 hmm .. jeg kan få en til dig tror jeg her senere på dagen, hvis du er interesseret

• #17   18. jun 2014 Men jeg er desværre "lidt" sikker på at ventilerne der går ned og presser på fjederen rammer på det forkerte tidspunkt, da knastkæden røg af tandhjulet nede i motoren og vi tog så det hele af igen og fik den på.

Men tandhjulet tror jeg har kørt en halv omgang unden knastkæde på smiley

• #18   18. jun 2014 Hvem er det? smiley

• #19   18. jun 2014 du har brug for en manual smiley ... der er ALT, fra hvordan pakningen skal vende, topstykke tilspændningsmomenter, og fremgangsmåde omkring knastkæde montering .. Der er forskellige mærker og rækkefølger på sådan een...lidt svært at forklare hér .. men 2 ting er sikkert ; 1. alle mærker skal passé først. 2 så montere man knastkæde strammeren, tjekker mærker igen. 3. turner krumtappen 2 omg, uden tandrør I, og når den et tilbage på krumtapsmærket igen ( T-mærket som er inde bag det lille alu-låg på venstre side af blokken ), så skal alle mærker passé igen på knasten MED kædestrammeren på ..

Et sikkerhedstjek er at når mrækerne passer, kan du se at knasten star liiige mellem løft .. dvs .. lige færdig med udstødningen, og liiige igang ned at løfte indsygningen ..

omkring dine ventiler .. de SKAL stå 100% rigtig mht. frigang .. det skal I tjekke FØR I sætter topstykket på igen .. dvs .. op på bordet med topstykket, knast og overfald på, og tjek frigang med søgerblad.. det er røv ligemeget om man syntes det virkede fint før .. det SKAL tjekkes .. det tager lige omkring 30min kørsel at fise en ventil af, som ikke har frigang .. og igen, hvis der ikke er frigang, .. Nye I !! .. jeg har et godt sted hvor du kan få dem meget billigere hvis der et ..

• #20   18. jun 2014 Har fundet en på nettet. Passer denne? http://owners.honda.com/assets/OWNERLINK/model/own_man/powersports/2007/2007_crf450r.pdf

• #21   18. jun 2014 yep smiley

• #22   18. jun 2014 Ok

• #23   18. jun 2014 in 0.15 .. ex 0.25 ... og der er knast timing lige efter ...

• #24   18. jun 2014 du kan også se af din CRF har 2 stk, vandpumpe pakdåser .. den skal du ha´ + en ny vandpumpe aksel .. det er akselen som ødelægger pakdåserne..

grunden til at der er 2 er en sikkerhed, for at den ikke skal kunne tage vand ind I olien .. mellem de 2 pakdåser er der et like hul, hvor vandet løber ud hvis de første er slidt .. Det er normalt at man skal skifte de 3 dele på en CRF, da den bliver slidt efter nogle år .. når de er slidte ryger vandet .. det er nok der dit problem I virkeligheden er startet smiley

• #25   18. jun 2014 Hvad betyder det egentlig? smiley tror jeg skal kontakte ham i Randers eller omegn

• #26   18. jun 2014 Hvad vil det ca. koste?

• #27   18. jun 2014 Det kan faktisk også godt passe fordi, jeg tømte kølervæsken igår og der kom faktisk tæt på en liter kølervæske ud så det er ikke ret meget..

• #28   18. jun 2014 joh .. det kan hurtigt blive dyrt ... Peter Smith hos Basballe cross center er reel, hvis der er ..

• #29   18. jun 2014 Ok

• #30   18. jun 2014 Kan det passe det er 8 og 9 ?

profilbillede
  • #31   18. jun 2014 .

profilbillede
  • #32   18. jun 2014 nr 9. 8 . 7 og 4 .. så er du på toppen

• #33   19. jun 2014 ok tak

Kommentér på:
Honda CRF450

Annonce