{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Køre MC uden at have kørekortet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke har mit kørekort endnu - men har netop købt mig en Yamaha R6 - den står trygt i opvarmet garage hos en kammerat til jeg får det..forhåbentlig om 14dage. Jeg "tør" ikke selv køre på den i frygt for Bla, Politiet forsikringen hvis der skulle ske et uheld og så er min "moral" lidt for stor til at tage den Feks på arbejde - men hvor mange kender, eller kører selv uden MC kort??

grunden til at jeg spørger er at jeg hører mange som sige de ikke har et MC kort men kører alligevel

/Vh Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre MC uden at have kørekortet?
  • #1   6. aug 2006 Jamen så god tur til alle de andre, de må jo være helte!

• #2   6. aug 2006 Dum ide, hvis du evt laver personskade eller lign så hænger du på den...!!!

• #3   6. aug 2006 Morten: Personligt kender jeg ik nogen der kører dagligt uden kort, men mange jeg kender har da trillet en tur eller to uden kort... Men hvem har ik det? smiley

• #4   7. aug 2006 Altså min kræver godt nok bilkort, men jeg triller rundt på den alligevel, bare ikke uanede km, det kun ned til stranden efter en is osv.. Men det sgu en dårlig ide

• #5   7. aug 2006 Ved, at der var mange fra mit teorihold, der kørte selvom de ikke havde fået pappet endnu. Der er noget med formildende omstændigheder hvis man er ved at tage det mener jeg, men ved ikke om det er en regel der er blevet skrottet. Det er 3 år siden nu. Men jeg er ret sikker på at dit forsikringsselskab ikke ser med milde øjne på det, hvis du skulle ende i et uheld.

• #6   7. aug 2006 V-2 det var da et rigtig godt brugbart svar der!

Jeg mener det koster 5k at køre uden kort. Dertil riskikerer du en forsikring der ikke dækker. Der er vist noget med formildende omstændigheder hvis du er igangm ed kortet, menhar ingen idé om hvad det betyder i praksis. Ihvertfald er det surt at stå med en skade til mange penge og så ikke have forsikring! Hvis du overvejer at køre en tur uden pap, ja så vil jeg istedet råde dig til, at du hver eneste dag stiller dig ud og savler på cyklen, og så vente med spænding til den dag du har pappet! Det er altid godt at have noget at glæde sig til, og det gøt det bare endnu sjovere den dag du må køre Står selv med en Mille R der ikke er plader på. Er du gal det er svært smiley Held og lykke med kørekortet

• #7   7. aug 2006 Det koster 5k uden kørekort! og 2500 hvis man er halvvej med pappet!
    Dvs. når man har bestået teoriprøven!

Kaskoen dækker ikke uden kort! men ansvaren gør! Dog kan man være sikker på at blive slæbt i retten af ens forsikring!

Sebastian.. det kan da klares med en prøveplade (:

/Kristian

• #8   7. aug 2006 Sebastian: V-2 København's svar er vel omkring lige så brugbar som dit? Du kunne jo starte med at læse Morten M's spørgsmål og svare på det? :o)

Morten M: Jeg har flere gange her i Aalborg mødt folk som kører uden MCkort. Jeg forstår absolut ikke hvorfor de gør det. En bøde koster omkring det samme som kortet. Men jeg tror desværre oss at der er en del der gør det.

• #9   7. aug 2006 "kender det".. det er svært når man man mc'en og ikke pappet, jeg gjorde det at jeg fik en kammi til at køre den mens jeg sad bagpå.. "så fik jeg en smule ud af det".. jeg havde min første mc 2 mdr inden jeg fik pappet, og jeg indrømmer da blankt at jeg tog en lille tur på den inden, men få evt en kammi til at køre den mens du sidder bagpå, så får du både lyd, og vinden at føle.. god vind derude.. smiley

• #10   7. aug 2006 Jeg tror faktisk ikke der relativt er så mange MC-ister uden kørekort som tidligere.

I min grønne ungdom (yngre stenalder) talte vi somme tider op i vennekredsen, og der var næsten altid 20-30 %, der ikke havde kørekort. Sådan tror jeg faktisk ikke det er længere - heldigvis.

Det er ganske fint, at du holder dig i skindet, og Søren Sandbergs forslag er i virkeligheden glimrende. Du kunne måske også formå kammaraten til at køre til en eller anden lukket plads, hvor du så selv kunne køre lidt.

God fornøjelse!!

Kommentér på:
Køre MC uden at have kørekortet?

Annonce