863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Syn og omregisterering af veterancykel Syn og omregisterering af veterancykel

Hej

Som opfølgning på en tidligere tråd hvor jeg spurgte ind til valg af cykel, kan jeg informere at jeg har købt mig en Honda CB 550 fra 1977.

Den er sidst synet i 2012 og står pt. registreret i den tidligere ejers navn.

Hvordan skal jeg gøre i forbindelse med syn/omregistrering?
Omregistrere via skat.dk og køre til syn, eller køre til syn og gøre det der?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn og omregisterering af veterancykel
  • #1   27. jun 2014 Bestil en prøveplade (hvis der altså ikke er plade på) . Kør til synsmanden så klare de resten for dig.
    Husk at finde en forsikring inden du køre til syn.

Tillykke med cyklen. min forrige kværn var også en CB550 smiley

• #2   27. jun 2014 Der er plader på, så den skal bare trilles til syn.
    Jeg prøver at undersøge hvem der vil forsikre den. Har snakket med Alm. Brand, men der skal man være medlem af en klub, ellers kommer der tillæg på 300kr.

• #3   27. jun 2014 Hvis du forsøger at få den registreret som veteran så vær opmærksom på de betingelser der gælder. Jeg kiggede lidt på det ifm Klassisk forsikring, men jeg går ud fra at det ca. er det samme? Jeg fik at vide at jeg skulle have et andet køretøj registreret som primært transportmiddel, den skal stå i et aflåst rum når den ikke er i brug, og forsikringen gælder kun under hobbykørsel, så hvis der under et uheld var tale om et egentligt transportbehov i alle dets afskygninger, så gælder forsikringen ikke. Derfor har jeg bare almindelig ansvar på min.

Det fik jeg i hvert fald at vide.

• #4   27. jun 2014 Jeg fik en fin snak med manden fra Alm. Brand. og ja han forklarede stortset det samme som dig. Plus det at jeg ikke måtte ændre i motorcyklens udseende.
    Jeg er bare i tvivl om vægtafgift også stiger hvis man vælger alm. forsikring frem for veteran

• #5   27. jun 2014 Vægtafgift er det samme 160,- årligt

• #6   27. jun 2014 Ja det er rigtigt! Motorcyklen skal have et originalt udseende, den havde jeg glemt. smiley

• Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
    #7   27. jun 2014 Aros forsikring har en fin veteranforsikring som jeg selv bruger.

Du kan beregne tilbud på deres hjemmeside og hvis man får en sælger ud bliver det endnu billigere. Der er dog krav om (så vidt jeg husker) at man tegner to andre forsikringer også.
    Men det kan sælgeren fortælle dig mere om.

Den store fordel ved Aros er, at der hverken er krav om klubmedlemskab, original stand eller lignende.

http://www.aros-forsikring.dk/desktop/Forsikringer/Forsikringer/www.arosforsikring.dk/Veteranforsikring.aspx

• #8   27. jun 2014 Prøv GF.. De har en fornuftig klassiker forsikring.

Kommentér på:
Syn og omregisterering af veterancykel

Annonce