Kabelkobling problem {{forumTopicSubject}}
Hej MCG,
I eftermiddags skiftede en kammersjuk og jeg kobling på hans SV 650'er (fra 05/06 med kabelkobling), efter som pladerne var brændt af pga forkert olievalg.
Vi får skiftet stål- og friktionsplader, placere dem i rigtig rækkefølge osv., får hældt den rigtige olie på og forsøger så at starte SV'inet...... Wups..... Koblingen er væk, altså der er slet ingen modstand i håndtaget, og når man kobler helt ind samt skifter gear til 1., som man normalt ville gøre, så laver den lige et kænguru-hop og går ud.... Kablet er ikke knækket, men er det andet der kan være knækket? Vi konstaterede, at koblingsskålen ikke var nem og dreje rundt, efter de 6 fjedre var blevet monteret deri igen, men antog bare at det var gnidningsmodstanden, i mellem de nye plader, som var for stor og at de lige skulle have 5 minutter i tomgang til og blive smurt i varm olie (pladerne blev også lagt i oliebad inden montering).. Måske det var forkert antaget?
Hvad har vi glemt? Hvad kan dette skyldes? Hvad har vi gjort forkert?...
Vh,
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Der er nogle koblinger hvor den friktionsplade som ligger helt yderst er en smule mindre i indre diameter end de andre, det er ikke så meget at det ikke kan snyde, men det har jeg i hvert fald før set lave det nummer der, mener faktisk også det var på en Suzuki.
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 98
Dog er jeg lidt bekymret omkring det med koblingsskålen..
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 98
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Jeg ville prøve at skille skidtet ad igen, og se efter om der er noget der er blevet overset, kan være det er et eller andet åbenlyst. Prøv at find en værkstedsmanual, eller måske nogle billeder så det er til at se om det er noget åbenlyst galt?
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.553
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 7 Svar: 173
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 81
smiley The answer is not to simply make it tighter.
Pull off your front sprocket cover and remove and replace the clutch adjustment actuator mechanism. Make sure it is set on your push rod so that it rotates down when the clutch lever is pulled to disengage the clutch. There is an arm extending from it, that holds one end of the spring. It should be pointed towards the back of your bike at a close to 90 degree angle.
The other end of the spring is fixed on the bracket with the holes for the two 10 mm bolts to secure the actuator in place to the clutch rod, they should be tight.
Make sure you use the 10 mm box end to hold the bolt with the flat slot screw in the middle steady while you turn the screw to the right until it feels like it just got tight, then back one quarter turn, and while holding the screw steady, use the box end 10 mm wrench to tighten the bolt.
Your clutch lever should now be close to perfectly adjusted, and your clutch push rod should be working properly.
If the answer is yes, simply set the minor adjustment for slack on your clutch lever at the clutch perch.
Good luck,
Best regards,
Blair
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 81
sep 2013
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 81
Kabelkobling problem