{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Kabelkobling problem {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

I eftermiddags skiftede en kammersjuk og jeg kobling på hans SV 650'er (fra 05/06 med kabelkobling), efter som pladerne var brændt af pga forkert olievalg.

Vi får skiftet stål- og friktionsplader, placere dem i rigtig rækkefølge osv., får hældt den rigtige olie på og forsøger så at starte SV'inet...... Wups..... Koblingen er væk, altså der er slet ingen modstand i håndtaget, og når man kobler helt ind samt skifter gear til 1., som man normalt ville gøre, så laver den lige et kænguru-hop og går ud.... Kablet er ikke knækket, men er det andet der kan være knækket? Vi konstaterede, at koblingsskålen ikke var nem og dreje rundt, efter de 6 fjedre var blevet monteret deri igen, men antog bare at det var gnidningsmodstanden, i mellem de nye plader, som var for stor og at de lige skulle have 5 minutter i tomgang til og blive smurt i varm olie (pladerne blev også lagt i oliebad inden montering).. Måske det var forkert antaget?

Hvad har vi glemt? Hvad kan dette skyldes? Hvad har vi gjort forkert?...

Vh,


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kabelkobling problem
  • #1   29. jun 2014 sikkert samlet forkert eller der mangler en dims

  • #2   29. jun 2014 I må have samlet forkert, det skulle virke lige ud af kassen, så snart det var monteret.
    Der er nogle koblinger hvor den friktionsplade som ligger helt yderst er en smule mindre i indre diameter end de andre, det er ikke så meget at det ikke kan snyde, men det har jeg i hvert fald før set lave det nummer der, mener faktisk også det var på en Suzuki.


  • #3   29. jun 2014 Ja, umiddelbart ville det mest logiske være, at det er samlet forkert eller det mangler en dims - dog er jeg overbevist om, at der intet mangler og at pladerne er sat rigtigt.. Den skarpe side på stålpladerne ud af og den "smalle" friktionsplade yderst..

    Dog er jeg lidt bekymret omkring det med koblingsskålen..


  • #4   29. jun 2014 Gled den inden i skiftede?

  • #5   29. jun 2014 Ja, han havde haft hældt 2 takts olie på, spørg mig ikke hvorfor, så den skøjtede rundt, uanset hvilket gear den var i.

  • #6   29. jun 2014 Hehe smiley

    Jeg ville prøve at skille skidtet ad igen, og se efter om der er noget der er blevet overset, kan være det er et eller andet åbenlyst. Prøv at find en værkstedsmanual, eller måske nogle billeder så det er til at se om det er noget åbenlyst galt?


  • #7   29. jun 2014 Den inderste friktionsplade er ikke ens med de andre 6.

  • #8   29. jun 2014 Mål den samlede tykkelse af de nye plader og sammenlign med det gamle sæt - måske har I fået leveret et sæt der ikke passer. Det har jeg prøvet.

  • #9   29. jun 2014 en google søgning senere:)

    smiley The answer is not to simply make it tighter.

    Pull off your front sprocket cover and remove and replace the clutch adjustment actuator mechanism. Make sure it is set on your push rod so that it rotates down when the clutch lever is pulled to disengage the clutch. There is an arm extending from it, that holds one end of the spring. It should be pointed towards the back of your bike at a close to 90 degree angle.

    The other end of the spring is fixed on the bracket with the holes for the two 10 mm bolts to secure the actuator in place to the clutch rod, they should be tight.

    Make sure you use the 10 mm box end to hold the bolt with the flat slot screw in the middle steady while you turn the screw to the right until it feels like it just got tight, then back one quarter turn, and while holding the screw steady, use the box end 10 mm wrench to tighten the bolt.

    Your clutch lever should now be close to perfectly adjusted, and your clutch push rod should be working properly.

    If the answer is yes, simply set the minor adjustment for slack on your clutch lever at the clutch perch.

    Good luck,

    Best regards,
    Blair


  • #11   29. jun 2014 håber der er noget der kan bruges:)

Kommentér på:
Kabelkobling problem

Annonce