{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.967 visninger | Oprettet:

Overhale venstre om helleanlæg {{forumTopicSubject}}

Scenarie er som følger: kører i lastbil her til morgen kl 0545 fra Gjesing i retning mod Odder. Har godt set Brian racerrøv på hans uha så sporty og vilde mc med oplagte potter ligge og lure på at overhale mig. Når så efter 7 km til en lille flække (Fillerup), hvor jeg lige skal ha smidt lastbilen gennem chikane og bremser derfor ned på 45 km/t. ( Undskyld, Brian ræserrøv) og fandeme om ikke kære Brian derefter vælger at overhale mig venstre om helleanlæg( stadig i byzone) .
Håber at du nåede godt frem. Du vandt lige 10 sekunder ved det stunt. Bravo!
Du er den slags motorcyklist, som mange får deres fordomme om mororcyklister fra.
Ja, sølvfarvet hjelm og taske på ryggen, elendig svingreknik og for få hypper i motoren eller bange for at klikke et par trin ned og overhale korrekt. .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overhale venstre om helleanlæg
  • König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #2   1. jul 2014 7 km bag ved dig - var der virkelig ikke mulighed for at han kunne komme forbi dig ?

• #3   1. jul 2014 Der er da ikke meget brian racerrøv over ham siden han ligger bag dig i 7 km, er det nu ikke dig der har siddet i den varme grissetransport og har været skide misundelig, og så bruger du en km på at bremse ned ved hellen, og han vælger at køre forbi, ;-))))

• #4   1. jul 2014 7km? Jeg skal bare bruge 100m, man geare da bare ned, hiver tøsen på hjul, og så er man da væk smiley :D smiley

• #5   1. jul 2014 Der var sq rig mulighed for at overhale mig sikkert på landevejen, og nej... Jeg er ikke spor misundelig, og da slet ikke på hans måde at køre på.
    Jeg vil ikke gøre mig hellig. Kører jo heller ikke 70 km/t på landevejen i lastbil, men nok nærmere 80-85 km/t . Kører ikke grisebil, men brødbil.
    Måske har jeg kørt for hurtigt, til at kunne overhale... Sorry!
    Der skal jo kun een morgentræt billist til , så havde det været en skæbnesvanger manøvre at lave.

• #6   1. jul 2014 Problemet er jo i bund og grund at lastbiltossen køre for hurtigt på landevejen.. Og derfor ser mcisten ingen grund til at overhale.. Men når det sande truckerjeg så bliver åbenlyst ved en utrolig langsom manøvre gennem et helleanlæg med fint udsyn, Så tænker manden bag hjelmen " gu fanden om jeg skal fjumre efter ham gennem et utal af små flækker" og vupti så er han udenom.... smiley

Jeg køre ofte på motortrafik vejen mellem skødstrup og tirstrup. her er der indlagt forløb med 2 spor for at lette overhaling.. Men sjovt nok så alle de idioter der kun vil køre 80 når der er et spor, de vil gerne køre 100 når der er to spor .......Lastbiler inkl... det er mig ubegribeligt smiley

• #8   1. jul 2014 En uopmærksom bilist..
    Nu kræver det to til tango...
    Venstre om helleanlæg.. det gør man da altid i England....

• #9   1. jul 2014 #6
    Brian S.
    Ingen danske lastbiler kører 100 km/t.
    dette er et faktum.
    de er plombet til max 90 km/t,hvilket sikkert svarer til 100-110 på et mc speedometer.
    Det lyder lidt som at de fleste synes,at det er ok at tage den venstre om et helleanlæg i byzoner,og at jeg og lastbilchauffører generalt bare gør det surt at køre mc.
    Så når en motorcyklist bliver slået ihjel,så er det altid billistens(de andres skyld?)
    Just thinking.

• #10   1. jul 2014 Netop Brians observation omkring forskellig hastighed gør jeg mig altså også tit. Biler ligger og kører under fartgrænsen når der er én bane og når man så har mulighed for at overhale - vupti! så kører de pludselig 10-20 kilometer hurtigere. Det er pisse irriterende! Jeg kan godt forstå at motorcyklisten bliver utålmodig - men at overhale venstre om et helleanlæg er absolut No-go i min verden. Så hellere vride øret på dyret uden for byzonen og bryde hastighedsgrænsen markant mens der er godt udsyn...

• #11   1. jul 2014 #10
    Flex,du har en pointe!
    Netop det er jo fordelen ved at køre mc. Hvis man ellers magter at køre så stærkt smiley
    Nå,men f**k det. Jeg fik luft.
    Dybest set kan jeg jo være ligeglad med mine med-bikere.
    Jeg håber bare,at han læser dette,og måske handler lidt anderledes næste gang han påtænker at lave sådan en overhaling.

• #12   1. jul 2014 Det må man ikke uanset hvad - så er den vist ikke længere!

• #14   1. jul 2014 Helt enig. Men når man i trafikken ikke må overhale venstre om helleanlæg er den ikke længere. Gør man det en gang og vi via diskussioner kan mærke flere folk finder det okay - så sker det oftere = størrer risiko. Please dont go there :).

• #16   1. jul 2014 nu er du ikke den eneste erhvervschauffør herinde. smiley men ja, det handler generelt om at bare trække på skulderne og være ligeglad. de sidste par år har jeg kørt bybus og jeg har efterhånden nået dertil at folk sgu kan te sig som de vil i trafikken så længe der bare ikke er nogen umiddelbar farer for mig eller andre uskyldige. det bliver man nødt til, ellers holder man sgu ikke ret længe som chauffør i tæt bytrafik dag ud og dag ind med alt det lort folk laver. smiley

jeg har også prøvet nøjagtig samme situation som dig, hvor det dog bare i stedet for en MC var en politi bil uden udrykning som tog den forkert rundt om et helle anlæg for at komme forbi min bus. nuvel jeg aner ikke om det kunne være en lige pludselig lydløs udrykning? men bagved bussen gad han i hvert fald ikke at være. smiley

• #18   1. jul 2014 J R:

det ved jeg. smiley også derfor jeg skriver det på den måde. men det så sgu lidt sjovt ud at der sådan lige pludselig kommer en politibil forkert rundt om en helle fordi min store grimme dumme bus sætter farten ned for at komme rigtig rundt om hellen. smiley

• #20   1. jul 2014 Jeg forstår dig fuldt ud john. Jeg har også set mange underlige overhalinger når man kommer kørende i sit elefanttog. Venstre rundt i en rundkørsel, overhaling på spærreflade, sågar en der tog venstresvingsbanen i et lyskryds, over i modkørendes venstresvingsbane venstre om midterrabatten og tilbage i højre side af vejen. Men ja, man bliver lidt forundret når man ser dette. jeg er også blevet overhalet af adskillige politibiler om natten, de siger intet til at man tonser afsted med 88km/t

• #21   1. jul 2014 Jeg husker første år jeg kørte lastbil, det må have været i 1998, ca. der opfordrede vores fagforening til at vi overholdte fartgrænsen på 70km/t i uge 42.
    Det resulterede i en fordobling af ulykker og dødsfald pga. hasarderet kørsel.

Et par år efter blev fartgrænsen sat op til 80km/t på motorvejen.

ok, der kører stadig mange skrammelkasser af lastbiler rundt, nogle har endda stadig tromlebremser på forakslen.

Men de nyere hvor der er skiver og ABS på alle aksler, de kan bremse, sådan at man synes at 70km/t på landevej er lidt oldnordisk.

• #22   1. jul 2014 Hvorfor har folk så travlt med "motorcyklisternes ry" ?, det rager da mig om folk syntes vi er en flok hjælpsomme guttermænd, eller vi bare er nogle røvhuller der altid kører for hurtigt.
    det eneste der har betydning er vel hvad ens omgangskreds syntes om en, hvad en tilfældig person syntes, kan man da ikke bruge til noget ?

• #23   1. jul 2014 Tja jeg blev da overhalet indenom af en spade på en chopper med sine kæreste bagpå 100m før vi var ude af byen, fordi jeg lå og kørte 50kmt, og der startede 60kmt zonen så...

• #24   1. jul 2014 Jeg havde en sjov oplevelse igår i forbindelse med en overhaling.

Kæresten og jeg kører hjem fra jylland til kbh, på vej over storebæltsbroen ser vi en civilbil, (mondeo med sorte ruder) lige bag den, kører en udlejningsbil fra Hertz med to store mænd i, begge med headsets, jeg er slet ikke i tvivl om at der i begge biler er betjente, vi lægger os ind bagved golfen, og sidder og snakker lidt om at det ser lidt sjovt ud, at politiet kører udlejningsbil, og bliver hurtigt enige om at der sikkert er en overflytning af en indsat de har gang i.
    Der kommer så en ung dame i en Volvo som kører lidt hurtigere end de andre biler, hun trækker ud for at overhale, men i samme øjeblik hun kommer op på siden af mondoen, starter han de små (blå) diodeblink han har på siden og under bagklappen, så hun sætter farten ned og lægger sig ind bagved igen, på vej op af højbroen sænker de farten til 105-108 km/t og jeg tænker skide vær med det, jeg lægger mig ud og trækker stille og roligt forbi med 115 eller lidt mere, det resulterer i at golfen med de to unge mænd, lægger sig helt op bag mig, med max 2 meters afstand, da jeg trækker ind i inderbanen igen, kører de op på siden af mig, viser deres id skilte, og med hænderne signalerer at jeg skal sætte farten ned, jeg sænker så farten med hele 5 km/t så jeg igen kører 110, hvorefter de sænker farten så meget at de igen kan komme ind bagved Mondeoen.

Er der nogen der ved om det ved lov er blevet forbudt at overhale politiet smiley
    eller havde de mon en dårlig dag.

• #25   1. jul 2014 danske strissere er simpelthen så fucking pernittengryn og naziagtige

• #26   1. jul 2014 De har nok bare haft en dårlig dag. Jeg har tit overhalet politibiler med både 115 og 120 kilometer i timen uden at de har gjort antegn til noget som helst. Hvis de selv kører "for langsomt", så må de da bare acceptere at blive overhalet.. klaphatte.

• #28   2. jul 2014 Jeg vil nu mene at den pap hat der overhalede mig på motorvejen forleden dag burde have en kraftig opsang. Ligger på E45 fra Århus og på vej sydover. Fredag eftermiddag i tæt trafik. Masser af last biler med CA 90 i indersporet og øvrig trafik med CA 110 i ydersporet. Der kommer så en brian racer røv, som tilsyneladende har travlt. For han vælger så at over hale venstre om mig. Det vil sige venstre om en bil der ligger i det venstre spor. Havde han kørt lige længere ud havde han nappet græsset. Og selvom trafikken er meget tæt, vælger han så at over hale skiftevis ud over venstre spor og,mellem højre og venstre. Det er fair nok at "lane splitte" men fanme ikke med 110 synes jeg. Nå men jeg er,nok også blevet en gammel sur når efter jeg har solgt min mc...

• #29   3. jul 2014 28
    Jeg troede der var tale om en bilist indtil jeg læste dig skrive lanesplitting er ok bare ikke med 110.

Hvis han var i bil reagerer du meget civiliseret, var han på mc kan jeg ikke se problemet. Ikke så længe den indbyrdes hastighedsforskel var under 25%
    Men skal ikke udelukke jeg ville se med andre øjne på det hvis jeg fik syn for sagen smiley

• #30   4. jul 2014 # 28 I .de laver billisterne det på autobahn, at man i ydresporet trækker ind til højre, stadig i ydresporet, og så forventer de at cykler bare trækker udenom smiley
    Det er spændende med 150+ kmt smiley

• #31   4. jul 2014 Synes bare det var lidt vildt da han kom forbi på venstre side med temmelig meget mere fart end mig. Overhaler i selv,biler i ydersporet, således at i kører på rumle striberne meget tæt på græsset? Som bilist regner man da bestemt ikke med det lige dr der der kommer en blæsende forbi.

• #32   4. jul 2014 ^^ det er faktisk meget sigende om trafikken herhjemme!

i DK kører folk relativt pænt, men majoriteten af folk er temmelig uopmærksomme. folk kører rundt i deres egen lille boble.
    fx i sydeuropa, og nordafrika for dem som har været der, så kører folk meget mere bisset, og bølle-kørsel. men til gengæld er folk SUPER opmærksomme i trafikken, så det glider og fungere på en helt anden måde end fx DK hvor det tit går fuldstændig i stå. smiley

Kommentér på:
Overhale venstre om helleanlæg

Annonce