Overhale venstre om helleanlæg {{forumTopicSubject}}
Scenarie er som følger: kører i lastbil her til morgen kl 0545 fra Gjesing i retning mod Odder. Har godt set Brian racerrøv på hans uha så sporty og vilde mc med oplagte potter ligge og lure på at overhale mig. Når så efter 7 km til en lille flække (Fillerup), hvor jeg lige skal ha smidt lastbilen gennem chikane og bremser derfor ned på 45 km/t. ( Undskyld, Brian ræserrøv) og fandeme om ikke kære Brian derefter vælger at overhale mig venstre om helleanlæg( stadig i byzone) .
Håber at du nåede godt frem. Du vandt lige 10 sekunder ved det stunt. Bravo!
Du er den slags motorcyklist, som mange får deres fordomme om mororcyklister fra.
Ja, sølvfarvet hjelm og taske på ryggen, elendig svingreknik og for få hypper i motoren eller bange for at klikke et par trin ned og overhale korrekt. .
jun 2007
MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
okt 2006
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 17 Svar: 221
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 383
Jeg vil ikke gøre mig hellig. Kører jo heller ikke 70 km/t på landevejen i lastbil, men nok nærmere 80-85 km/t . Kører ikke grisebil, men brødbil.
Måske har jeg kørt for hurtigt, til at kunne overhale... Sorry!
Der skal jo kun een morgentræt billist til , så havde det været en skæbnesvanger manøvre at lave.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.017
Jeg køre ofte på motortrafik vejen mellem skødstrup og tirstrup. her er der indlagt forløb med 2 spor for at lette overhaling.. Men sjovt nok så alle de idioter der kun vil køre 80 når der er et spor, de vil gerne køre 100 når der er to spor .......Lastbiler inkl... det er mig ubegribeligt
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.046
Nu kræver det to til tango...
Venstre om helleanlæg.. det gør man da altid i England....
feb 2011
Brian S.
Ingen danske lastbiler kører 100 km/t.
dette er et faktum.
de er plombet til max 90 km/t,hvilket sikkert svarer til 100-110 på et mc speedometer.
Det lyder lidt som at de fleste synes,at det er ok at tage den venstre om et helleanlæg i byzoner,og at jeg og lastbilchauffører generalt bare gør det surt at køre mc.
Så når en motorcyklist bliver slået ihjel,så er det altid billistens(de andres skyld?)
Just thinking.
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.423
feb 2011
Flex,du har en pointe!
Netop det er jo fordelen ved at køre mc. Hvis man ellers magter at køre så stærkt
Nå,men f**k det. Jeg fik luft.
Dybest set kan jeg jo være ligeglad med mine med-bikere.
Jeg håber bare,at han læser dette,og måske handler lidt anderledes næste gang han påtænker at lave sådan en overhaling.
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
apr 2014
Følger: 29 Følgere: 44 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 145
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 240
jeg har også prøvet nøjagtig samme situation som dig, hvor det dog bare i stedet for en MC var en politi bil uden udrykning som tog den forkert rundt om et helle anlæg for at komme forbi min bus. nuvel jeg aner ikke om det kunne være en lige pludselig lydløs udrykning? men bagved bussen gad han i hvert fald ikke at være.
okt 2008
det ved jeg.
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 765
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 765
Det resulterede i en fordobling af ulykker og dødsfald pga. hasarderet kørsel.
Et par år efter blev fartgrænsen sat op til 80km/t på motorvejen.
ok, der kører stadig mange skrammelkasser af lastbiler rundt, nogle har endda stadig tromlebremser på forakslen.
Men de nyere hvor der er skiver og ABS på alle aksler, de kan bremse, sådan at man synes at 70km/t på landevej er lidt oldnordisk.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.771
det eneste der har betydning er vel hvad ens omgangskreds syntes om en, hvad en tilfældig person syntes, kan man da ikke bruge til noget ?
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
okt 2013
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 67
Kæresten og jeg kører hjem fra jylland til kbh, på vej over storebæltsbroen ser vi en civilbil, (mondeo med sorte ruder) lige bag den, kører en udlejningsbil fra Hertz med to store mænd i, begge med headsets, jeg er slet ikke i tvivl om at der i begge biler er betjente, vi lægger os ind bagved golfen, og sidder og snakker lidt om at det ser lidt sjovt ud, at politiet kører udlejningsbil, og bliver hurtigt enige om at der sikkert er en overflytning af en indsat de har gang i.
Der kommer så en ung dame i en Volvo som kører lidt hurtigere end de andre biler, hun trækker ud for at overhale, men i samme øjeblik hun kommer op på siden af mondoen, starter han de små (blå) diodeblink han har på siden og under bagklappen, så hun sætter farten ned og lægger sig ind bagved igen, på vej op af højbroen sænker de farten til 105-108 km/t og jeg tænker skide vær med det, jeg lægger mig ud og trækker stille og roligt forbi med 115 eller lidt mere, det resulterer i at golfen med de to unge mænd, lægger sig helt op bag mig, med max 2 meters afstand, da jeg trækker ind i inderbanen igen, kører de op på siden af mig, viser deres id skilte, og med hænderne signalerer at jeg skal sætte farten ned, jeg sænker så farten med hele 5 km/t så jeg igen kører 110, hvorefter de sænker farten så meget at de igen kan komme ind bagved Mondeoen.
Er der nogen der ved om det ved lov er blevet forbudt at overhale politiet
eller havde de mon en dårlig dag.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 777
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.423
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 67 Svar: 580
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.046
Jeg troede der var tale om en bilist indtil jeg læste dig skrive lanesplitting er ok bare ikke med 110.
Hvis han var i bil reagerer du meget civiliseret, var han på mc kan jeg ikke se problemet. Ikke så længe den indbyrdes hastighedsforskel var under 25%
Men skal ikke udelukke jeg ville se med andre øjne på det hvis jeg fik syn for sagen
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Det er spændende med 150+ kmt
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 67 Svar: 580
okt 2008
i DK kører folk relativt pænt, men majoriteten af folk er temmelig uopmærksomme. folk kører rundt i deres egen lille boble.
fx i sydeuropa, og nordafrika for dem som har været der, så kører folk meget mere bisset, og bølle-kørsel. men til gengæld er folk SUPER opmærksomme i trafikken, så det glider og fungere på en helt anden måde end fx DK hvor det tit går fuldstændig i stå.
Overhale venstre om helleanlæg