{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Erik (Vestegnen)
Erik (Vestegnen)
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 219

Sikkerheds prioritering, hvordan... {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Læs nu først!

HVIS man nu siger sikkerhed i flere niveauer:
1 Hoved
2 Krop
3 Arme
4 Ben

Kører I så med samme niveau på alle 4 eller?

Mit eget:
1 100% (Schubert hjelm)
2 100% (brynje, m bryst, arm, skulder & ryg)
3 100% (brynje+handsker)
4 75 % (kevlar jeans, dainese støvler)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikkerheds prioritering, hvordan...
  • #1   11. jul 2014 Kører nok ca.:
    1. 100% (AGV Horizon)
    2. 70% (Dainese-jakke med skulder- og albuebeskyttelse + rygskjold)
    3. 100% (jakke + handsker)
    4. 0% (normale jeans og sko)

Går dog og planlægger at opgradere fodtøjet til sådan et par her: http://www.motoin.de/images/product_images/original_images/held-paddock-schnuerschuh-5524_0.jpg - eller noget lignende.

• #2   11. jul 2014 Den vigtigste sikkerhed er din egen evne til at afkode trafikken og håndtere din mc...... Derefter kommer udstyr....

• #3   11. jul 2014 100% til alle 4, dog vil jeg prøve et par kevlar jeans ved lejlighed.

Enig med Kezyer, ihvertfald delvis, ja sikkerheden, overblikket at håndtere sin MC - men det korrekte udstyr fra start kan jo være det som evt redder en fra en ulykke. Fordi uvanset hvor duktig du er til at håndtere din mc, kan der opstå hændelser som desværre ikke kan undgås, fordi andre mennesker køre med hovedet under armen, uopmærksom generelt, spiritus, eller anden påvirkning som nedsætter deres evner som førere uvanset køretøj.

Men det er jo min holdning.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #4   11. jul 2014 100% til alle 4 altid. Hvad andre gør, må de selv om. smiley

#1 - De beskytter kun marginalt bedre end basket støvler, så spar bare de penge...

• #5   11. jul 2014 Kører altid med hjelmen og for det meste med jakke, handsker og støvler. Bukser halter det med, især i varmen og det hænder også at jakken og handskerne bliver hjemme.

Har lige bestilt nogen Dakar handsker til det varme vejr.

• #6   11. jul 2014 AGATT

• #7   11. jul 2014 Læs:
    http://sportbike.natkd.com/road_rash.htm

Det er gratis at lære af andres fejl

• #9   11. jul 2014 Mht. kevlar jeans, der kan jeg huske at mange vrængede på næsen for nogle år tilbage. I dag viser flere tests, at de er mere modstandsdygtige, end læder. Så hvad skulle ulempen være ved at bruge kevlar jeans?
    Min tanke er at de måske sidder lidt løsere, sådan at CE beskyttelsen måske ikke sidder korrekt. (Men det gør de også i visse goretex bukser)
    Og så mangler mange kevlar jeans, muligheden for at kunne lynes sammen med jakken. Det kan dog nemt fikses.
    Kører selv altid med hjelm, jakke/rygskjold, handsker og støvler. Og så kevlarjeans.

Og som det er nævnt: Med åbne øjne. smiley

• #10   12. jul 2014 Man bliver nok ikke populær... Men jeg tror lidt, at alt det der ''sikkerheds'' snak er en smule opblæst.

Det som dit mc udstyr primært skal beskytte dig imod, er at glide hen af asfalten. noget udstyr er self. bedre end andet, men jeg vil mene at alt godkendt udstyr vil kunne klare sådan en tur.

Så kan man have nogle puder og skjolde i sit tøj, som måske tager det første af slaget, når man rammer jorden, men heller ikke meget mere end det.

...Men hvis du først rammer et skilt, træ, bil eller andre forhindringer på din vej, så er det næsten ligegyldigt hvad du har på. Du bliver knust indvendig!...også med rygskjold, brynjer, professionelle læder dragter osv.

For mig at se er hjelm og ordentlige støvler det vigtigste. Her efter jakke/handsker og bukser.

• #11   12. jul 2014 1. Hue hvis det er koldt, eller kun solbriller/klare briller til at beskytte øjnene mod vind.
    2. Afhængig af vejr og varme. Bar overkrop i godt vejr, læderjakke i koldere vejr.
    3. Se punkt nr. 2.
    4. Jeans, læderbukser, shorts, afhænger af vejret.

God tur! smiley

profilbillede
Kommentér på:
Sikkerheds prioritering, hvordan...

Annonce