{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Hvilken MC? {{forumTopicSubject}}

Jeg er i min søgen efter MC og har nu indskrænket mig selv.

GSF400Bandit - årg 1993- 27300 km - 20.000 kr. lækker potte og flot motorcykel. Dækkene har stadig 5 mm, kæde lige skiftet og olie med. Vindkåbe til forlygte medfølger

GS500E - årg 1998 - 46000 km - 10.000 kr. Ingen gejl og lir. Affarvet, men ellers god stand. og ikke ridser eller buler. Den er også iorden.

Det er første motorcykel, så Bandit skal drosles til 48 hk. Nogle plusser og minusser? Jeg vil gerne kunne køre længere ture og også i byer og på landevej.

Tænker også på reperationer. Jeg kan selv det meste, og er gode venner med google og forums som regel. Men reservedele koster jo stadig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken MC?
  • #2   17. jul 2014 GS500. Den er så alsidig som noget kan blive, og du kan få alle dele til den uden problemer.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #3   17. jul 2014 Jo flere ccm, jo mindre vil du blive frustreret over droslingen.

    Af de to - klart GS500.


  • #4   17. jul 2014 Markedet flyder med gs 500, så dermed er den også nemmere at finde dele til end baby banditten.. just in case smiley Desuden er desuden er prisen på gs'eren så langt nede at der stort set ikke vil være noget værditab.

  • #5   17. jul 2014 Banditten ser bare så mange gange federe ud. Og drosling er sølle 900. Den har kørt det halve.

    profilbillede
  • #6   17. jul 2014 Gs500 !!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #7   17. jul 2014 Det er dig der skal køre på den, så beslutningen er din i sidste ende.

    Jeg havde slet ikke valgt nogen af dem når en SV650 er nede i ca samme pris som GS'eren, men den diskussion er slut. smiley


  • #9   17. jul 2014 Økonomien siger gs.
    Men gsf er federe og vandkølet


  • #12   17. jul 2014 Jeg kan selv skifte både kæde og dæk. Gs har også dæk iorden, ved dog ikke med kæde.
    Jeg kan også bedst lide GSF. Den kan tales i 19000 er vi kommet frem til.
    Så det er 9000 ekstra, og folk nævner at en GSF 400, kan være svær at sælge, og er generelt negative over for den.
    Jeg kan dog ikke finde frem til om GSF400 er ligeså stærk motornæssigt, da jeg ikke finder særlig meget om den.

    Hvorfor er den ene bedre end den anden?


  • #14   18. jul 2014 Fordi jeg synes at 77000 og 93000 er mange km

  • #15   18. jul 2014 Jeg kender ikke rigtig til GSF´en så der kan jeg desværre ikke rigtig hjælpe.

    Jeg har der i mod snart rundet 80,000km på nakken af en GS og ja, den løber ikke væk med dig, men jeg syntes nu den trækker rigtig fint, når man tænker på at den kun har 47-52 HK og i det daglige har man jo ikke rigtig brug for at kunne køre over 200 smiley

    Hvis man skal se økonomisk på det så er GS´en en forholdsvis billig cykel at holde kørende.

    Hvis man passer den med olieservice osv, har man næsten en evighedsmaskine, det er klart at den kan gå i stykker som alt andet, men der er så mange af dem at man næsten altid kan finde delene brugte eller billig på E-Bay.

    Hvis man gerne selv vil lave service og reparationer er den også en god maskine at starte med, da alt på den er simpel og nemt, selv for en der ikke er så erfaren.


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #16   18. jul 2014 Jeg tog til enhver tid en bandit, meget mere spændende maskine.

  • #17   18. jul 2014 Jeg har ikke prøvet nogle af maskinerne. Rent udseendsmæssigt, så er de begge rimelig hæslige efter min mening.

    Motormæssigt så giver GS'eren mere mening. Ja det er flot at GSF'eren er vandkølet, har 16 ventiler, 4 cylindere osv osv. Den er noget mere high-tech end GS'eren, men det er jo også problemet. Hvorfor er det en god ting at presse flere hk ud af en mindre motor? Det betyder større belastning af delen = mindre slid.
    Der er flere dele der kan gå i stykker. Det betyder også at den er mere kompliceret at rode med. Hvis man selv roder med det, så betyder det at det tager længere tid at lave. Hvis man lader en mekaniker gøre det, så betyder det at prisen bliver noget dyrere.
    Alene vandkølingen i GSF'eren giver et ekstra trin at gå igennem. Og er vandkøling bedre? Naturligvis, men hvis luftkøling på en given motor er tilstrækkelig køling, så er vandkøling pointless.

    Så er der alt det med billigere reservedele, som alle de andre har skrevet.

    Så ja GSF'eren er mere funky og mere high-tech. Men udover at man kan lave en powerpoint præsentation og blære sig med de punkter, og så det fact at den muligvis kører bedre, så er der bare intet objektivt der taler for GSF'eren.

    GS'eren rygtes som en bundsolid maskine. Måske ikke den mest interessante maskine, men nok en af de modeller som bliver en rigtig klassiker om 30 år, fordi den er en så solid maskine. GSF'eren er bare en børneversion af de store række 4 maskiner. Den vil nok gå i glemmebogen rimelig hurtigt ligesom så mange andre modeller.


    Men som de andre siger, så er alt ovenstående fuldstændig ligegyldigt, hvis du prøvekører begge maskiner og du bare falder pladask for GSF'eren smiley


  • #19   18. jul 2014 Prøv dem, så slår hjernen fra alligevel smiley

    det er gode maskiner der nævnes så du bliver ikke ked af nogen af dem.


  • #20   18. jul 2014 Jeg synes det er lidt tøset/scootergalleri agtigt at du snakker pris med sælger inden du ved om du vil købe til en given pris.... Køber du en anden har du spildt sælgers tid. smiley

    Beslut dig for hvad du vil. og gå så i kødet på sælger smiley


  • #21   18. jul 2014 # 14-->

    Mange km? Jeg tror da ikke du skal regne med den 400 du har kig på rent faktisk kun har kørt 27000 km. Mon ikke der skal stå et 1-tal foran..?
    27000 km 21 år er 1285 km om året i gennemsnit.
    127000 på 21 år er 6047 km om året i gennemsnit - noget mere sansynligt.

    Jeg gad ikke bruge tid på en 400 når du kan få en 600 for samme pris. Glem km-tallet og kig på standen.


  • #23   18. jul 2014 Selvfølgelig er der også nogle der passer, men i dette tilfælde tror jeg det altså ikke.

Kommentér på:
Hvilken MC?

Annonce