{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Hornet eller firestorm? {{forumTopicSubject}}

Ja smag er forskellig om man er til v2 eller række 4 er også forskellig det e eg.
Men mit spørgsmål her er lidt mere konkret:)
Jeg har fundet to specifikke motorcykler som jeg vakler imellem, begge tiltaler mig helt vildt meget men de står ret langt væk så det er ikke nogen jeg bare lige køre ud og prøver.
Det drejer sig om disse to:
http://m.dba.dk/honda-cb600-hornet-599-ccm/id-1008296851/

http://m.dba.dk/honda-vtr-1000-firestorm/id-1008871481/

Fordel ved hornet er helt sikkert alt det udstyr, få km, lav vægt, og ser ud som om den står som ny!
Eneste minus er at jeg går langt ned i kubik.

Firestorm plusser er: 1000kubik v2 tiltaler mig helt vildt, den ser ud som om den er holdt flot, lyd lyd og atter lyd! Har hørt den skulle køre fantastisk også som sportsmaskine.
Minus: rimelig mange kørte km, højt benzin forbrug.

Jeg kommer til både at bruge den lidt til og fra arbejde (30 km landevej hver vej) og ellers skal den bruges til hygge tur med vennerne plus nogle sjove sving dage! Alfa og omega er om den kan køre med drenge uden at blive hægtet af i svingene, her tænker jeg på hvordan affjedringen er på modellerne?

Kom gerne med inspiration og råd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hornet eller firestorm?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #1   18. jul 2014 Det er ikke et spørgsmål om maskinen kan, men om du kan følge med i svingene.

    Prøvekør begge og dan dig din egen mening.


  • #2   18. jul 2014 Jeg ville helt klart kigge efter en Suzuki gsr 600 istedet for hornet hvis det er den type mc du vælger smiley de er nede i samme pris. Men med bedre stel, indsprøjtning og standard med ekstra udstyr

  • #3   18. jul 2014 Haha det er da Jimmi gamle Firestorm. 67.000 er altså ikke rimelig mange km smiley Skriv evt til Jimmi på min venneliste, han kan sikkert fortælle lidt om den smiley

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #4   18. jul 2014 #2 hvad baserer du dine udtalelser på?
    desuden er det gsr600 der skaller malingen af på motoren,


  • #5   18. jul 2014 Sajmon: ja det ved jeg godt:) men hvis affjedringen er totalt slasket så duer det jo ikke rigtig:)

    Gsr 600 er for dyre synes jeg?

    Jeg prøver at skrive til ham Jimmi:)


  • #6   18. jul 2014 Jeg har haft en vtr og det var sgu en tørstig dreng med en meget lille tank, tror jeg kunne køre ca 170km inden den begyndte at lyse:)
    Men den kører fantastisk


  • #7   18. jul 2014 Der har været et par stykker til 43-44 tusinde for ik så længe siden og alt andet er jo vel bare forhandlings tak tik.

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #8   18. jul 2014 gsr600 er også en generation nyere, den skal sammenlignes med den nye hornet fra 07 og frem.

  • #10   19. jul 2014 Mathias jeg har en kammi der har en Firestorm fra 03 mener jeg. Tror nok han vil sælge ?? Syd for Århus. Sagde jeg kunne få den for 39 kg

  • #11   19. jul 2014 Jeg tog udgangs punkt i de priser han har fundet hornet til

  • #12   19. jul 2014 Det skal lige siges at den hornet har jeg forhandlet en del ned så de begge ender på ca 35.000:)
    Michael R: 39000 er alt for meget for budgettet desværre specielt hvis jeg også skal køre til Jylland og hente den:)
    Men jeg tænker bare om firestormen er bedre til daglig transport med de ekstra kubik og størrelse?


  • #13   19. jul 2014 Man kan aldrig få ccm nok !! Bare min holdning Jeg kan lige prøve at fange ham senere og høre om han vil sælge og evt en mindste pris !!
    Syntes bare den lyder billig i den årg. Det er jo med oplagte udst. bla


  • #14   19. jul 2014 Michael: ja det er Heller ikke fordi jeg nødvendigvis syntes den er dyr. Bare mere end jeg har.

  • #15   19. jul 2014 Hvis du syntes en Gsr er for dyr fatter jeg ikke du ikke syntes 35 er for meget for en gl hornet! Til 35 ville jeg købe en fz6 den er klasser bedre en gl hornet på alle områder pånær bundtræk.

  • #16   19. jul 2014 Mon ikke Hornetten er den cykel du nemmest ved at hænge på i svingene med - den er i hvert fald styrevillig!

  • #17   19. jul 2014 Per en Gsr skal ikke samlignes med en ny model hornet da den brugt næsten koster det dobbelte af hvad en Gsr koster!
    Har desuden aldrig haft problemer med malingen der skaller af på dem jeg har haft.


  • #18   19. jul 2014 Jeg er super glad for min Hornet... Den kører simpelthen upåklagelig, og den har fint overskud med kræfter skønt det er en 600ccm.. Jeg er lige kommet hjem fra ferie på rykker af den, med passager og fuld oppakning.. Her er den også helt fantastisk... Vi har ligget på mange snoede veje og der er den virkelig styrevillig i svingende, har kørt med en Zx6r og en XT 500 og der er ingen tvivl om at den ligger bedst i svingende... Jeg har aldrig fortrudt mit valg, jeg kikkede også på GSR 600, den havde jeg nemlig kørt på til manøvrebane.. Men jeg synes Horneten køre lige så godt.. Den er godtnok lidt mere oldschool.. Men det synes jeg ikke gør det store.. smiley jeg tror du ville være tilfreds nok med den..

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #19   19. jul 2014 #17 det er jo bare fordi folk ved hvad suzuki er værd smiley men køreegenskaber, motor, stel osv, skal jo sammenlignes med en moderne hornet, det er klart en nyere gsr er bedre end en gammel hornet.

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #20   19. jul 2014 så kan man få en ny gsr til samme pris som en gammel hornet, så tog jeg også klart gsren.

    Men det skal ikke være en hemmelighed, jeg købte den nye hornet :=)


Kommentér på:
Hornet eller firestorm?

Annonce