{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

honda mtx125r offroader spørgsmål:) {{forumTopicSubject}}

for noget tid siden brændte min gamle crosser stemplet af.. har fået skilt det hele ad .. når den engang er samlet færdig sku jeg gerne finde årsagen til hvad der gik galt.. men nogle måde at finde ud af det på.. havde kørt 5 km med en knækkede udstødning 2 dage inden og dagen efter 3km med lys i olie lampen.. men dem jeg har snakkede med mener ikke det sku være nok til at ku gøre det.. den røg først ca 70 km efter de 2 ting der.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  honda mtx125r offroader spørgsmål:)
  • #1   20. jul 2014 hvordan så stemplet ud .. var det meget hvidt, og som om der var en masse alu støv omkring det ?

• #2   20. jul 2014 sys var meget hvidt og ja har måtte skille alt ad fordi det var kommet ned i resten af motoren.. har kun haft kørt ca 500 km på den men virker ikke til der noget af det der nogen sinde har været skilt

profilbillede
  • #3   20. jul 2014 den har været møj møj varm ... tjek om olieblander/pumpe virker .. tjek om du har den korrekte dysse I, og om din tændning står korrekt ... og vær sikker på at dit plejlleje ikke har taget skade ...

• #4   20. jul 2014 det bare typisk mig og være så uheldig nu den kørt i 25 år og bum.. motoren kørte i hvertfald ubeklageligt inden af sådan en..og har ikke kørt mere end max 2 min med motoren har været for varm glor stort set altid på den måler.. som sagt aner jeg meget lidt om motore.. hvis du sku gide og lave noget hurtigt guide til hvordan man evt lige tjekker olie blander er du meget velkommen:)

• #5   20. jul 2014 Det ligner et tegn på oliemangel (havde engang en 2-takter der lavede samme nummer) som nævnt er det nok fordi din oliepumpe ikke virker. Du kan med fordel frakoble pumpen og blande 2-4% olie i benzinen når du tanker. Så er du sikker på den får det olie du skal have. Husk og læs dig frem til hvor meget din model skal have, da det kan variere lidt.

• #6   20. jul 2014 okay tak:) det bare uheldigt det lige jeg får den efter så mange år

• #7   20. jul 2014 Jeg har også sådan en 125 MTX stående... Det første jeg gjorde var at fjerne oliepumpen og selv blande...Netop af frygt for det der er sket med din...

• Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Svar: 79
    #8   20. jul 2014 Aaaah ja, det var tider da alle mine penge gik til MTX´en smiley
    Utæthed i indsugnings-gummi-studsen, og så brændte der hul i stempel. Jeg havde værksted at at lave det for 8000kr, for det var nyt stempel + cylinder. Så kørte den igen, dog kun ca 1000-1500km, så satte den sig igen. Denne gang "måtte det være et fragment fra da den brændte stemplet, som nu havde sat sig i et leje (krumtap eller plejlstang)" og værksted gættede på at det ville koste mig ca 8000kr. Så købte jeg en scooter smiley

• #9   20. jul 2014 Benjamin.. Du er blevet taget i r....
    8000,- for et sat stempel.. Det koster det at få renoveret hele maskinen...

Det er en udemærket maskine der holder som man kan forvente en 2takt på 125ccm.

• #10   20. jul 2014 Ja henrik det siger alle 2takst nørder:).. Tænkte bare hvis systemet havde fungerede så mange år burde det gå..var jo noget lettere end at blande selv

• #11   20. jul 2014 Vil sige for lidt benz. Kan godt være pga din udstøning. Men skammel den og få den målt

• Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Svar: 79
    #12   20. jul 2014 #9 helt sikkert. Og jeg har også gået en stor bue udenom det værksted lige siden smiley

• #13   20. jul 2014 mager blanding og for langt imellem elektroderne eller manglende elektrode på tændrøret og fejlindstillet tænding , så bliver den både varm og forbrændingen sker som en ilt/gasbrænder direkte ovenpå stemplet

• #14   20. jul 2014 omkring din lejlstand/leje .. Du kan se need hvor din plejlstang sidder omkring krumtappen ,, der er en revne I stangen, hvor du kan se plejlstangslejet .. du tager en lille skruetrækker, og skubber lejet forsigtigt rundt mens du lyser med en lille lygte .. det må IKKe ha´nogen form for ridser, blå farve eller noget .. også kan du se om lejeringen som holder rullerne adskildt er intakte .. hvis noget af det er smadret, skal du ha´en ny plejlstang ..

Hvis det har været et problem med olieblandning/smøring er det meget sjældent at det leje IKKE goså har taget skade .. pris for en ny plejlstand monteret på krumtappen er somregel omkring 2000kr. ET komplet pakningssæt et ca 5-600kr, 2 krumtapslejer nok 5-600kr, og et par Nye simmerringe.. og så skal du selvfølgelig ha tjekket cylinder ( den skal nok hones eller bores, så alt passer til det Nye stempel ...

Det er ikke for at male fanden på væggen, men jeg ville ALDRIG ALDRIG bare sætte et nyt stempel på en 2- T´er som har smadret et stempel .. der er 90% chance for at der ligger et lille stykke et eller andet, need I krumtapshuset, som fiser op og ødelægger det hele een gang til ..

arbejdsløn .. : tjaa, hvis du ellers gør motoren ren, selv tager den ud af stellet så er prisen normalt omkring 2500kr I arbejdsløn .. ca.. og så kommer reservedele som jeg nævnte tidligere .. hvis et alm. MC værsted siger til dig at det er dyere, så kontakt et motocross værksted, de er vandt til den slags, og hvis reservedelene er dér, kan den laved fra den ene dag til den anden ..

• #15   20. jul 2014 må lige lure på det en af dagene det hænger ikke rigtigt sammen og bruge omkring 6000 på sådan en maskine..

• #16   20. jul 2014 Nu skriver du ikke hvor du er fra. Er selv fra Sydfyn og vil da godt gi en hånd vis du er her fra området

• #17   20. jul 2014 er fra Vestsjælland er oprettede i dag så er ikke nået så langt:) men siger meget tak for folks hjælpsomhed med sådan et projekt:)

Kommentér på:
honda mtx125r offroader spørgsmål:)

Annonce