1.320 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

cs
cs
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

bilbatteri parallelt med mc-batteri over vinteren bilbatteri parallelt med mc-batteri over vinteren

Hej,

I forbindelse med at jeg er flyttet, har jeg ikke mulighed for 220v i garagen.
jeg skal derfor høre om nogen har erfaring med at have et bilbatteri koblet på cyklen parallelt med mc-batteriet, vinteren over?

Tanken var at have lynkoblinger så der er en ctek-hurtigkobling permanent monteret på cyklen og det samme på bilbatteriet.
En gang hver/hveranden måned, slæber man så bilbatteriet ind og lader det - mens cyklen står med mc batteriet i garagen..

Nogen der har prøvet det før?

/chris

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bilbatteri parallelt med mc-batteri over vinteren
  • #1   3. aug 2014 demonter mc batteriet og tag det med hjem

• #2   3. aug 2014 Men.. Hvorfor??
    Er det ikke nemmere bare at tage MC batteriet ind og lade det?

• #3   3. aug 2014 Er det ikke nemmere at tage batteriet af cyklen og sætte det til inde i huset...

Min har de sidste 2 år stået uden lader på vinteren over... Den kunne godt starte alligevel..

• cs
    cs Tilmeldt:
    jul 2014

#4   3. aug 2014 jo, men nu sidder der tracker på som jeg helst ikke ville fjerne strøm fra! Selvom den har en batteribackup, er der rart at der er lidt ekstra saft, hvis nu der er nogen der skulle finde på at lege..

• cs
    cs Tilmeldt:
    jul 2014

#6   3. aug 2014 Nicolai, hvis ikke jeg boede i lejlighed, havde den stået ved siden af sofaen hele året.. smiley

• #7   3. aug 2014 hmm.

jeg har engang hjulpet en ven,
    med at få hans HD op af hoved trappen og ind i hans lejlighed i Lyngby .
    hvor den skulle stå vinteren over .
    det gik fint .

smiley :)

mvh

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #8   3. aug 2014 Et lille MC batteri skal lades med lidt overspænding og det skal lades med lav strøm, så den rigtige lader er den eneste metode.

Men for medelst 300 kroner kan man købe en 12-220v inverter hos harald Nyborg, så hvis du smider den på bilbatteriet og laderen i stikket og på MC batteriet, giver det det resultat du leder efter - at MC batteriet bliver ladet korrekt.

Alle dem der påpeger det - i har ret. Det ER spild at konvertere op og derefter ned i spænding - men så løser man opgaven uden at ødelægge batteriet.

• cs
    cs Tilmeldt:
    jul 2014

#9   3. aug 2014 Busa, ja jeg skulle have venner som dig smiley - Eller; det har jeg - men de bor alt for langt væk!

Sajmon: Den havde jeg overvejet, men er tabet i inverteren ikke så stort, at det dræner bilbatteriet ret hurtigt?

• #10   3. aug 2014 Hvad med bare at have 2 MC batterier og så skifte dem en gang om måneden?

• Sajmon ™

#11   3. aug 2014 Udnyttelsesgraden er ca 80% i sådan en inverter, så medmindre batteriet er mindre end 40aH vil det virke fint.

Jeg havde også pillet MC batteriet af cyklen og ladet det op. smiley

Eller som Simon siger - have 2 MC batterier.

• cs
    cs Tilmeldt:
    jul 2014

#12   3. aug 2014 ja, det var også en mulighed - men nu havde jeg et bilbatteri stående, så tænkte jeg at være lidt kreativ.. men det er selvf. også tungere... smiley

• cs
    cs Tilmeldt:
    jul 2014

#13   3. aug 2014 Sajmon, Jeg tror faktisk at jeg har en inverter liggende, nu hvor jeg tænker mig om - batteriet kommer fra en dieselbmw, så det er af en ok størrelse smiley

jeg tror jeg går med din ide med inverteren - og hvis det skulle vise sig at den bliver drænet for hurtigt, vil jeg gå efter 2 mc-batterier.. smiley

Tak til alle for deres input smiley

• #14   3. aug 2014 dit mc batteri vl få et chock af det,, det holder måske til det de første 10-20 måske 50 gange med det har ikke godt af det,, køb en billig mc batter i og byt det ud en gange en mellem,, og måske et par klemmer af en art så du er fri for at skrue det på hver gang

• Sajmon ™

#15   3. aug 2014 Den behøver kun være på 80-100 watt. smiley

• cs
    cs Tilmeldt:
    jul 2014

#16   3. aug 2014 Det er sådan een her jeg tror jeg har liggende.. 300w er den nok ikke; men skulle være rigeligt smiley

http://www.harald-nyborg.dk/p6656/inverter-omformer-300w-12-220v

• #18   3. aug 2014 Jeg ville bare tage stelkablet af batteriet, så er der strøm på det igen til foråret, hvis der var strøm på det da den blev sat ind... mine erfaringer er at laderen kun er nødvendig hvis batteriet er koblet til.. Jeg plejer bare at tage stelkablet af, og så er der samme spænding på batteriet når cyklen skal ud af vinteriet, som der var da den blev sat ind..

• #20   3. aug 2014 sorry. Det nåede jeg ikk at læse smiley

• #21   3. aug 2014 Man kan få solceller til fornuftige penge. Så lader du hvergang solen er fremme

• #22   3. aug 2014 CS du ringer bare smiley jeg hjælper gerne med at få den op smiley

• #23   3. aug 2014 #22 .

hmm.

skal han have hjælp, med at få "den" op .
    så det måske lægen han skal gå til .

lol lol .

mvh

• #24   3. aug 2014 Hvis du har et vindue eller en væg mod syd så kan denne måske bruges.
    (link fjernet)
    og en (link fjernet)
    Virker fint ved mig.

• #25   3. aug 2014 Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke arrangere noget 220v i den garage.....

Kommentér på:
bilbatteri parallelt med mc-batteri over vinteren

Annonce