{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.124 visninger | Oprettet:

JoHa
JoHa
Tilmeldt:
4. aug 2005
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31

Nummerplade under sæde? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at ombygge min gamle Ducati SS.

Har hele tiden haft planer om at sætte nummerpladen nogenlunde "originalt" på bagenden.

Men drømmer nu stadig om tanken om at få den væk - under sædet.

Har søgt og søgt, og synes stadig ikke jeg har fået konkret svar.
Der er regler om at den skal være bag akslen, og krav om 30 grader vinklet nedad eller 15 grader vinklet opad.

Er der nogen der kan sige noget specifikt omkring lov om sådan en position? evt. hvis man rykker plader så langt tilbage (bag akslen) som muligt, og evt med lille beslag for at vinkle den?

HVIS man nu alligevel tager chancen og går efter design, hvad har det af konsekvenser?
Hvad er bøden? hvad kan de gøre?
Har folk der har samme montering problemer med at blive stoppet?
Jeg kører altid pænt smiley

Tak på forhånd, beklager den skæve forklaring og de mange spørgsmål!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nummerplade under sæde?
  • #1   3. aug 2014 Det må man IKKE, en nr plade må slet ikke være vinklet fremad..

  • #2   3. aug 2014 Det ville da også se dumt ud med sådan en kæmpe dansk plade derinde bagved, imo smiley

  • #3   3. aug 2014 Nok den mest sikre måde at få stiftet bekendskab men flest mulige betjente på kortest mulig tid.

  • #4   3. aug 2014 Jeg fik for ca. en måned siden 1000 kr i bøde for at have vinklet min nummerplade for meget.

    Så jeg tror at det er hvad du skal regne med når du bliver stoppet.

    Mvh


  • Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #5   3. aug 2014 Det er ret udbredt i usa at have den slags nummerplader, syntes selv det ser ret fedt ud (Det at fjerne nummerplade holderen).

    Kunne ikke finde nogen informationer omkring om det er lovligt i Danmark, udover nummerplader skal sidde bagpå cyklen og skal være i en 30 graders synsvinkel, målt fra toppen af nummerpladen, så umiddelbart lyder det ikke lovligt.

    Men hvis du vælger at gøre det, lyder bøden på 1000 kr
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2041796&vId=0

    RB § 74, stk. 1, § 100, stk. 3
    Kørsel med ulæselig/tildækket/bøjet nummerplade, prøveskilt, prøvemærke
    1.000


  • detervist i
    detervist i Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 20
    #6   3. aug 2014 Nummerpladen skal sidde i lodret eller næsten lodret plan fra lodret.
    Dette gælder hvis du flytter fra den typegodkendte plads.

    BEK nr 20 af 15/01/2013
    § 68. Med de undtagelser, der følger af stk. 2-4, skal et registreret køretøj føre to nummerplader. Den ene nummerplade monteres foran og den anden bag på køretøjet.
    Stk. 2. En registreret motorcykel, knallert eller påhængskøretøj skal kun føre én nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen må ikke monteres på siden af køretøjet.
    § 69. Nummerpladen monteres uden på køretøjet og således, at nummerpladen er synlig og let læselig foran eller bag køretøjet.
    Stk. 2. Nummerpladen monteres i en lodret eller næsten lodret stilling og i et plan, der er vinkelret på køretøjets længdeakse.

    Her kan I også se at Nummerpladen IKKE må sidde på siden af køretøjet.


  • #7   3. aug 2014 Desuden SKAL nummerpladen være det bagerste punkt på motorcyklen..

  • JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

    Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #8   3. aug 2014 Mange tak for alle svarene!!

    Lyder som om jeg må gå efter den sædvanlige kedelige løsning.

    Nu er jeg i det mindste sikker, og vil ikke overvej andre løsninger smiley
    må bare kæmpe for at gøre det pænt og lækkert.


  • #9   3. aug 2014 Ah resten er godt nok, men den med at nummerpladen skal være det bagerste punkt på cyklen er ret frit fortolket smiley

  • #10   3. aug 2014 hvis du gerne vil have en andeledes og fed måde at sætte pladen på så tjek ud hvordan de sidder på ducati diavel og mv agusta riviale! det syntes jeg er ser mega fedt ud!

Kommentér på:
Nummerplade under sæde?

Annonce