{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R6 forsikring
  • #1   9. aug 2006 regn med en lille 40 mand om året.. hehe

  • #2   9. aug 2006 2500kr ved GF men det kun ansvar... En af mine venner har lige købt en hel ny R6 og han gir 20.000kr for kasko ca..

  • #3   9. aug 2006 Jeg er 28 - har ikke engang fået mit kort endnu - jeg giver 6100 med fuld kasko og en selvrisiko på 2100.- (firmaaftaler er GULD værd..hehe)

    Men du kan garanteret ikke finde et selskab der vil forsikre den..:(, hvis de endelig vil kommer det som Nicholas til at koste rigtig mange penge.


  • #4   9. aug 2006 Morten: hvor var det du arbejdede henne? hehe

  • #5   9. aug 2006 Ansvar: en milliard....
    Kasko: endnu mere..........

    Har selv lige hørt på kasko på en gsx-r 750. det billigste var tryg med 12378 kr. om året (så kommer ulykke og "basis" fors. oven i....som er påkrævet for at have fors. hos dem) samlet om året 16350 kr.

    giver pt. 1900 for ansvar hos codan for en rf 600 r....

    er 25 også med 3 år skadefri kørsel på mc ( 5 år i bil)


  • #6   9. aug 2006 Tjaaa det er en hemmelighed smiley - men vi har en gruppeforsikring , som er vældig attraktiv :O)

  • #7   9. aug 2006 ja... 37000 kr fik jeg afvide sidste år, da jeg var 25.. og fik endda 15% pga mit arbejde.. kanon rabat ik... men da jeg fik min MC her i sommers var jeg heldigvis lige fyldt 26.

  • #8   9. aug 2006 Sorry - glem det.

    Henrik


  • #9   9. aug 2006 årh kom nu Morten M. sig det nu så jeg kan komme igang med at skrive en jobansøgning...........................

  • #10   9. aug 2006 ud og sælg noget narko!!!

  • #11   9. aug 2006 Køre helt uden forsikring på min R6, der er ikke nogen der vil forsikre den...

    Mvh. Rune ;p


  • #12   9. aug 2006 Okay smiley

    Tidligere, Ementor..vi hedder så TopNordic nu..ligger i Ballerup - den store sorte granit bygning, hvis det siger dig noget.

    Det er ikke kun på MC vi får syge rabatter, og så vores biler giver vi "næsten" intet for - så det er en rar ting.



  • #13   9. aug 2006 Michael.. du kan sende en ansøgning til nordisk wavin.. der får du nemlig rabatter i topdanmark.. og de 37000 var osse en rabat pris for mig. smiley men jeg har osse en lille bil skade for to år siden.. den var med til at trække den så højt op. og plus min 25 år før ferien.

  • #14   9. aug 2006 får også rabat via dmtc. men topdk vil alligevel ikke forsikre mig før jeg bliver 30 alligevel.......... smiley

  • #15   9. aug 2006 he he.. rimelig nedren... men tålmodighed er en god ting.. øh... osse selv om der er 5 år endnu.. smiley

  • #16   9. aug 2006 tja, der er åbenbart visse fordele ved at blive gammel....................... smiley

  • #17   9. aug 2006 Køb en ny R6*er hos en forhandler, og forsikre den igennem loyds "staves sikkert anderledes".. ring til en forhandler og få en pris på det.. jeg giver 7700 for min R1'er du skal finansere den igennem nordeabank før de vil tage den

  • #18   9. aug 2006 Kasper jeg står og skal til at købe helt præcis den samme model. Jeg er også 21 år. Men jeg har tilgengæld ingen år på MC. Kun 3 år med bilkørekort.

    Jeg har ringet rundt til forsikrings selskaber og det bedste bud var Tryg som kun ville forsikrer mig med ansvar ville have 7300 kr om året. Men GF var helt nede på 2400 kr for en ansvars forsikring hos dem. Så det er nok det bedste bud.

    Kasko i vores alder kan ikke betale sig, selvrisikoen vil ligge på aller mindst ca. 7000 kr. Og helt seriøst hvor galt skal man komme afsted på motorcykel for at ødelægge for over de 10.000 kr, før det overhoved kan betale sig med kasko. Hvis jeg faldt for over 10.000 kr så ville jeg bekymre mig mere om mit helbred end min motorcykel...

    Jeg synes ikke det er umuligt at købe en R6 i vores alder. GO FOR IT!!

    hAzE


  • #19   9. aug 2006 hazem... bare vent til du får dine første ridser.. så vil du allerede der se, hvor hurtig din 10000 kr´s løber godt ud...

  • #20   9. aug 2006 hazem A: var nede at ligge for et halvt års tid siden, der skete ikke noget med damen eller mig, men fik at vide hvis den skulle laves på værksted skulle jeg regne med min. 15000. og vi kørte ca. 40 i timen...... smiley så giver Bekir E ret, de 10. jern forsvinder hurtigt hvis man kvajer sig..............................

  • #21   9. aug 2006 mange tak folkens der kom en del flere råd ind forventet og desværre også en del forskellige, men ellers tak for hjælpen nu har jeg da en idé om hvad prisen ligger omkring..

  • #22   10. aug 2006 Tit kan det ikke betale sig med kasko for unge med dyre cykler. Er uheldet ude, kan de købe en cykel i tyskland uden afgift og bygge over på din smadrede - medmindre stellet er helt fucket.

  • #23   10. aug 2006 Firmaaftaler er altid en god ordning. Jeg fik lige 40 % rabat ud over de "obligatoriske" 20 % medarbejder rabat. Det er skønt, og så er der næsten ikke nogen grænse for hvad de vil forsikre.

  • #24   10. aug 2006 Rasmus: Hvad nu hvis din helt nye dyre cykel bliver stjålet? Vil du så også bare købe en i Tyskland uden afgift og sætte den over på det stel som lige er blevet stjålet? Hvis man køber en dyr cykel og ikke har råd til at skulle ud og købe en ny magen til, hvis den bliver stjålet, så vil jeg da næste sige at kasko er obligatorisk.

  • #25   10. aug 2006 Hazem, en parkeringsskade hvor cyklen falder fra støttebenet koster let over 10.000.

    Jeg har desuden kørt med ansvar alene på en MC til ca. 60.000 det kan godt give nogle urolige nætter selv om der er alarm på og den står låst fast.


  • #26   10. aug 2006 Denne problemstilling er ikke så relevant for en gammel ged som mig:-).

    Jeg mener nu nok, der er en del fornuft i Hazems synspunkt. Tag en cykel til 60000 kr. Regn f.eks. med afskrivning i dens værdi på 15% pr. år. Efter to år har den tabt værdi på 9000 + 7650 = 16650.

    Læg dertil forskellen i to års dyr kaskoforsikring ift. ansvar ca. 25000 pr. år. Vi regner herefter med en forskel på forsikringspriserne, forudsat man ikke har adgang til skumle firmaaftaler:

    Kig så på tallene:

    2 år med kasko ligger mindst 50000 kr højere end 2 år uden.

    Læg dertil at cyklen i eksemplet har tabt værdi fra 60000 til 43350! I de to år har man betalt en ekstrapris der er højere, end hvad cyklen er værd!

    Det kan også udlægges sådan, at hvis man får en skade efter f.eks. et års tid, koster det det samme at købe en tilsvarende cykel, som at kaskoforsikre. Så kan man nu reparere en del!!!

    Tilbage står så, at hvis cyklen skulle blive stjålet, skal det helst ikke ske inden for de første 13 mdr. Sker det derefter, bliver to års brug stadig ligeså dyrt eller billigere end to år med kasko, hvis man selv skal ud og købe tilsvarende cykel.

    Jeg ville ikke betænke mig et sekund på at køre med ansvar alene.

    Statistikkerne med de mange skader blandt unge mænd under 25, giver forsikringsselskaberne en undskyldning for at flå jer.

    Endelig forudsætter dette, at man kan financiere, uden der fra kildens side stilles krav om kaskoforsikring.


  • #27   10. aug 2006 ...... OG så er det ikke iberegnet omkostninger til selvrisiko!!!!!

  • #28   10. aug 2006 RuneCNR:

    ..også uden ansvar?????


  • #29   10. aug 2006 Knud J:

    Ja da! Der er ingen der vil forsikre den... Kører dog med farlig sport forsikring på mig selv.

    Mvh. Rune
    PS. Skynd dig hellere lige at tjek min R6 ud før du bliver alt for ophidset smiley


  • #30   21. aug 2006 hej..
    jeg er 21 og giver 17k for min nye R6er..


Kommentér på:
R6 forsikring

Annonce