{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotovogn ?
  • #1   8. aug 2014 Der er ikke nødvendigvis blitz på om dagen, så hvis ellers billedet overholder de gældende krav, så forvent en snarlig bøde

  • #2   8. aug 2014 Jeg har altid blevet blitzet når jeg har fået en bøde også om dagen. Det kan selvfølgelig være at de nye fotovogne er anderledes

  • #3   8. aug 2014 Som udgangspunkt vil jeg sige nej, du hører aldrig fra dem.

    Denne diskussion har været oppe en masse gange, og der er ofte blevet efterspurgt at nogen ligger et billede op af ATK fartbøden på en mc.
    Det er endnu aldrig sket, der er kun en masse udsagn om at der er nogen der har hørt fra deres søsters tidligere værelses-kammarat's onkels kusine at hun fik altså en ATK bøde på mc.

    Og det næste der kommer op i diskutionen er så at der er et forslag om at bøden sendes til ejeren.
    Og nej det er ikke implementeret endnu.
    se evt. (link fjernet)

    Citat:
    Når føreren er identificeret, sender politiet et bødeforelæg

    Du kan altid undlade at oplyse hvem fører er, og det har du også ret til.

    Citat 2:
    Du er dog som ejer (bruger) af køretøjet ikke forpligtet til at give oplysningen i følgende tilfælde:

    Hvis du selv har ført køretøjet
    Hvis du har overladt køretøjet til en person, der ikke lovligt kunne føre køretøjet, f.eks. hvis pågældende ikke havde gyldigt kørekort.

    Desuden er det forslag der foreligger kun gældende for hastigheds overskridelser der "kun" giver en ren bøde.
    Hvis forseelsen er stor nok til at få andre følger end ren bøde (klip i kørekort eller betinget/ubetinget frakendelse), så er det stadig politiet der bærer bevisbyrden for hvem der førte køretøjet.


  • #4   8. aug 2014 Et hurtigt tillæg fra Politiets FAQ side på ATK.



    Hvem bliver fotograferet og får bøde?

    Alle, der overskrider hastighedsgrænserne, bliver fotograferet, og kan fotoet anvendes, får føreren en bøde. Et antal billeder bliver henlagt af tekniske årsager eller fordi føreren af bilen ikke kan genkendes. I disse tilfælde får man ikke en bøde. Der gælder særlige regler for udrykningskørsel.


  • #5   8. aug 2014 Men fotovogne. Kan godt holde stille uden at tage FOTO af bilerne. Evt hvis den er ved at blive kalibreret eller andet. Der er altid blitz på når fotoet bliver taget og mc får ikke en bøde. I hvert fald ikke i Sydøstjylland.

  • #6   8. aug 2014 Er du ikke identificerbar, skal du næppe forventte at få et foto - billidet bliver jo taget forfra.

  • #7   8. aug 2014 Man kan jo ik se hvem det er når man har hjelm på osv men den blitzede ik

  • #8   8. aug 2014 Faktisk har jeg her set dokumenteret, at der var et fint vellignende foto med hjelm, så det KAN gøres Jeg ved nu slet ikke, hvor mange gange jeg er blitzet på MC uden at der er sket noget!

    Og så er du ikke engang blevet belyst???? Jeg ville blive meget overrasket hvis du får en bøde


  • #9   8. aug 2014 Altså jeg er stadig et levende bevis på at det kan lade sig gøre. Jeg har også postet det billede der blev taget af mig i en anden tråd engang. MEN, som sædvanlig her på galleriet, er der altid nogen der klogere end politiet tillader smiley

  • #10   8. aug 2014 Tidligere post i anden og ældre tråd:

    "Fandt sgu lige billedet på en gammel telefon.
    Det er dog et billede jeg dengang knipsede fra selve bøden. Billedet var langt bedre IRL. Det var i sep. 2009, og taget i mørke".


    profilbillede
  • #11   8. aug 2014 Hvordan kunne de finde frem til dig så uden plade

  • #12   8. aug 2014 Kim J

    Det er faktisk det oprindelige billede, jeg referer til, og det var ret skapt- selv jeg ville acceptere et bødeforlæg ud fra det, og det siger ellers en del:-)


  • #13   8. aug 2014 Der var selvfølgelig også et fint billede af nummerpladen ved siden af det billede jeg har postet her. De har også kamera i forruden på bilerne.

  • #14   8. aug 2014 Men, som de andre siger, hvis der ikke var rødt lys, tvivler jeg på de har taget et af dig i den pågældende situation. Jeg så i hvert fald røde prikker flere timer efter mit billede var taget smiley

    Jeg angriber blot påstanden om at det ikke kan lade sig gøre - det kan det!


  • #15   8. aug 2014 Jeg må krydse fingre på jeg ik blev taget

  • #16   8. aug 2014 Der gik kun to uger til jeg modtog bøden. Men jeg har læst andre eksempler hvor der gik mange måneder. Du må have is i maven den næste tid smiley

  • #17   8. aug 2014 Ja men det er langt fra alle FOTO vogne der har kamera foran også. Og mange gange bruger man ikke tid på at kigge dem efter bagefter. Det er mange gange for omkostningsfuld. Arbejdstid osv.

  • #18   8. aug 2014 Hvor ville det være dejligt hvis det i tråde som denne, kun var folk der vidste noget om det de udtaler sig om der svarer. Så kunne denne tråd indtil videre være reduceret til ca. 3 indlæg, som trådstarter og alle vi andre så kunne bruge til noget !!!

  • #19   8. aug 2014 Så jeg da glad for at jeg køre med sort visir når det lyst og har en linse der reflektere lyset væk i mit klare visir smiley

  • #20   8. aug 2014 De er faktisk lidt svært Leo K. Da der er 12 forskellige politikredse i landet og de alle har forskellige procedure og købt forskelligt udstyr til bilerne. De nye fotovogne har dog alle kamera foran, men om så kredsen vil bruge arbejdstid på at finde netop det klip hvor der evt kørte en mc forbi er så op til den enkelte.

Kommentér på:
Fotovogn ?

Annonce