2.766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Hvilken MC? Dilemma! Hvilken MC? Dilemma!

Hej alle,

Jeg går og grubler over hvilken MC jeg skal købe, og jeg har virkelig virkelig svært ved at bestemme mig. Det er min første motorcykel og vi er i prislejet 30.000 kr

Jeg har set på

Honda CX 500 C
http://www.skivemc.dk/index.php?p=Products&b=HONDA&m=&pID=015
Fordel: Kører langt og problemfrit - nærmest en bil på 2 hjul
Ulempe: Ikke specielt sporty

Suzuki GS 500
Fordel: Er nærmest helt ny ift. de andre - sporty look
Ulempe: Jeg tror man bliver træt af den!

Yamaha XJ 600 1990
http://www.skivemc.dk/index.php?p=Products&b=YAMAHA&m=XJ600&pID=041
Fordel: Kraftig MC, sporty look
Ulempe: koster lidt mere end budgettet

Lad mig høre jeres meninger, de har meget at sige!! Forhandleren jeg har snakket med, ville selv vælge XJ600 med den begrundelse at det er en "rigtig" motorcykel ift. CX 500 C..Men hvad siger I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken MC? Dilemma!
  • #1   10. aug 2006 lån det ekstra og køb yamahaen - det bliver du gladest for i længden - og der er en udmærket begyndercykel - der gs 500 også ( men min mening er at den er til piger ) - så snup en Yamaha og få en god begyndelse af mc -kørsel fra starten af...

HUSK - alting bliver dyrere end budgettet ;O)

Bare min mening

Martin P

• #2   10. aug 2006 Okay.. Jeg skal lige sige, at den type MC jeg søger er bare et TRANSPORTMIDDEL. Det vigtigste er, at man kan sætte sig op - trykke på en knap, og så kører den. Kan en XJ600 give mig det?

• #3   10. aug 2006 100 %

• #5   10. aug 2006 Hehe - ej sådan skal det heller ikke forstås. Det skal være et FEDT transportmiddel jo... smiley

Jamen det lader til, at det blir xj600 ? Har I andre forslag i den prisklasse? Hvis I skulle købe en bike til 30k, hvad ville I vælge?`

• #6   10. aug 2006 Hej Simon,

Jeg har kørt de første to år på en GS'er og været ganske godt tilfreds. Den har kræfter nok til at starter på, efter min mening.

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg har netop skiftet min GS'er med en Honda Shadow hos MN-auto i Tylstrup. Der står min gamle til salg og kan købes for 29.000 uden garanti. Men den fejler intet - med monteret Lazer-potte, der lyder super godt.

Mvh Lasse

• #7   10. aug 2006 Når det bare er et rent transportmiddel, så er kåben på XJ'eren et stort +, så ud fra det, er det den, du skal vælge - sagt af CX 500 Custom ejer.

• #8   10. aug 2006 Hvad med denne:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=8156

Ville personligt vælge Suzukien, den rammer også dit budget og du får meget for dine penge ("pigecykel" eller ej)

Michael.

• #9   10. aug 2006 du skal dda helt sikkert købe en gs500, den er sgu fin, sådan en snartede jeg på, og den kan da godt følge med når det bliver så krøllede veje, den er også rigtig tilgivende hvis du nu skulle komme til at presse den lidt hårdt eller blokere forhjulet på den, og den kan du sikkert have i 2 år og sælgte den 2000 billigere hvis du har passet den og holdt service på den, men er der noget så kan du bare spørge

• #10   10. aug 2006 Hej Du.

Jeg har en Honda CB 500 som vi kunne finde ud af noget med. Det er en helt kanon begynder cykel med gode køreegenskaber og meget let kørt. Den er fra 96 og i følge din tekst så har den et "sporty" look. Vi kan godt finde ud af en fornuftig pris på den til dig hvis det kune have interesse. Ring til mig på 41292627 efter kl 18.

Se den her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=7744

Snakkes.

Søren

• #11   10. aug 2006 i øvrigt dejligt at se en ung fyr der har fornuften i behold thumbs up!!!!

• #12   10. aug 2006 Min gsér er jeg rigtig glad for. Den kan sagtens følge med trafikken, reserve dele er billige. og den er nem selv at rode med. Den kører super godt og ligger godt på vejen + den falder ikke mærkbart i værdi.

• #13   10. aug 2006 hvad er der med dig og gamle hondaer peter?????
    smiley

• #14   10. aug 2006 den er jo flere hundrede miliarder år gammel siger du selv

• #15   10. aug 2006 Du kan også få en CX500 i andre udgaver en custom.
    (link fjernet)
    Eller den mere moderne E-model
    (link fjernet)

CX'eren har kardantræk hvilket er en stor fordel. E-modellen har ok køreegenskaber set ifh til alderen. En XJ600 fra 80'erne er ikke hurtigere i sving.
    De første modeller har manuel knastkædestrammer som skal skiftes efter ca 70.000km. På det tidspunkt skal statoren og den mekaniske pakning også skiftes. Blandt CX-ejere kaldes det for et 3-dobbelt bypass :o)
    E-modellen er mindre problematisk.
    Man kan stadig få de fleste reservedele til den. bla. hos www.davidsilverspares.co.uk
    Og et andet kæmpe atraktiv ved en CX'er er cx-klubben som er en af landets største mærke/model klubber
    http://www.cxclub.dk/

Mit bedste bud. CX500E

/
    Jesper

• #16   10. aug 2006 Yamahaen er en rigtig "voksen" motorcykel, og den indeholder ikke nogen overraskelser.

Hvis dine behov er noget rimelig kvikt, teknisk stabilt og samtidig så komfortabelt at dy kan køre anstændige distancer, er denne efter min mening bedste bud.

• #17   10. aug 2006 IIh, det gør det jo ikke moj' bedre at I er ligeså uenige som jeg, hehe!

CB 500, sådan en prøvede jeg på køreteknisk anlæg, og jeg var mildest talt overvældet. Men! Den ligger jo desværre 10-20.000 kr højere end hvad jeg kan klare.

Umiddelbart synes jeg, at XJ600 fører. Jeg skal (også) bruge MC'en til transport til og fra arbejde, ca. 20 km.

Hvis jeg sætter XJ600 og GS 500 op mod hinanden kan man sige: XJ er næsten 10 år ældre end en GS. Til gengæld har den 30 heste mere. Aaarhh, jeg kan ikke finde ud af det... PIV!!!

• #18   10. aug 2006 de xj600 somjeg har prøvet var bare SÅ døde!!!! der var min gs500 hurtigere

Køb nu bare den gs500 det er altså det bedste bud du selv kom med, det ER sgu en fin cykel

skift blink 400kr og kort nummerpladeholderen op, så ser den sgu lidt frækkere ud

se evt på min profil, der er et biulle af den

• #19   10. aug 2006 hov skifter lige billede af den

• #20   10. aug 2006 så skulle den være der

• #21   10. aug 2006 Ja, den ser jo meget godt ud. Der er også rigtig mange til salg på DBA, og min kammerat har også en som han er glad for.. Er en XJ600 sløv i forhold til en GS?! Den har 70 heste ?? Ikk forståesen

• #22   10. aug 2006 Har du overvejet at købe en Kawasaki GPZ 500 S? Den er lige det kvikkere end GS'eren og ser IMO også en del federe ud. De kan fåes fra ca. 30.000 og op.
    F.eks. denne: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45536919

• #23   10. aug 2006 deen kan man også sælge billigt så hna du sælger den til kan sælge den videre og tjene 7000 på den ikke mathias!!!!

jeg kørte på min gs500 i 6 mdr og 6000km for 100KR

• #24   10. aug 2006 Tjoeh, jeg kørte på min i 9mdr, 12000km og tabte ca. 3K, det er da ikke så slemt. Desuden var den også sat lavt i pris da den skulle væk for at give plads til Honda-knallerten smiley
    Der gik vist ikke mere end 20 timer fra jeg satte den til salg til den var solgt.
    Så deeeet...

• #25   10. aug 2006 OG en del af grunden til tabet var vel også at den havde fået lidt skrammer efter jeg var væltet på den, det kan man jo bare lade være med smiley

• #26   10. aug 2006 Okay.. Det lyder jo egentlig fint at GS'ere holder prisen.. Hvor mange km max skal jeg kigge efter?

Og: Hvordan var det lige at en GS kunne være være kvikkere end en XJ600 med 30 færre heste?? Det fik jeg ikke helt fat i

• #27   10. aug 2006 det har de jeg har prøvet sgu været

men kig på den der har gået omkring 30000

• #28   10. aug 2006 Ronni

Mon ikke det var en XJ600 Diversion du prøvede? Den mangler 11hk og vejer 9kg mere end den gamle XJ600.

• #29   10. aug 2006 Hej Simon

Det her med hvad der er kvikkere end hvad, er noget sjovt noget. Det kan handle om alt fra stående start til overhalinger fra 80-90 kmt. Her vil forskellige cykler falde meget forskelligt ud. det har også rigtig meget med kørestil at gøre.

Uden at vide det, vil jeg tro, at du får brug for moment i højere grad end accelerationsevne under høje omdrejningstal, og her vil Yamahaens større slagvolumen hjælpe.

Det er et transportmiddel og ikke en tillempet racer.

• #30   10. aug 2006 Okay, hvad med den her, den har da ikke kørt så langt (i forhold til de andre til under 33.000:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45636179

• #31   10. aug 2006 ser fin ud, hvor kommer du fra?

• #32   10. aug 2006 Jeg er fra Nyborg, men det er ikke noget problem at komme rundt i DK

• #33   10. aug 2006 Så i markedet tidligere at der var en derhavde en honda vf 500f2 til salg til under 30000. Sådan en købte jeg i foråret og er indtil videre mere end tilfreds. Den er frisk men stadigvæk til at styre.. Jeg er glad for jeg startede på den.. Ved godt det er en ældre cykel, men den holder da budgettet..

• #34   10. aug 2006 Ville også snuppe en GS500e... Eller rettere det gjore jeg jo smiley

Mvh. Rune

• #35   10. aug 2006 CX'eren er hurtigere end man tror. På motorvej kan en VF500 ikke følge med i overhalinger på trods af at VF'eren har 20 heste mere.
    En CX650 med 65Hk klarer mellemaccelerationerne som en XJ900 med 90Hk.... Undervurder ikke en V2 motor.
    Og en CX'er mister heller ikke værdi. Jeg købte min første CX'er for 22K og solgte den for 25K :o)

/
    Jesper

• #36   10. aug 2006 Simon. Ring til mig så må vi se hvad der er at gøre...! Kan godt rulle lidt på prisen...! 41292627

• #37   10. aug 2006 Gs500 er en tam overvurderet bunke lort smiley med aner i stenalderen.
    Den er ufattelig populær som begynder i Dk. Derfor holder den brugtprisen godt. Hvis noget går galt kan man altid hente en doner for 5000-10000 udenlands.

CX500 er en had kærligheds ting. De fleste som har haft en elsker dem. De fleste andre, jeg inklusive, hader dem :-).
    Udmærkedet anderledes mc, men ved at være for gammel.....

XJ 600 udemærket mc men også en (for) gammelhund....

Hvis jeg skulle vælge blev det en Xj, men en mere moderne Diversion model.
    Men prøv dem alle og se hva der passer dig bedst.....
    Hvis du kommer et smut til Jylland vil jeg gætte på du kan prøve alle modeller i fx. Horsens på samme dag. Så har du et fornuftigt sammenligninggrundlag.
    (tror Jensen as har nogle af dem stående og Jydsk MC-Center plejer at have et par cxer, men køb privat)

• #38   10. aug 2006 Hvad med at importere en?? eller er det for besværligt for dig? Der er jo som de fleste ved rimelig mange penge at spare, så det er besværet værd, ville jeg sige.. hvad med en gsx 600f ældre model? den kan hentes til ca. 30-35k med afgift.. der vil jeg da sige man får meget mc for pengene.. bare et forslag

• #39   18. apr 2013 Hej - prøv dem begge. en 2cylindret trækker fra bunden hvor den 4cylindrede skal have omdr. Jeg har pt en xj600, den kører fint - er rimelig hurtig, især på små veje pga vægten - men sammenlignet med min gamle gpz750 er den lidt lille. Jeg har også haft en cx500 (alm) - det er uden tvivl den mest robuste mc jeg har haft + den er nem at skrue i (det er xj600 også, den har lige fået ny kobling). Bislev MC i Nibe har en rød xj600 til 22-23000 mener jeg - årgangen kender jeg ikke.
    Håber det var en hjælp

• #40   18. apr 2013 @Tommy M
    Tråden er fra 2006 - du er lidt sent ude med dine råd...

• #41   18. apr 2013 Men vi kan da, efter knap 7 år, konkludere at den kære Simon købte en GS500 smiley

Kommentér på:
Hvilken MC? Dilemma!

Annonce