1.945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Søger personer der har oplysninger ang uheld v Hammershøj. Søger personer der har oplysninger ang uheld v Hammershøj.

Jeg havde den 30/5 et uheld i krydset Haversmosevej x Nørbækvej / Haversmose x Hammershøjvej - grundet dårlig skiltning og nedsat vejgreb pga tjæresvedning fra vejen. Af den grund har jeg bedt mit forsikringsselskab rejse erstatningskrav mod Viborg kommune.

Primært for at få krydset ordnet (har senere erfaret der ofte er sket uheld der), men også for at gøre kommunen opmærksom på at vejvedligehold er en vigtig opgave de er ansvarlige for at løfte! Istedet for at ansatte jurister for at skave sig udenom ansvar og erstatning.

Dette har som forventet været lidt en kamp, så jeg er ved at samle oplysninger om tidligere og nu også senere uheld i krydset!

Primært et mc uheld som skete omkring 1/8 2014 hvor der heldigvis kun skete materiel skade. Af samme grund blev der desværre ikke optaget politi rapport, og naboerne til krydset glemte at få personens kontaktoplysninger.

Derudover også gerne andre uheld i dette kryds, hvis nogen er bekendt med det.

Hvis nogle gerne vil holde lav profil er det ok at kontakte mig via PB.

Uden ellers at starte en debat i denne tråd, kan jeg kun på det kraftigste opfordre folk til at melde til deres kommune hvis de opdager et farligt eller beskadiget stykke vej. Dette kan evt gøres via kommunens hjemmeside eller via Borger.dk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger personer der har oplysninger ang uheld v Hammershøj.
  • #1   13. aug 2014 Så du vil tørre dine manglende evner af på kommunen??

Kørte du efter forholdene, så var der intet sket... og en varm sommerdag med varm asfalt, siger sig selv..

Du er 35år, tag det nu som en mand, og indrøm du har været uheldig.. der er kun en til at betale smiley

• #2   13. aug 2014 hehe Morten - du er SJÅW smiley

Nu er verden jo ikke altid helt så sort og hvid - og skulle vi alle køre efter devisen "efter forholdende" (elsker dette bagklogskabsudtryk næsten lige så højt som skridtprygl med brændenælder) så ville vi aldrig skulle døjes med at fjerne insekter på visiret! smiley

Hvis du vil komme forbi og holde kørekursus i at bremse på tjære i uafmærkede kryds, så byder jeg foresten på pils og pølser!

Grunden til jeg gør dette er sgu ikke pga min skaldede selvrisiko på 4000,- og jeg er forsikret uden præmiestigning så heller ikke noget der. Det er heller ikke pga stolthed, den lider sgu ikke alverden pga sådan et lille styrt. Nej min ven.... det er som skrevet primært for at få kommunerne til at vedligeholde vejene bare tilnærmelsesvis ift det vi betaler for at få lov til at benytte dem.

Men klap du bare videre på dit tastatur gemt bag din skærm, så vil jeg gå ud og fjerne dagens fangst fra visiret :-b

• #3   13. aug 2014 Henrik O, jeg er enig i at kommuner skal vedligeholde deres vejnet, men de skal altså også holde deres budgetter.Desuden mener jeg ikke det problem du her nævner nødvendigvis er manglende vedligehold, når temperaturen nærmer sig 30 grader som den jo har gjort i en lang periode, så vil der være veje der sveder igennem, også veje der er i rigtig fin stand. Og for at en kommune skal betale erstatning skal de have gjort noget ansvarspådragende, dvs. de skal have haft kendskab til en defekt på vejen, de skal have undladt at gøre noget ved defekten inden for en rimelig periode. Det du nævner er ikke en defekt, det er en uheldig effekt af meget varmt vejr, så spar krudtet og slik dine sår og kom videre, denne sag kan du ikke vinde.

• #4   13. aug 2014 Henrik:

At bremse på tjære, det er ikke nemt.. Men hvis du har kørt rundt i 30gr. varme, så kan det nok ikke komme bagpå dig, at der kan være områder med tjære opkogning..

Har haft indtil flere venner og bekendte, der har forsøgt den der med at det er kommunen / Statens skyld de er styrtet.. hold nu op det er sølle.. i er styrtet, tag nu en smule ansvar for jeres eget liv..

Jeg har været der, indtil flere gange på gaden, og i bund og grund er der kun EN til at tage skylden, dig selv.. tro mig, jeg har altid kørt med ansvar, og da jeg bukkede den 10 GSX-R 750 SRAD, der overvejede jeg om ikke jeg skulle til at droppe det wheelie sjov smiley

• #5   13. aug 2014 @ Leo K - du skal også være velkommen til pils og pølser smiley

Generelt set er jeg enig, men prøv lige næste gang du er ude og trille at kigge en ekstra gang på de mindre vejes tilstand....Det er denne generelle tilstand jeg gerne vil have vendt. Ud med papirskubbere, jurister og alle de andre alt for højtlønnede, der i bund og grund ikke bidrager med noget positivt. Og ind med nogle personer der bidrager med noget tilbage til kunderne / borgerne, der vitterligt betaler for en ydelse de ikke altid kan modtage fordi pengene er gået til nye computere og fine møbler.

En ting er asfalt der sveder, det skyldes ganske rigtigt varmt vejr og det tager man (også jeg) forbehold for når man kan se det. Men det kan være lidt svært når det skyldes at granitskærverne der er kørt på for mange år siden er kørt ned i bitumen laget.

Havde krydset været mærket af med "ubetinget vigepligt 150m", havde der været en mulighed for at opdage krydset inden man kører over bakken der skjuler det 50 fremme og krydret med tjære = wuhu smiley

Tråden var egentligt ikke tænkt som en jeg ved bedre her bagved skærmen tråd, men kom frisk alle i bedre vidende smiley Om ikke andet holder det da tråden i toppen af listen smiley

• #6   13. aug 2014 sjovt nok du kalder nogen bedrevidende, med den bedrevidende holdning du har til folk der kommunalt ansat

• #7   13. aug 2014 @Morten - Jeg prøver ikke at kaste skylden på kommunen, jeg anklager solen :-b

Men tak for din omtanke og dine kloge kommentarer, jeg vil printe dem ud og lægge dem øverst i skuffen. Det er aldrig til at vide hvornår man får brug for en god portion bedrevidenhed smiley

Og nej det er ikke første gang jeg har rørt jorden - fred være med det smiley Men nogle gange er der nogle der skal være klar på at tage kampene mod systemet. Ellers ender vi snart med at gå i pænt ens brunt tøj som i det stolte DDR :o)

• #8   13. aug 2014 Henrik: Du er uden for pædagogisk rækkevidde.. god fornøjelse med din kamp..

Håber ved gud ikke den bærer frugt, for så har vi markeret endnu et mindemærke hvor den ynkelige nosseløse danske borger igen har haft succes med at skubbe ansvaret for deres eget liv fra sig.. sørgeligt..

• #9   13. aug 2014 @ Leo K - Jeg tror vi har skrevet forbi hverandre, for jeg er bestemt ikke forudindtaget specielt over kommunalt ansatte personer!

Derimod er jeg er som stolt håndværker modstander af det papirskubberi vi i stor grad lider af både indenfor det offentlige og private. Det vil jeg bekæmpe til det sidste, desværre er jeg bange for at vi som nation har tabt den kamp :-S
    Man enten flygter, kæmper eller bukker sig forover og spreder kinderne. Jeg er glad for mit land og har ikke ønske om at få stukket fremmedlegmer op i enden, så jeg vælger at kæmpe smiley

• #10   13. aug 2014 @ Morten - udenfor pædagogisk rækkevidde er nok så meget sagt. Jeg har blot en anden mening om og holdning til samfundet end dig smiley

Nosseløse er i min verden dem der blot lader sig følge med strømmen og gør som de andre uden selv at turde kæmpe for det de tror på. Og jeg tror på vores samfund kan være meget bedre hvis folk (både borgere og ansatte) tager ansvar for det de får ansvaret for.

Ynkelig og ansvarsløs er nok ikke lige de ord folk der kender mig vil forbinde mig med, men du skal være velkommen - jeg har brede skuldre :o)

• #11   13. aug 2014 Det er sateme sjovt det her, nu har folk hylet op om dårlige veje, veje med huller i og mange andre ting i den forbindelse igennem de senere år.... Nu kommer der så rent faktisk en som vil prøve at påvirke de ansvarlige for vejene til at tage ansvar (det er faktisk det han skriver, hvis man ellers er i stand til at læse) og så bliver der hylet op om han skal glemme det.....

Indimellem virker det som om enkelte kun er her for at brokke sig eller være på tværs over alt hvad der sker..... Snotnæser, ikke en skid andet en snotnæser....

• #12   13. aug 2014 smiley

• #13   14. aug 2014 Helt enig med Trådstarter og Hurtige Eddie.
    Godt du prøver at påvirke dem, håber sgu det lykkes for dig, så andre måske ikke kommer i den uheldige situration!

Til jer andre tosser der ikke forstår (eller forstår men bare vil være på tværs)
    Han prøver at få vejene i bedre forhold - OGSÅ FOR JER!! ? ?

• #14   14. aug 2014 Epic håndteret henrik.

Er sikker på jeg havde givet igen af samme skuffe hvis jeg havde fået sådan nogen gammelnoksvar smiley

• #15   14. aug 2014 Fast Eddie og Mikkel B. hold nu op!!! det kan godt være i ikke er tosser og snotnæser som nogen af vi andre lige er blevet døbt til at være, men i er dæleme barnlige i jeres sprogbrug, hvad bekymrer i jer egentlig om vejenes tilstand for, med det sprogbrug er i da vist slet ikke gamle nok til at have kørekort

• #16   14. aug 2014 Sprogbruget er nok nærmest en reaktion på at de fleste positive ting herinde skal ødelægges af negative indlæg og af folk der tvivler på næsten alt andre fortæller og skriver, og det er efterhånden generelt i alt der bliver oprettet.

Jeg bekymre mig en del om vejenes tilstand da de igennem de sidste 10-15 år kun er blevet ringere og ringere her omkring hvor jeg bor, og lur mig om det ikke gælder resten af landet også! Store huller som ikke bliver lappet, meget store flader hvor toplaget er slidt væk og man kører på ren bitumen, kanter der er knækket så der opstår ret store huller i siden af vejene.... Jeg kunne blive ved og ved..... Jeg har desværre ikke energien til at begynde at kæmpe med dem der burde have, og burde tage ansvaret for de dårlige tilstande af vejnettet og finder mig derfor i det.......men jeg sætter så til gengæld pris på at andre har, og i den forbindelse syntes jeg det er tåbeligt at gå i rasmusmodsat mode og nedgøre dem når de søger Info til projektet herinde......

Som jeg læser det er det ikke et spørgsmål om hverken det enkelte uheld eller ansvaret herfor eller økonomi for den sags skyld, men derimod et forsøg på at gøre tingene bedre, til alles bedste......

Se nu har jeg skrevet pænt og ordentligt, men lur mig om der nok ikke skal findes en grund til at svine mit indlæg uanset, andet ville undre mig meget......

• #17   14. aug 2014 Fast Eddie, jeg vil absolut ikke svine dette indlæg for jeg er faktisk helt enig i det du her skriver, og jeg er helt enig, at landets kommuner selvfølgelig skal vedligeholde deres vejnet, og stilles til ansvar når de har gjort noget ansvarspådragende, såsom at undlade at reparere større farlige huller når de ved de er der. Det jeg skrev til trådstarter i mit tidligere indlæg var bare, at i denne konkrete sag, hvor han skriver at uheldet skyldtes en vej der sveder på grund af ekstrem varme, ja der er altså ingen grundlag for en sag mod den pågældende kommune.

• #18   14. aug 2014 @ Leo K - Grunden til vejen sveder er jo netop at man på et tidspunkt har valgt at reparere vejen med en (for) billig løsning - skærver klistret fast til det gamle slidlag med tjære / bitumen istedet for den dyrere læsning med ny asfalt. Hvis dette tjærelag fejlagtigt bliver for tykt og/eller skærverne bliver kørt ned i bitumenlaget, gerne af tunge køretøjer der drejer (hvilket ofte sker i et kryds) ja så er balladen der... Varme eller ej - har du nogensinde prøvet at bremse på fugtig tjære?

At disse skærver ofte bliver brugt ude i landlige områder er en kendt sag, da det er en billig reparations løsning. Og ofte tilstrækkelig god - til lige strækninger, hvis ellers vejens skuldre ikke allerede er nedbrudte....

Sjovt nok bliver det ikke brugt på mere befærdede veje da det har nedsat friktion ift asfalt (og det er inden der er svedt tjære op igennem!) Derudover har jeg på et tidspunkt læst en artikel om en kommunalt ansat (kontormand) der udtalte at de ikke brugte dem hvor der var meget trafik, da det jo selvfølgelig øgede risikoen for stenslag markant....

Faktisk har man tidligere repareret det pågældende kryds og 20-30 meter inden, flere gange med ny skærve belægning oven på den gamle, da skærverne er blevet trykket ned af tung trafik.

Nu drejer denne sag sig jo ikke kun om vejbelægningen... Det er også et spørgsmål om skiltning og oversigtsforhold. Det er ikke uden grund der er mange bremsespor lige efter den pågældende bakke og at det i lokal området er kendt som et notorisk farligt kryds med minimum et større uheld om året, ifølge naboerne til krydset!

Men som sagt har jeg gennem mit forsikringsselskab rejst dette erstatningskrav over for kommunen for at sætte gang i en debat generelt om vejenes tilstand, ikke fordi jeg mener det er kommunens, solens eller andres skyld jeg væltede. Uheld er uheld - de sker selvom man pakker sig ind i bobleplast smiley Men det fratager ikke kommunen deres ansvar for at vejene lever op til lovens krav - hvilket jeg ikke mener det pågældende stykke vej gør. Dels pga belægning men også pga manglende skiltning.

Måske kan det ende med at nogle af dem der skal fordele pengene, opdager at det netop ikke kan svare sig at spare helt så meget som man gør lige pt på de mindre veje.... De materielle skader er ofte dækket af forsikringselskaberne og hospitalsvæsenet er godt nok betalt af regionerne, men det er stadig borgernes penge (og velvære) i sidste ende.

• #19   14. aug 2014 Jeg er helt med på OB-slidlag har sine begrænsninger, bla. på meget trafikbelastede veje og igennem byer (grundet støjgener). Men hvis ikke landets kommuner brugte OB-løsningen på mellemstore og mindre veje i det åbne land, så ville vores veje værre i endnu værre forfatning end de er nu, idet de bedre slidlagsløsninger er 1-2 gange dyrere end OB

• #20   14. aug 2014 @ Leo K - helt enig smiley

Kommentér på:
Søger personer der har oplysninger ang uheld v Hammershøj.

Annonce