{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.789 visninger | Oprettet:

Cafe Racere - Jeres mening.. {{forumTopicSubject}}

Jeg ku godt tænke mig at høre jeres mening.. smiley

Jeg er efterhånden træt af at se diverse mere eller mindre vellykkede og hjemmelavede ombygninger, som egentligt bare er endt med at man har spoleret en ellers fin og original MC..

Jeg tror at om 10 år, så vil vi være oversvømmet med de her cafe racere og så vil det være mere unikt at have en original CB750 fra 1978 smiley

Misforstå mig ikke, jeg synes at en Cafe racer er noget af det mest cool der findes - Der er bare langt imellem snaps'ne smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cafe Racere - Jeres mening..
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #1   13. aug 2014 Dem som laver "cafe racer" ombygninger, er oftest mere interesserede i at flexe i solen foran grillen, end rent faktisk at opleve hvad genren virkelig er for noget.

    Lidt ligesom cafe burgere, fixie bikes og iphones - noget hipster pis...


  • #2   13. aug 2014 Smag og behag, det er jo heldigvis
    op til én selv.
    Det der for dig ligner en øjebæ er jo
    guld for andre.
    Før var det streetfightere der var in. . .


  • #3   13. aug 2014 Haha det får mig lidt til at tænke på nogle piger med deres "jeg er model modelbilleder" ...... som deres veninde har taget... smiley

    God aften!



  • #4   13. aug 2014 Jeg har det Præsis som trådstarter, har endnu tilgode at se den første hvor jeg bare tænker wow den er godt nok fed......
    Men jeg kender heller ikke noget til stilen, overhovedet, kan godt lide ombygninger, bare ikke caferacer, endnu


  • #6   14. aug 2014 De fleste af dem er de der meteroseksuelle men, der bare skal se cool ud, mens de stille triller igennem byen til deres cafebar, hvor de hiver gammeldags skrivemaskine frem og ser kreative ud. . .

  • #7   14. aug 2014 Vi er alle lidt opmærksomheds-søgende og det er da fedt at eje en mc som ingen andre har.
    Jeg syntes tit at problemet er, at ombyggeren starter med den forkerte mc...
    Det bliver aldrig godt, hvis man prøver at lave en café racer af en Yamaha Virago eller f.eks. bobber en Suzuki GS750 med abe-hanger og røde fælge.... smiley

    Men smag og behag er jo heldigvis forskellig og folk ka' jo "bygge om" som det passer dem - Lige indtil de bliver stoppet af Bent Betjent og kaldt til syn... smiley


  • #8   14. aug 2014 altså nu er jeg jo selv ved at få skrapet dele sammen til min xj 600 mest for at give den nyt liv efter jeg væltede på den og den kommer kun til at stå som 2.mc evt som pynt i stuen smiley


  • #9   14. aug 2014 Nogle af os kan bare godt li at ombygge smiley

  • #10   14. aug 2014 Carsten a.k.a. Fister@ - Virago er ikke værst som Cafe

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #11   14. aug 2014 Intet galt i at ombygge men både en streetfighter og en cafe racer, er tiltænkt som KØREmaskiner - ikke som blikfang. smiley

  • #12   14. aug 2014 Er det ik ved at være færdig med cafe racer og blevet mere bobber/chopper der har overtaget

  • #13   14. aug 2014 Ja hæ, det kan være svært, at forstå moden smiley Mode er oftes noget man går op i, som ung, så lad dog børnene smiley

  • #14   14. aug 2014 Tror os meget det handler om penge. Det er mange penge der skal op af lommen for en flot mc. Så er cafe racern en "billig" måde at få en. Det ender bar tit halv færdigt

  • #16   14. aug 2014 Jeg synes caferacere ser fjollede ud, og jeg forstår slet ikke meningen med det. For mig ligner det en dille, der er fuldstændig glemt om 5 år, glæder mig allerede.

    Men pyt sådan er det jo med smag og behag.


  • #17   14. aug 2014 smiley

    profilbillede
  • #18   14. aug 2014 aaarhhh .. Det er tudefjæs .. Joh, det er nederen at lave en cykel som bliver dårligere at køre på. Men der er sgu da SUPER fedt at det er startet en "mode" som gør en masse mennesker kreative .. Nogen bedre en andre, men alle lærer noget ..

    Det puster nyt liv I MC verden. og vi gider sgu da GODT at ha´flere MC´ister ..



  • #20   14. aug 2014 nnaa - ved sgu ikke - halvfærdige projekter til 4 gange prisen ... stop sgu da jer selv derude ... tekniske spørgsmål fra "café ejerne" drejer sig som regel om hvor der fåes håndtag der passer til sædets farve eller hvorfor hornet ikke virker ....og dæk .. hvorfor de ikke fåes i lige præcist deres størrelse til mindre end 200kr. for et sæt inkl. slange

  • #21   14. aug 2014 Trenden skifter hurtig i dk, det er lidt anderledes her i Tyskland,
    Eksempel der streetfigher stadig populær


  • #22   14. aug 2014 Trenden skifter hurtig i dk, det er lidt anderledes her i Tyskland,
    Eksempel der streetfigher stadig populær


  • #23   14. aug 2014 Nogle kan godt li at skrue på cykler andre kan li at køre dem. Det ene er nødvendigvis ikke bedre end det andet. Men jeg vil da 100 gange hellere kigge på en cafe racer i bybilledet, end på en japansk metervare cykel!

  • #24   14. aug 2014 Jeg synes Cafe Racere er rimelig sprøde... Gør alle dem jeg kender på MC også. Det er ikke alle ombygninger der bliver lige gode nej, men jeg går ud fra folk gør hvad de kan og føler for så de får den kværn de gerne vil have! Jeg dømmer ikke...
    Scrambler cykler er helt sikkert blevet populære men tvivler på Cafe Raceren nogensinde dør!


    profilbillede
  • #25   14. aug 2014 #1
    Nu laver de flester café byggere deres cykler, så de nemt kan laves tilbage til original. Så det syntes jeg ikke er et problem.


  • #27   14. aug 2014 Cafe er for tiden the shit. Jeg er også selv meget glad for stilen, men bliver lidt træt af alle de kit man færdig køber. Jeg så helst man lavede det selv.

  • #28   14. aug 2014 Carsten a.k.a. Fister - Nu er det jo lovligt at kører med ape hanger, så længe man bare kan nå håndtagene i fuldt styre udslag. Så jeg har ingen problem med at kører til syn. Måske lidt med larm men det er vist meget generelt smiley
    Nu syntes jeg jo det er lidt sjovere at have noget ingen andre har og jeg syntes jo at jeg har den fedeste mc, så hvad andre folk mener er jeg rimelig kold over for smiley


    profilbillede
  • #29   14. aug 2014 custom er vejen frem smiley smiley

  • #30   14. aug 2014 Hørt hehe

  • #31   14. aug 2014 Syntes det er fedt( især når der er nogle fede løsninger og det er hjemme byg) - kan skam godt lide at gå og hygge skrue på mit cafe projekt. Og det er lidt sjover at kigge på custom cykler frem for meter vare cykel... Bare min personlig mening:)

  • #32   14. aug 2014 Der er måske bygget 2-300 Cafe Racere siddn 70'erne.. resten er en gang voldtægt af et koncept folk ikke fatter, men når der er nok tågehorn der råber op, så bliver konceptet kvalt i selvudnævnte experter. Man kan vise disse folk en Cafe Racer og de ville ikke engang vide havd de kikkede på. Samtid ville de fortsat argumentere at de havde ret. Det er et sørgeligt fanomen der er opstådet hos folk, hvis man argumentere længe nok får man ret.... Desværre nej, man drukner bare hele kernen i lort mens man voldtager noget man ikke ved en skid om.

  • #33   14. aug 2014 Det er vel folks eget valg.. Uanset, hvad de aner om emnet eller ej...
    De fleste gider jo heller ikke forsøge at lære at stave eller sætte tegn, bare fordi jeg påpeger, at de voldtager det danske sprog...


  • #35   14. aug 2014 Hvordan kan nogen egentlig vurdere hvad der er en RIGTIG Café Racer ??? .. Dengang man started hjemme I Englandet, var der sgu da heller ikke nogen "regler" for hvad man skulle/måtte osv ...

    Næhh .. der var det : vi gider ikke standard cycler, lad os lave den lidt federe og bedre at køre på ... Hvad er lige forskellen nu ? .. At der er 70 og 80 cycler det sker med, er jo fordi at en rigtig stor mængde at nyere cycler er pisse grimme inde under al det skide plast !! ..


  • #36   14. aug 2014 Som 35 er inde på har div nyere cykler det forkerte type stel til café stilen og derfor 70 80 cyklerne det går ud over

  • #37   14. aug 2014 @trolde.

    Din smag er forfærdelig smiley men det er godt for cafe racerne, for nu er det ikke længere de mest afskyelige på vejen smiley


  • #38   14. aug 2014 Brian S de har jo alle dage været pænere end sådan en Harley smiley smiley smiley smiley

  • #39   14. aug 2014 Jeg tror vi er der, hvor det allerede nu er mere unikt med en 100% original 78'er!
    Men kan virkelig ikke se hvorfor folk får ondt i øjnene (eller røven for den sags skyld) over andres, mere eller mindre vellykkede ombygninger. Om det så er chopper, bobber, cafe racer eller noget andet, er det vel for h....... op til folk selv hvordan deres mc bedst opfylder deres krav.
    Forstår ikke de selvudnævnte eksperter!, der som nogle af de få kender "reglerne" for diverse stilarter og kun kan nedgøre andres fortolkninger.


  • #40   14. aug 2014 Hvem godkender "ægte cafe racere" ?

    Jeg kan slet ikke la' være med at eksperimentere og bygge om, dog med respekt for de originale dele, hvad stilart min mc så går ind under er jeg fuldstændig ligeglad med, bare det er sjov og JEG synes den er fed.. smiley

    Selv synes jeg en rigtig cafe racer skal være en englænder det er helt sikkert..



  • #41   15. aug 2014 Når vi nu snakker om mindre vellykkede café racer ombygninger skal I næste tjekke ham her ud:

    https://www.youtube.com/watch?v=uETiNmMKl-A

    Han laver virkelig mange fusker løsninger og ejer tilsyneladende ikke en boremaskine. Alt bliver boret med en gammeldags håndborer og alt bliver skåret med en nedstryger.Tjek hvordan han flytter støddæmperne bag, hans fodhvilere... 2 forskellige typer karburatorer...
    Afsnittene er ret korte, mellem 2-6 minutter.

    Og han synes glasfiber var for dyrt så han brugte en bomulds t-shirt som han smører hærder på.


  • #42   15. aug 2014 Haha, jeg håber han beholder det originale sæde nu hvor det er så komfortabelt.. smiley

    Ledninger bliver snoet sammen og får så gaffatape udover smiley


  • #43   15. aug 2014 Al T: Husk nu at Ichiban er volddygtig, men at hele hans profil er en stor omgang ironi..

  • #45   15. aug 2014 Søren P: Fuck du har en sjov tankegang...
    Har du røget en stråhat ? smiley


  • #47   15. aug 2014 En ægte café racer er bygget på en gammel Englænder...Længere er den bare ikke.

    Man kan så lave noget som er café racer inspireret, men en ''rigtig'' café racer ligner den på billedet.


    profilbillede
  • #48   16. aug 2014 nejj .. I gamle dage havde man kun Englændere at bygge Café racere af .... det var dengang !!!

  • #49   16. aug 2014 Jeg vælger at se lidt anderledes på det, for ja det er sku mange rigtig grimme ombygninger,
    Men hvad var alternativet?
    De fleste af de cykler der triller rund som er ombygget, har haft et hårdt liv, og de har stået i en stand så de ikke var mere værd end at sælge til et projekt, eller skrotte?

    En af fordelene er også at man kan få noget der er "fedt at se på" uden at skulle røve en bank. Alternativet er så at købe et eller andet Kinaskrammel,,,,
    I "gamle" dage stylede jeg biler, jeg har indåndet nok polyester, og lagt nok glasvæv til at jeg kan kalde mig bådbygger. Men nu er jeg vokset fra det, og nu er min kærlighed faldet over at bygge mc - jeg er selv igang med en bobber, dog med lidt hjælp til udstødning, men det er selve det at bygge der fanger mig.
    Når den engang er færdig bliver den måske solgt, og mit næste projekt bliver sikkert en Cafe....

    For mig er det ren terapi, jeg hygger mig med at lave noget. Og så kan jeg godt li' tanken om at jeg vækker noget dødt til live igen. Og der er ikke meget jeg kan lave om på en R6'er.... så jeg må vælge noget andet.


  • #50   16. aug 2014 Muligvis Morten... men der er sku' heller ikke meget udfordring i at lave et ton-up på en ''moderne'' motorcykel ala CB750

  • #51   16. aug 2014 @Milling - undskyld, men det er da noget forbandet vrøvl - det er da lige så svært at lave en cafe racer af en CB750 som af en Norton eller andet englænder.
    og så holder en gammel 70/80 japaner sig tæt smiley


    profilbillede
  • #52   16. aug 2014 Hva' er et ton-up da Mikael? smiley

  • #53   16. aug 2014 Enig i at der er mange mere eller mindre vellykkede umbau i alle kategorier af mcer.
    Men jeg syntes det er fedt der er nogle der har gå på modet til at kaste sig ud i et projekt. Også enig i det er lidt en skam at voldtage gamle fine mcer , men uden sådan noget her så ville de der holdes orig. jo aldrig blive penge værd........
    Men noget jeg overhovedet ikke forstår er den pris folk sætter deres cafe,bobber,scrambler What ever de kaldes til... ?? Det er mig en gåde hvordan man kan få 25-45 kg for eks en gs 500 fra midt 80. Bare fordi man har skåret bagskærmen af fjernet forskærm sat et clip on styr på slebet lidt med korn 60 og pakket dele ind i gaffa og resten har fået af en spray mat sort fra silvan......
    Bliver de solgt ?? Men jeg syntes stilen er fed !


  • #54   17. aug 2014 @Milling
    Ton-up er at sin MC op på over 100MPH eller køre 100miles på en time - Ton er engelsk slang for 100.
    Så du har ret, det er ikke problem at lave Ton-up på en CB750 smiley



  • #55   17. aug 2014 Fireblade smiley Firebobber smiley

    profilbillede
  • #56   17. aug 2014 #47 .. Det er da helt okay, at du bedst kan lide den gamle Englændere .. Det er også skønne ... Det billed du viser, er da en flot MC, men den optimering, som den har hået ( og som er grund ideen bag Café racere ) er jo ikke særlig stor .. At nogen måske definerer en Café Racer, når der sidder et "anderøvssæde" på .. tjaa .. Det er vist ikke den fulde definition ...

    Det billed #54 viser af en CB 750´er. Der har Mc´en da gennemgået en NOGET større optimering end den du viser et billed af ....

    Joh, .. Det er rigtigt at Nogle mennesker ombygger deres cycler I Café racer stil .. Altså går efter et bestent old school look, og nogle bygger deres cycler om så alt hvad der hedder, bremser, styreegenskaber, effect osv, bliver forværret .. Det er rigtigt !! .. Jeg er bare glad for at jeg ikke skal køre på den ...

    EEn ting bade de gamle englændere og de gamle Japanere har til fælles ; Ingen af dem kunne hverken bremse eller dreje, så hvis man forbedrere det,; har man så ikke fået en bedre racer ?? .. Det er nogen gange forskel på en Café Racer, og en cýkel med Old school café racer stil !!


  • #57   24. aug 2014 kan da kun give en dårlig dag at kigge markedet igennem , afmonteret forskærm og omvendt styr - bimbimmelim - café racer og koster mindst 10kg oveni hatten med en omgang sort/hvid billeder så der dømt race ...

    helt vildt bliver det når farmand skærer et stykke krydsfinër og smider resterne af sædebetrækket fra en køkkenstol på et stykke med kapok og "powerfiltre" der ikke engang kan give plæneklipperen en værdig død ....

    Byg sgu da i det mindste med hjertet og evner i det ikke så lad være med at kalde det noget som helst andet end sminkede LIG


  • #58   24. aug 2014 Urban--- > Dig kan jeg godt li smiley

  • #59   24. aug 2014 Jeg synes det er sjovt at se så mange der er negative over et koncept, fordi de hellere vil flexe og promovere sin maskine bare fordi de er glade for den. Folk der siger det ikke er rigtige mc'ister, er der også nogen af her inde? Men hvis I er rigtige mc'ister kan i jo være ligeglade? For der betyder det jo ikke noget om hvordan cyklen ser ud bare man nyder at have den og ride på den. Hvis folk så nyder deres caferacere så lad dem dog det og pas det i kan lide?

    Personligt har jeg ikke noget imod nogen MC'ere, selvfølgelig er nogle mere vellykkede end andre. Men bare det folk sætter et præg på dem der er personligt, synes jeg det er fedt. Det betyder jo netop det er den stil disse personer kan lide, hvorfor skal andre have ondt i røven over det? Det er jo deres ejen mc, de kan da gøre som de vil.


  • #60   24. aug 2014 Rasmus kig lige markedet igennem og find et gennemført projekt , eller find et "silvan" projekt til en pris du mener er rimelig... når en z650 fra 1977 med lidt særlig lak og ellers ikke store ændringer skal koste 49000 , eller en TR1 fra 81 som end ikke kan godkendes i en synshal - en goldwing uden forskærm og omvendt styr kaldes café racer ... navnet må så absolut følge prisskiltet

    det kaldes sgu da ikke stil .... smiley beklager makker , det kaldes fejlvurderinger på stribe


  • #61   24. aug 2014 Ja synes du, det er ikke nødvendigvis det samme ejeren synes, og hvis du synes den er så grim så skip dog bare annoncen. Kan seriøst ikke se problemet.

  • #62   24. aug 2014 Det skulle ses som en opfordring ! vis mig et projekt som ikke er prissat for højt , så skal jeg finde tilsvarende i bedre stand , billigere

  • #63   24. aug 2014 Hvordan der er prissat har jo intet med stilen at gøre, hvor mange std sv650'ere og hornets osv står ikke også alt for højt? Det er jo en generel ting for alle cykler og ikke kun caferacere eller forsøg på.

  • #64   24. aug 2014 sv650ere siger mig heller ikke en meter , men tager du imod den udfordring så?

  • #65   24. aug 2014 så i øvrigt godt en bane SV650 årg. 2000 med anden forgaffel , uden kåbe og uden pap til den nette sum 18000kr.

    overvejer dog at bytte med min Kawasaki så vil han vel give tilsvarende for meget for den smiley


  • #66   24. aug 2014 Det var bare et eksempel, du vil altid kunne finde MC'ere til overpris, om det er en caferacer eller en 'samlebånds' cykel, min pointe er bare at man ikke kun skal plastre dit argument på en type mc bare fordi du ikke nødvendigvis kan lide typen.

  • #67   24. aug 2014 kan godt li cafe race , men skriver - Find ét eksempel til en rimelig pris der modsvarer tilsvarende standard -



  • #68   24. aug 2014 Kan jeg gøre når jeg engang kommer hjem fra min forlængede weekend, det er træls at sidde og lede efter på en tlf, desuden er jeg ikke ret meget inde i markedet da jeg ikke rigtig just har brug for at kigge på det smiley

  • #69   24. aug 2014 Personligt syntes JEG at man pisser de folk, som rent faktisk går op i caféracere og den livsstil, op og ned af ryggen!

    Et eller andet sted, er det da respektløs over for genren, når man bygger noget der er langt fra det oprindelige koncept, men alligevel vælger at kalde det en caféracer...Så er man jo tilsyneladende selv ligeglad med genren, og vil bare være smart i en fart.


  • #70   25. aug 2014 @milling---> 100% word up til dig smiley

  • #71   25. aug 2014 Er man smart når man kør cafe ?

  • #72   25. aug 2014 hahahaha heller ikke i én fart !

  • #73   25. aug 2014 Tror jeg vil starte et nyt genre, café Street !!!!
    Kan det ikke være lidt lige meget hvad folk kalder deres stil ?
    Så længe folk bare hygger sig når de bygger


  • #74   26. aug 2014 hmm .. jeg plejer at bygge Mc´erne om så de bliver bedre at køre på !!

    Hvad kalder man så det ?????


  • #75   26. aug 2014 # 74 Optimering af sin motorcykel? smiley

  • #76   26. aug 2014 #75 .. fedt tak !! smiley

    Er der så ikke nogen der liiige kan give mig et kald, den dag det bliver det Nye sort, så jeg kan være med på bølgen !!!!


  • #77   27. aug 2014 skulle man ikke give det lidt mere klang og kalde det optime racer haha

  • #78   10. nov 2014 En sindssyg debat, svarer vel lidt til at vi håner folk der køber moderne choppere. Hvorfor købe en cykel uden køreegenskaber og må man iøvrigt kalde det en Chopper. Der findes jo sikkert folk med en mening om begrebet chopper, der ikke indbefatter 25kg krom og pynteting.

    Jeg er da selv temmelig snævertsynet når det kommer til smag, men er da klar over at vi alle er forskellige og har respekt for det.



  • #79   12. nov 2014 Oldschool nok..;)

    Projektet startede for 24 år siden..:)


    profilbillede
Kommentér på:
Cafe Racere - Jeres mening..

Annonce