1.196 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Oplysninger til check i bilbogen? Oplysninger til check i bilbogen?

Hej,

Jeg forbereder salg af min MC og I den forbindelse vil potentielle købere naturligvis checke den for restgæld i bilbogen.

Hvad skal køber bruge?

Jeg vil nødig udlevere så meget at man potentielt kan omregistere MC'en selv om den ikke er solgt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oplysninger til check i bilbogen?
  • #1   27. aug 2014 De skal bare bruge registrerings nummeret.

Og man kan ikke om registrere et køretøj uden at man har både del 1 og 2 af regestrings attesten, så vær du bare helt rolig... *S*

• Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #2   27. aug 2014 bare et registrerings nummer på køretøjet, og så kan de slå det op via www.nummerplade.net ect.

• #3   27. aug 2014 reg eller stelnummer er hvad de behøver også nummerplade.net

• #4   27. aug 2014 Hvis der ikke er nogen tinglyst pant i cyklen, så skal du ikke gøre mere. Har nogen tinglyst pant, skal du se at får din gæld betalt eller aftalt.

Køber skal blot bruge et stelnummer eller et registreringsnummer

• #5   27. aug 2014 Bare til info så kan du ikke altid regne med tinglyst gæld i bilbogen smiley jeg har en bil der blev betalt ud for 3 år siden men slår man den op idag er der stadig gæld i den iflg bilbogen smiley

• #6   27. aug 2014 Tak til alle!

• #7   27. aug 2014 Kennie J Det sker tit .. fordi du har glemt at bede dem fjerne det ..

Det omvendte er vist ikke sket endnu .. Altså der i bilbogen har stået ingen gæld også der har været gæld i bilen .... Og det er vel egentlig det vigtigste

• #8   28. aug 2014 Paul: Ja men det kan jo ikke være meningen at man skal bede en hjemmeside som få mennesker kender om at fjerne ens tidligere gældspapirer, så må man lade være med at tilbyde en service at kunne se gælden når de ikke kan finde ud af at slette det igen, det er jo ikke folk selv der beder om at få det på nettet smiley

• #9   28. aug 2014 Det skal man heller ikke.
    Man ringer til sin bank/finansieringsselvskab og siger de skal fjerne "gælden"
    Nummerplade.net henter oplysningerne i bilbogen hvor også banken henter deres oplysninger.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #10   28. aug 2014 Kennie

Der er forskel på gæld og pant.

Du har haft en gæld til banken - den har du betalt for 3 år siden.

Banken har pant i din bil - det betyder, at de kunne sælge din bil, hvis du ikke betalte din gæld til dem.

Nu hvor du har betalt din gæld til banken, har banken stadig pant i din bil, men de kan ikke længere bruge det til noget, fordi du ikke skylder dem penge.

Dvs. med mindre du har aftalt med banken, at de skal slette pantet, så findes det stadigvæk.

Det er sådan set meget smart, for så kan du "genbruge" ejerpantebrevet, hvis du senere vil låne penge i din bil igen - uden at du skal betale et kæmpe gebyr for oprettelsen.

Det er derfor, banken ikke automatisk sletter pantet i bilbogen - det ville svare til, at du fik en dåsebajer af en ven og bagefter smed dåsen i havnen, uden at spørge, om han ville have dåsepanten.

• #11   28. aug 2014 Ja men nu er problemet at nummerplade.net skriver at der er tinglyst GÆLD og ikke pant i bilen og det synes jeg ikke er ok for 99% af danmarks befolkning vil højest sandsyndeligt tage det som om at der stadig skyldes penge i bilen det ville jeg ihvertfald selv vis ikke det var for jeg selv havde prøvet det på min egen bil smiley

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #12   29. aug 2014 Enig. Og det skal man også tænke, når der er tinglyst pant i bilen. Ligegyldigt hvad sælger siger - fx dig - så skal man som køber altid selv tjekke efter med den bank eller det finansieringsfirma, der har pant i bilen.

Pantet bliver nemlig hængende, selvom bilen skifter ejer, så det er lidt sur nums, hvis du køber en bil og så bliver nødt til at aflevere den til en bank, fordi sælger ikke kan/vil betale, hvad han skylder.

Kommentér på:
Oplysninger til check i bilbogen?

Annonce