1.383 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Sælges for kunde Sælges for kunde

Der har. i den seneste tid, være nogle tråde, hvor der har været snakket om garanti i forbindelse med privat-køb..

På 123mc er jeg faldet over en del annoncer fra Forhandlere, hvor der står "sælges for kunde"..

Sælges disse cykler rent faktisk for en kunde, eller er den en mega klam måde at slippe for garanti på???

Det skal lige siges, at cyklerne dog stadig kan finansieres hos de respektive forhandlere...

Hvad er Jeres tanker på det??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælges for kunde
  • #1   27. aug 2014 Klam måde at slippe for garentien .... Når du på papire tjekker ejer viser det sig ofte at være hamselv eller familie evt. medarbejder der står som ejer ....

• #2   27. aug 2014 OG ???? Det beviser jo bare, der er en købelov, der er total til grin.

• #3   27. aug 2014 Som udgangspunkt syns jeg det er fair nok hvis du får en god handel ud af det...
    Man bestemmer jo selv om man købe den eller finde en anden.

Jeg har i øvrigt selv købt min R6 "sælges for kunde" Det gav mig en cykel der koster væsentligt under hvad de tilsvarende koster i Sverige.

• #4   27. aug 2014 Tvivler på at han kan slippe for garantien bare ved at skrive "sælges for kunde" - det er jo stadig forhandleren der annoncerer og sælger.
    der kan sikkert findes noget om det ved at google lidt på det?

• #5   27. aug 2014 Hvis det var en måde for forhandlerne, at slippe for at give garanti, så skrev 100% af forhandlerne vel dette i annoncen - set ud fra det ræsonnement, så må det være forhandleren, der er sælger (og så afregner forhandleren og vedkommende, der han den til salg indbyrdes).

• #6   27. aug 2014 Problemet opstår self hvis forhandleren selv står som ejer.... Men det var han nu ikke med min cykel.

• #7   27. aug 2014 #6> Korrekt - det kan nok blive noget fnidder. Men så ER det vel privatsalg, hvor den bare står til udstilling i hans butik.

• #8   27. aug 2014 det er tit forhandleren , eneste mulighed for at sælge en cykel til f.eks 15000 uden at hænge på garanti ,

• #9   27. aug 2014 har en ven som er autohandler han sender hellere en bil til 10000 til ophug end hænge på garantien i forbindelse med salg

• #11   27. aug 2014 Glæd dig istedet over muligheden for og give noget gammel lort i byttet ved forhandlere på en ny mc...

Skulle han sælge en brugte mc til 15000 for herefter og yde garenti på det?

I mine øre lyder det sam en mulighed for og sælge en engrocykel til en privat på en fornuftig måde smiley

• #12   27. aug 2014
    Jeg købte min zx10r , hvor jeg var sikker på med info og måden det blev tilkendegivet at mc blev solgt for en rigtig god privat ven af huset, var slet ikke i tvivl der på ord. Et par måneder efter har jeg så fundet den tidligere ejer og arrangeret et kaffemøde på kongens Nytorv, og udover div lækkerier af tilbehør såsom bagsædeskal, udstødning , div filtre og blinklys,fodhvilere, alskens ting jeg ikke var vidende om og som den tidligere ejer ærligt og gerne ville give mig med, så fik vi en snak,og der var ikke noget ven af huset samt han havde fået en ordentlig billet, for div klargøring selv om den var hysterisk velholdt og kun havde kørt km 6500 , så jeg var overrasket og har påtalt det og synes ikke det er iorden at pynte på tingene på denne måde smiley

• #13   27. aug 2014 Sku underlig han ikke ved det hører ham ad

• #14   27. aug 2014 Stop nu lige den forhandlerhetz en smule. Lyder sgu værre end flok kællinger ind i mellem. Som det fremgår af teksten, så sælgendes cyklen FOR en kunde - altså kommissionssalg. Noget der ligefrem er firmaer der udelukkende lever af. Altså en service for nuværende ejer af maskinen. Forhandleren har ingen penge bundet i cykler og dermed kan der findes en bedre pris for alle. BÅDE sælger og køber + forhandleren får en form for provision for sin ulejlighed og at han har stillet sin "reklameværdi" til rådighed. Der er sgu da masser af os forbrugere, der gerne vil kunne gøre brug af den service og måske få lidt mere for vores vare.
    Janteloven med at en forhandler ikke må ha´ lov at tjene en skilling og han som udgangspunkt er en forbryder, er efterhånden ved at ta´ over i dette forum.
    smiley

• #15   27. aug 2014 Min cykel står til salg hos en forhandler med "sælges for kunde" som jo er rigtig nok, og der er stadig en vis form for garanti til køberen fik jeg at vide( de skal os ha 10.000) for at sælge den

• #16   27. aug 2014 Købeloven sikre forbrugerne på mange måder, men tilgengæld hjælper den ikke forhandlerne det mindste. Derfor laver de krumspring for at slippe for købelovens paragraffer. Men i dette tilfælde, "sælges for kunde", hæfter forhandleren stadig når handlen formidles af forhandleren. Eneste reelle måde forhandleren kan slippe for garanti/reklamationsret er ved at sælge som brugt reservedel uden garanti.

• #17   27. aug 2014 http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article4216824.ece

• #19   28. aug 2014 Jeg arbejder hos en mc forhandler
    Ofte kommer folk og spørger om vi ikke vil købe deres cykel, hvilket vi næsten altid siger nej til, men hvis cyklen er i god stand, vil vi godt tage den ind som kommissionssalg
    Vi er jo på ingen måde interesseret i at sælge en dårlig cykel ..
    ( vi håber jo de kommer tilbage og skal have lavet Service og Reparationer)

Vi tjekker cyklen op lader batteriet rengøre cyklen, hvilket en mekaniker gør,,
    Dette koster penge da mekanikeren skal have løn.
    Vi har en sælger gående som bruger tid på DIV kunder..
    Dette koster også penge. da sælgeren ikke arbejder gratis
    Det koster også penge at sætte cyklen på Nettet (billeder og beskrivelse)

Vi får kun en lille % del af salget...

Havde det været vores cykel havde den let været 10-15000 kr dyer da vi står inde for garantien.
    Hvad tror i en motor koster hvis den fucker op eller går i stykker på en lidt nyre cykel ?

Det forhandlerne tjener penge på er Reparationer service..

Hvorfor tror i så mange forhandler lukker en efter en ?

• #20   28. aug 2014 Jamen jeg lavede ikke tråden for at svine nogen. Bare for at få en forklaring på de mange cyklet, der bliver solgt for kunder.. Jeg tænkte bare, at det vil blive noget rod, hvis forhandlere pludselig (helst) ikke vil sælge brugte cykler med garanti længere..

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #21   28. aug 2014 Der er ingen, der siger, at forhandleren skal give garanti. Det må han selv om. Det er i virkeligheden ekstra "fryns", ligesom at få et par handsker eller en hjelm med, hvis du køber en cykel.

Reklamationsretten ifølge købeloven kan en forhandler derimod ikke slippe for, uanset hvordan han sælger en cykel.

Om det er hjemme fra garagen eller for en kunde eller for sin mor er lige meget. Han vil stadig blive anset for professionel mc-forhandler, mens en kunde - med mindre han selv køber og sælger mc'er - vil være forbruger.

Mht. "sælges for kunde" eller kommissionsalg, så kunne jeg forestille mig, at det er fordi forhandleren slipper for at binde en masse penge i cyklen, at han kan sælge dem lidt billigere.

• #22   28. aug 2014 Køb privat så er der ingen tvivl om garanti smiley

Kommentér på:
Sælges for kunde

Annonce